Ga naar het forum
Geen connectie meer...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Geen connectie meer met HM na nieuwe router

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
281 Weergaven
superjunk
PokerStrategist

Hey

Ik heb vanmiddag een nieuwe router gekocht, maar nu heb ik een andere server naam gekregen.. 192.168.0.1 ipv 127.0.0.1
Dus HM kan geen connectie maken met me database.

Ik heb geen id hoe ik dit nou oplos.
Heb al een nieuwe database gemaakt, maar ook daar krijg ik geen connectie mee.

Iemand die hier verstand van heeft ?

Groeten.

4 reacties
live4danzig
PokerStrategist

Hoi,

FF dit topic een schop naar boven. Ik heb nl hetzelfde probleem alleen dan met Elephant. Ik krijg steeds de foutmelding dat er geen connectie kan worden gemaakt met de database. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, PostgreSQL verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd idem met Elephant.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Thanks!

(In het verleden heb ik wel HEM gedraaid zonder problemen)

Arjon
Oldschool Grinder

Hey,

Excuses dat dit topic nog onbeantwoord was (hoewel ik in 2009 hier nog niet werkte :D).

Het adres 127.0.0.1 heeft verder niets met je router te maken, het is een intern adres. De foutmelding verschijnt wanneer de postgresql service niet runt.

Kun je daarom bij taakbeheer eens zien of de postgresql processen actief zijn (bij windows 7 even klikken op alle processen weergeven)? Waarschijnlijk is dit niet het geval en dan moet je even in het startmenu naar de postgresql map gaan en 'start service' selecteren.

Als het proces dan vervolgens nog steeds niet actief is, ga je naar "Configuratiescherm", dan naar "Systeem en onderhoud", dan naar "Systeembeheer", vervolgens naar "Services" en controleer of het proces 'postgresql db server 8.3 (of ander nummer)' gestopt is. Zo ja, dan rechtsklikken en het proces starten.

Als het dan is gelukt om postgresql draaiende te krijgen, kun je nog eens proberen HEM/PT3 of Elephant te starten. Hopelijk lukt het dan wel.

Zo niet, laat aub weten waar je vastloopt :)

live4danzig
PokerStrategist

Hoi,

Ik heb inmiddels zowat alles geprobeerd, het probleem blijft dat er geen connectie kan worden gemaakt met de database.

Ik heb nu Holdem Manager weer geïnstalleerd en dat werkt prima en daar ga ik dan nu maar mee werken ipv Elephant.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Argh..... bij mij werkt die flut-HM alwéér niet... wéér die 127.0.0.1 melding en niets dat lijkt te helpen.

Iemand idee?