Ga naar het forum
WTF, poker geen beh...

Meldingen
Alles wissen

WTF, poker geen behendigheid maar combinatie van 2 kansspelen

365 Berichten
54 Gebruikers
0 Reacties
43.3 K Weergaven

Moest hier toch wel HEEL hard om lachen:

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2013/12/09/I006.htm

Beantwoorden
Citeren
364 reacties
Wolfske
Poker Player

Poker is op korte termijn een kansspel en op lange termijn een behendigheidsspel .. wat heb ik gewonnen ? :f_love:

Beantwoorden
Citeren
DukeFreedom
BlackMember

Bas weet goed waar hij het over heeft, want hij heeft nog nooit gehoord van skill factor in kansspellen.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

geweldig dit.

als je bij voetbal een rugbybal neerlegt ipv een voetbal, dan stuitert dat ding ook op t oog randomly. wil dat zeggen dat er geen skill element inzit?

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

kansloos :P

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Dat mensen daarvan overtuigd zijn, des te beter (vissen niet afschrikken). Maar dat iemand dergelijke statements maakt in nota-bene een boek over games, is toch wel triple-facepalm.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Net even met de auteur gesproken. Was eigenlijk vooral benieuwd wie zijn doelgroep is voor het boek. De auteur is al meer dan 10 jaar bezig als maker van "serious games". Dit zijn games om een vaardigheid te leren die je kan helpen in je werk. Het boek is bedoelt voor makers en gebruikers van dit soort games.

De auteur is wel een groot liefhebber van poker op tv en kijkt dat vaak en kent de namen.In een kort praatje wat inzichten uitgewisseld en uitgelegd dat wij poker als een skill game zien en waarom. Hij heeft echter een andere mening en zou hier graag de discussie met ons over aangaan. Heb hem aangeraden om een account te maken, kan hij ook de blogs lezen en 10$ gratis ( :D ).

Lijkt mij wel leuk om deze discussie aan te gaan en mss jullie ook wel. Voorwaarde was wel dat de discussie netjes verloopt, wat geen probleem moet zijn.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

die gast maakt dus spellen om te leren voor bedrijven zoals KPN, de Politie, TNO, Nuon etc... Vraag me af of dat soort bedrijven een beetje research doen of alles gewoon klakkeloos aannemen wat die gozer ze wijsmaakt

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Is duidelijk dat hij te weinig van het pokeren af weet om er een goed oordeel over te geven.
Aangezien hij denkt dat pokeren alleen uit het verdelen van de kaarten en bluffen bestaat.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ssacr
De auteur is wel een groot liefhebber van poker op tv en kijkt dat vaak en kent de namen.

Dit snap ik dus echt niet en is imho BS. Als je als spelmaker nog maar een uurtje poker op TV kijkt, en daarmee dus hopelijk ook ietwat de spelregels kent, moet je toch wel heel snel doorhebben dat er wel degelijk een skill-component is.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zie net je post sscar, zal zeker interessant zijn om een discussie aan te gaan.

kwam trouwens een reactie tegen van de collega's, zou zeggen stuur hem het artikel door

Reactie op artikel

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

De auteur is wel een groot liefhebber van poker op tv en kijkt dat vaak en kent de namen.

Dit snap ik dus echt niet en is imho BS. Als je als spelmaker nog maar een uurtje poker op TV kijkt, en daarmee dus hopelijk ook ietwat de spelregels kent, moet je toch wel heel snel doorhebben dat er wel degelijk een skill-component is.

Heb juist ook uitgelegd dat dat een reden was om eens te proberen voor mij, iemand als Ivey of Negreanu die je vaak ziet. Hij weet ook van kaartwaardes (equity), maar wist niet dat ervaren spelers dat uit hun hoofd weten en dacht dat dat puur wiskunde skills waren. Andere reden was dat veel schakers ook graag speelden en schaken is iets wat ik graag deed ( loop tegenwoordig nog in een herdersmatje )

Maar goed, discusie is leuk, mss verandert zijn beeld. Is wel een aardige en open gast ook.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ICWYDT
zie net je post sscar, zal zeker interessant zijn om een discussie aan te gaan.

kwam trouwens een reactie tegen van de collega's, zou zeggen stuur hem het artikel door

Reactie op artikel

Als het goed is leest hij mee, of anders later. Vond het erg leuk ook om er verder op in te gaan. Had gebeld ook en geen Skype of mail uitgewisseld.

Beantwoorden
Citeren
Tonaldinho11
PokerStrategist

ssacr kan je aan hem vragen of hij 500bb deep 5/10 tegen me wil spelen?
Op de lange termijn speelt hij toch BE.
Wil hem ook wel geld lenen in het geval hij zoveel pech heeft dat hij blut gaat.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

maar wist niet dat ervaren spelers dat uit hun hoofd weten en dacht dat dat uur wiskunde skills waren.

Dus wiskunde skills vallen dan niet onder behendigheid ?!

Beantwoorden
Citeren

Sommige mensen hebben echt geen idee

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

maar wist niet dat ervaren spelers dat uit hun hoofd weten en dacht dat dat uur wiskunde skills waren.

Dus wiskunde skills vallen dan niet onder behendigheid ?!

Wiskunde helpt, maar je kunt dit ook leren door herkenning, blijft wel een skill.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Tonaldinho11
ssacr kan je aan hem vragen of hij 500bb deep 5/10 tegen me wil spelen?
Op de lange termijn speelt hij toch BE.
Wil hem ook wel geld lenen in het geval hij zoveel pech heeft dat hij blut gaat.

:D :f_love:
Heb letterlijk gezegd dat hij met cashgames tegen ervaren spelers zo goed als altijd zou verliezen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Uitrekenen, herkenning, vanbuiten weten, whatever... Het feit dat je extra kennis kunt gebruiken, die je tegenstander wellicht niet gebruikt, is per definitie al deel van het skill-aspect.

Beantwoorden
Citeren

Als je een boek schrijft voor de politie, dan kun je maar beter politiek correct zijn.

Beantwoorden
Citeren