Ga naar het forum
Gezocht iemand die ...

Meldingen
Alles wissen

Gezocht iemand die thuis is in filters van PT4

14 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,011 Weergaven
Skrolk
Oldschool Grinder

Ik ben op zoek naar iemand die een beetje thuis is in de filter opbouw van PT4.

Ik zou graag een filter hebben die laat zien hoe mijn PP (TT+) het doen tegen AT, AJ, AQ en AK en ook visa versa dus hoe mijn Ax handen het doen tegen hun PP. Ik heb het hier dan over preflop all in situaties.

Het zelfde zou ik ook graag willen weten van PP vs PP.

Alvast bedankt.

Skrolk

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
Skrolk Topicstarter
Skrolk
Oldschool Grinder
Beantwoorden
Citeren
Rafke01
Poker Player

tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE chps.flg_hero and chps.id_holecard in (1)) AND tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE not(chps.flg_hero) and chps.id_holecard in (26,49,70,89,106,121,134,145,154,161,166,169))

dit is een filter die ik heb om te kijken hoe mijn AA het doet tegen alle andere lagere pp

veel succes met het aanpassen :D

(tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE chps.flg_hero and chps.id_holecard in (1)) AND tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE not(chps.flg_hero) and chps.id_holecard in (26,49,70,89,106,121,134,145,154,161,166,169))) or (
tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE chps.flg_hero and chps.id_holecard in (26)) AND tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE not(chps.flg_hero) and chps.id_holecard in (49,70,89,106,121,134,145,154,161,166,169))
)

dit is ene filtertje waar je AA en KK tegen lagre pp hebt

Beantwoorden
Citeren
Skrolk Topicstarter
Skrolk
Oldschool Grinder

Dat zijn nog is filters :D

Heb je deze zelf gemaakt, of zijn dit standaard filters in PT4?

Beantwoorden
Citeren
Rafke01
Poker Player

heb er hulp mee gehad van mensen van pokertracker zelf, heb op hun forum er achter gevraagd en ze hebben er ééntje voor mij gemaakt, sindsdien ben ik er zelf mee ana de slag gegaan

Beantwoorden
Citeren
Skrolk Topicstarter
Skrolk
Oldschool Grinder

Heb ook contact opgenomen met de support van PT, hopelijk kunnen ze me wat verder helpen met de exactie opbouw van de filter.

Heb zelf een beetje zitten knutselen met jouw post, maar kom er nog niet helemaal uit zelf :D.

Beantwoorden
Citeren
Rafke01
Poker Player

tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE chps.flg_hero and chps.id_holecard in (1)) AND tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE not(chps.flg_hero) and chps.id_holecard in (26,49,70,89,106,121,134,145,154,161,166,169))

in het groen zijn jouw hole cards, vul hier het nummer in vand e handen waar je op wil selecteren

in het rood zijn de handen van je tegenstander, ook hier moet je slecteren welke handen je wil
1= AA, 2= AKs, 3=AKo enzovoort

(tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE chps.flg_hero and chps.id_holecard in (1)) AND tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE not(chps.flg_hero) and chps.id_holecard in (26,49,70,89,106,121,134,145,154,161,166,169))) or (
tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE chps.flg_hero and chps.id_holecard in (26)) AND tourney_hand_player_statistics.id_hand in (SELECT chps.id_hand from tourney_hand_player_statistics chps WHERE not(chps.flg_hero) and chps.id_holecard in (49,70,89,106,121,134,145,154,161,166,169))
)
in het blauw is de selectiie voor AA tegen lagere pp,
in het oragne is de selectie voor KK tegen lagere pp, let op de OR tussen deze 2 filters om handen waar jij KK hebt end e ander AA heeft ertussen uit te laten

als het nu nog niet lukt leg dan netjes uit wat je precies wilt met je filters en dan zal ik er eentje maken :)

Beantwoorden
Citeren
Skrolk Topicstarter
Skrolk
Oldschool Grinder

hey Rafke alvast heel er bedankt voor je input.

Maakt het verschil of het om cash of mtt handen gaat?

In jouw voorbeeld betreft het mtt handen zover als ik kan zien, ik speel echter cash games. Of moet die niet uitmaken?

Beantwoorden
Citeren
Rafke01
Poker Player

maakt idd ene verschil uit

tourney_hand_player_statistics.id_hand moet je dan veranderen in cash_hand_player_statistics.id_hand

Beantwoorden
Citeren
Skrolk Topicstarter
Skrolk
Oldschool Grinder

Oke is kijken of ik hem nu aan de praat krijg dan :D

Beantwoorden
Citeren
fortunewheel
PokerStrategist

lol wat een faal is PT4 toch als je dieper wilt reviewen. Moet je al belachelijke codetaal invoeren om dingen na te pluizen die in HEM2 een muisklik weg zijn. PT4 runt wel beter op je pc

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door fortunewheel
lol wat een faal is PT4 toch als je dieper wilt reviewen. Moet je al belachelijke codetaal invoeren om dingen na te pluizen die in HEM2 een muisklik weg zijn. PT4 runt wel beter op je pc

Ik vind dat helemaal geen faal. Integendeel, het illustreert hoe uitbreidbaar PT4 is. Toegegeven, om het zelf te kunnen doen moet je echt wel al wat IT bagage hebben (vooral database/SQL kennis) maar vaak kan je ook gewoon verder geholpen worden door de vraag aan Support te stellen en indien je vraag duidelijk interessant is voor een breder publiek wordt het sowieso in een volgende versie er standaard in gestopt, of wordt het aangeboden via hun Download Warehouse. Er zijn zeker al een tiental zaken die ik via Support aangebracht had, uiteindelijk wel zelf via wat custom stats verkregen had, maar uiteindelijk toch standaard in het product kwamen.

Of de vraag hierboven iets is dat een must is in de standaard functionaliteit (en of die op duidelijke manier aanwezig is in HEM), laat ik in het midden.

Beantwoorden
Citeren
fortunewheel
PokerStrategist

vind PT4 best go"ed hoor , ik gebruik het. Vind het enkel een pita dat je zulke complexe toestanden moet doorstaan om redelijk eenvoudige dingen te doen. Hem2 heeft ook voor-en nadelen. Ik prefereer PT4 omdat het nooit hapert op m'n pc en je best wel gave huds kunt maken zonder al het gecodeer van voorheen

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

PT4: het werkt , doet wat het zou horen doen , en je kan het uitbreiden als je wat IT kennis hebt beyond any limit

HEM2: het werkt half , crasht vaak , maar als het werkt kan je wel wat simpele filtertjes runnen.

Voor ieder wat wils zeker:P

Beantwoorden
Citeren