Ga naar het forum
backup internet

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] backup internet

16 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
421 Weergaven
solartje

gisteren men eerste disconnect gekregen op de 10$+ sng's, en gezien ik toch vrij veel tafels per set speel, denk ik dat het wel +ev is om een backup internet connecte te voorzien.

Woon in belgie, en heb momenteel telenet.
Welke zijn de beste/goedkoopste mogelijkheden?

kan ik best voor een prepaid 3g usb sleutel gaan?
wat kost dit en moet die van telenet zijn, of maakt dit niets uit?

15 reacties
Benjike316

Hey solartje

Hier heb ik weinig verstand van, maar wellicht zijn er andere leden die je wat informatie kunnen geven.

In NL gebruikte ik onbeperkt internet van T-Mobile op de GSM als backup -> ~10 Euro per maand en overal internet. Ik weet of er in België ook zulke pakketten bestaan?

DonBartos

Oorspronkelijk gepost door Nordin
In NL gebruikte ik onbeperkt internet van T-Mobile op de GSM als backup -> ~10 Euro per maand en overal internet. Ik weet of er in België ook zulke pakketten bestaan?

Je GSM als modem gebruiken is wel verboden iirc.

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Die heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Waarom is dat verboden?

Als je backup Internet neemt zorg dan altijd dat het een andere techniek is dan je eerste. Ik heb zelf kabel en zou voor backup dus snel voor adsl of 3G gaan. Je kan ook kijken of er buren zijn die evt via wireless te benaderen zijn en je evt een guest-key willen geven.

Omdat er dan enorme hoeveelheden dataverkeer overheen gaat tegen heel goedkope abbovorm. Ze hebben Dan meer kosten Dan dat het oplevert.

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th

Omdat er dan enorme hoeveelheden dataverkeer overheen gaat tegen heel goedkope abbovorm. Ze hebben Dan meer kosten Dan dat het oplevert.

Hmmm..het enige dat ik gemerkt heb is dat je snelheid 'geknepen' wordt als je boven een bepaald aantal mb gebruik komt. Maar het internet wordt onbeperkt aangeboden, tenminste bij T-Mobile, dus het zou in theorie toch niet uit moeten moeten wat je ermee doet?

solartje

ADSL lijkt me nogal over the top. 3G lijkt me een goede optie, maar ken hier echt niets van. Iemand in Belgie die een backup inet heeft? op wifi van buren wil ik niet gaan.

DonBartos

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th

Hmmm..het enige dat ik gemerkt heb is dat je snelheid 'geknepen' wordt als je boven een bepaald aantal mb gebruik komt. Maar het internet wordt onbeperkt aangeboden, tenminste bij T-Mobile, dus het zou in theorie toch niet uit moeten moeten wat je ermee doet?

Ergens in de voorwaarden staat wsl dat het gebruik van je GSM als modem verboden is, omdat het dan inderdaad om enorme hoeveelheden gaat.

Als je onbeperkt internet hebt, mag je alsnog maar beperkt gebruikmaken hiervan. (Fair Use Policy) Zodra je hierover gaat (en dat is als modum erg snel) zul je inderdaad inleveren op de snelheid, als je erg veel snelheid inlevert zal het ook geen goed modem meer zijn voor je poker pc.

Verder lijkt het me niet dat ze juridische zaken zullen ondernemen, right?

DodoBrabbel

Ik gebruik mijn mobiel voor internet op de bank bij me ouders thuis. Daar heb ik alleen G verbinding en dat is snel genoeg voor poker. Poker heeft echt maar enkele kb/s nodig om te werken. De dataverkeer heb ik een keer met zo'n mobiel internet modem gemeten en dat is erg beperkt. Volgens mij maar 4mb voor een uurtje ongeveer. Ik denk niet dat bedrijven daar moeilijk over gaan doen.

mvd1978

Ik zie geregeld reclames langskomen van de provider XS4ALL. Deze zeggen daar: Online terwijl je offline bent door storing. Hoe ze dat doen weet ik niet. Nu las ik op het net dat XS4ALL zelfstandig gaat en je hier meer info zou vinden:

http://www.access4all.be/index.php?nid=13&taal=e

WesleyTheMan

Oorspronkelijk gepost door Benjike316
Hey solartje

Hier heb ik weinig verstand van, maar wellicht zijn er andere leden die je wat informatie kunnen geven.

Lekker nutteloze post dan :P

Benjike316

Oorspronkelijk gepost door WesleyTheMan

Oorspronkelijk gepost door Benjike316
Hey solartje

Lekker nutteloze post dan :P

Ik had gelijk toch? :tongue:

Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel
Ik gebruik mijn mobiel voor internet op de bank bij me ouders thuis. Daar heb ik alleen G verbinding en dat is snel genoeg voor poker. Poker heeft echt maar enkele kb/s nodig om te werken. De dataverkeer heb ik een keer met zo'n mobiel internet modem gemeten en dat is erg beperkt. Volgens mij maar 4mb voor een uurtje ongeveer. Ik denk niet dat bedrijven daar moeilijk over gaan doen.

Hoe krijg je het internet dat je via je mobiel binnen krijgt naar je pc? Ik heb zelf een vodafone abbo met onbeperkt internet, maar indien mijn gewone internet uitvalt wil ik ook wel een backup hebben.

Of heb ik het nu verkeerd begrepen?