Ga naar het forum
Verhuizen !!!

Meldingen
Alles wissen

Verhuizen !!!

45 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
3,594 Weergaven

Beste ,

Ik heb jullie hulp even nodig , welk land is het beste voor te verhuizen ?
Ik woon nu in België maar zou willen verhuizen naar een ander land.

Snel een woonst vinden of iets als Ocmw die jou kunnen helpen.
Snel een job kunnen vinden ( eender welke job )
De taal ik kan enkel maar Engels ( spanje zit er niet in ? ) Of waar er veel Nederlanders wonen.
Zou het dan beter zijn een land met euro's ? Eerste gedacht was UK maar dat is pond.

Land waar poker legaal is ( zou ik nog op pokerstars kunnen spelen dan ? )
De kosten

Het moet wel beetje goedkoop leven zijn dus geen dure toestanden.
Over kredietkaart moet ik dan nieuwe bankkaart aanvragen ?
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie ? Termijn het zou binnen de 2 maand moeten zijn. Kan ik dit vanuit België regelen ? In de UK heb ik onderdak maar geen adres. Misschien is er daar ook mogelijkheid ?

Groeten Koen

Beantwoorden
Citeren
44 reacties

Waarom zo'n haast, over zoiets denk je eerst een poosje na neem ik aan ?
Heb je zelf geen voorkeuren, zal er eerst zelf eens over nadenken als ik jouw was.

In Spanje is er bijna geen werk,heb je een studie gevolgd ?

Zou als ik jouw was eerst eens wat zaken zelf uit zoeken...

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door levensgenieter2
Heb je zelf geen voorkeuren, zal er eerst zelf eens over nadenken als ik jouw was.

Ik heb er 6 jaar over na gedacht dus weet het ondertussen al dat ik uit België wil. Wel haast , ik wil gewoon uit dit apenland zo snel mogelijk. Ik heb informatica gevolgd. Over jobs ben ik niet vies natuurlijk. Spanje is inderdaad niet zo'n goede optie. Ik kijk wel even verder wat de beste manier is. Misschien moet maar even kijken voor over de grens te wonen ?

alvast merci voor je snelle reactie

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

waarom is land met euro's beter?

Misschien Denemarken, tax free spelen op pokerstars (.dk) en de taal is vergelijkbaar met nederlands/vlaams. Daarnaast zijn Aarhus en Kopenhagen geweldige studentensteden met genoeg jobs te vinden. Tevens ken ik veel nederlanders die er wonen (iets van vier/vijf in Kopenhagen).

Enig nadeel is dat de drank wel wat duurder is (maar alsnog goedkoper dan andere scandinavische landen). Af en toe ff op en neer naar Duitsland;)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door KBE91

Ik heb er 6 jaar over na gedacht dus weet het ondertussen al dat ik uit België wil. Wel haast , ik wil gewoon uit dit apenland zo snel mogelijk. Ik heb informatica gevolgd. Over jobs ben ik niet vies natuurlijk. Spanje is inderdaad niet zo'n goede optie. Ik kijk wel even verder wat de beste manier is. Misschien moet maar even kijken voor over de grens te wonen ?

Dan heb je na 6 jaar denken zelf ook wel een aantal voorkeuren neem ik aan ? En mag ik vragen wat er zo mis is met België ?

Beantwoorden
Citeren

Dan heb je na 6 jaar denken zelf ook wel een aantal voorkeuren neem ik aan ? En mag ik vragen wat er zo mis is met België ?

Voorkeuren , spanje , frankrijk meer de warme landen eigenlijk. Probleem is gewoon mijn gebrek aan talen kennis. Wat is er mis met België wat is er hier eigenlijk wel juist in dit apenland ? Ze helpen u hier geen F**

Beantwoorden
Citeren

Voorkeuren , spanje , frankrijk meer de warme landen eigenlijk. Probleem is gewoon mijn gebrek aan talen kennis. Wat is er mis met België wat is er hier eigenlijk wel juist in dit apenland ? Ze helpen u hier geen F**

Tsja......

Beantwoorden
Citeren
lorenzoa

Oorspronkelijk gepost door spoonz

Tsja......

En in elk ander land komen ze het natuurlijk op een schoteltje aanbieden :coolface:

Welke richting informatica heb je gedaan als ik dit mag vragen?

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

Snel een woonst vinden of iets als Ocmw die jou kunnen helpen.

