Ga naar het forum
Elephant database p...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Elephant database prob

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
248 Weergaven
P1v0BE

Ergens tijdens het installeren wilt hij c++ runtime libraries installeren, maar dat voortgangsbalkje loopt nooit vol. Na een tijd vraagt hij om de pc te herstarten. Dan doe je dat, en dan komt weer gewoon hetzelfde schermpje op, c++ dinges installeren en na een tijd vraagt hij weer om te herstarten. Het lijkt mij niet dat het echt nodig is oneindig veel keer te herstarten?

EDIT: Laat maar, het was blijkbaar mijn anti-virus die heel het boeltje blokkeerde ...

EDIT2: nieuw prob, weer met database, zie 3de reply

3 reacties

Ik weet niet of dit het probleem oplost, maar vaak heeft het iets met postgreSQL te maken, die moet je eerst helemaal goed van je harde schijf verwijderen.(Soms ook handmatig nog wat files verwijderen) En dan olifant ook eraf en helemaal opnieuw installen inclusief postgreSQL. Vaak lost dat het probleem op maar of dit probleem er ook mee opgelost wordt weet ik niet. In ieder geval succes ermee.

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE

Oorspronkelijk gepost door dianacornelisse
Ik weet niet of dit het probleem oplost, maar vaak heeft het iets met postgreSQL te maken, die moet je eerst helemaal goed van je harde schijf verwijderen.(Soms ook handmatig nog wat files verwijderen) En dan olifant ook eraf en helemaal opnieuw installen inclusief postgreSQL. Vaak lost dat het probleem op maar of dit probleem er ook mee opgelost wordt weet ik niet. In ieder geval succes ermee.

Ja, dit was me volgende probleem, eenmaal Elephant geïnstalleerd was wou hij geen database aanmaken. Ben ik nu mee bezig ...

P1v0BE Topicstarter
P1v0BE

Alles werkte, database was aangemaakt, handen werden geïmporteerd enzo. Had Elephant dan afgesloten maar bij de volgende opstart zei hij weer iets van geen verbinding te kunnen maken. Plots zag ik weer nix van de handen die vroeger al geïmporteerd waren.

Op de een of andere manier is de verbinding tussen Elephant en die database verbroken en lijkt ze niet herstelbaar?