Wat is er mis met België wat is er hier eigenlijk wel juist in dit apenland ? Ze helpen u hier geen F**

lol wat deze dingen betreft zit ge juist echt nergens beter dan in België imo. En trouwens als je na 6 jaar nog niet weet naar waar en zulke vragen op een pokerforum moet stellen dan denk ik niet dat het een goed idee is om naar het buitenland te trekken.

Beantwoorden
Citeren
Mstlc

obvious trolling attempt is obvious...

Beantwoorden
Citeren
Rogier

de filippijnen, daar zetelen al die mensen die me bellen van titan poker ook dus wss is poker daar wel legaal

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

OCMW in de filipijnen is ook de nuts naar t schijnt

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik vind het ook nogal een bizarre vraag.
Van de ene kant ben je er al 6j mee bezig. Van de andere kant heb je nog totaal geen idee waar je naartoe wil gaan. Vooral hoe je over België spreekt/reageert, lijkt het me vooral een heel impulsieve reactie, eerder dan een weloverwogen beslissing. En dan vooral je opmerking dat ze je hier geen zier helpen, die lijkt echt wel op een heel specfieke probleemsituatie van jou te slaan.
Als je dan hulp wil, ga je toch duidelijker moeten zeggen wat er hier verkeerd is en wat bijgevolg de vereisten zijn in het land van bestemming.

En ja, soms krullen mijn tenen ook wel van de vele (vaak politieke) mistoestanden hier. Maar van de andere kant heb ik zo mijn twijfels of het elders zoveel beter is om daarvoor familie en vrienden achter te laten.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Gewoon lekker naar Nederland, zie je tenminste eens een keer EK en WK

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

Oorspronkelijk gepost door martijnde666

liever geen EK dan 30% belasting op men pokerwinsten :coolface:

Beantwoorden
Citeren

Ga even alle vragen beantwoorden hé

Van studie heb ik grafisch vormgever gestudeerd.

Waarom ik weg wil uit België is niet enkel omdat ik hier niet goed geholpen wordt. Ik heb al te veel mee gemaakt in dit land. Mijn Beste vriend verloren en dit kan ik nog altijd niet verwerken. Heb hier niet echt goede vrienden en missen zouden ze mij hier toch niet doen. Ik wil beginnen met een nieuwe lei en een nieuw leven starten. Nee dit wil ik niet in België , misschien loop ik weg van mijn problemen kan goed zijn. IK ben er al 6 jaar mee bezig voor naar ander land te gaan maar ik denk dat ik dit zwaar onderschat. Daarom dat ik even vragen stel aan jullie. Waar ik naartoe wil was spanje , maar zoals gezegd beheer ik echt geen spaans. Het zuiden van frankrijk was ook een optie maar dan beheer ik al geen frans. Er blijft dus echt niet veel over natuurlijk. Je moet ook even in rekening houden dat ik maar 21 ben dus ik ben er al vroeg bij voor naar het buitenland te gaan. Ik heb er al over gesproken met mijn mama en die zegt dat ik mijn '' droom '' moet najagen. Hoe begin je aan zoiets voor helemaal het land te verlaten en een nieuw leven starten. Als ik nu hals over kop vertrek zonder goed voorbereid te zijn sta ik binnen het jaar terug in België. Ik wil gewoon weten waar ik aan begin , misschien kan ik nog even op mijn tanden bijten en alles proberen te regelen voor dan volgendjaar België te verlaten. Zijn er ook sites / bureaus die mij daar bij zouden kunnen helpen ?

Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666

Oorspronkelijk gepost door oscaar10

liever geen EK dan 30% belasting op men pokerwinsten :coolface:

Ik win toch niet, dus voor mij maakt die 30% niet uit ;)

Beantwoorden
Citeren
rogervieri

:D :D :D

on topic: je moet iets specifieker zijn in je wensen, want wat betreft taal: die moet je toch leren en de arvaring verteld ons dat je basic spaans/frans/italiaans binnen 6 maanden kan (dus brood bestellen, drankje op het terras bestellen, beetje over het weer ouwehoeren)

geef bijvoorbeeld aan:
1) druk / rustige buurt
2) werkgelegenheid
3) mooi weer / maakt geen reet uit
4) kinder opvang
5) kosten woning maximaal (dus ook incalculeren als je geen werk hebt)
6) voorzieningen, zoals zwembad, sportclub, etc.

Beantwoorden
Citeren
jova23

En wat zien we dan?

Een bende oranje gekleurde mensen met tranen in de ogen (tranen van geluk die bestemd waren voor na de finale) na de 1e ronde?

lol mopje hè

We zien ons 15 aug in Koning Boudewijn stadion :)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

belgie wint of gelijkspel, helaas.

Beantwoorden
Citeren