Ga naar het forum
HM2 onderscheid lat...

Meldingen
Alles wissen

HM2 onderscheid laten maken tussen 2 en 9 spelers?

17 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
932 Weergaven
PotSplitt
Legacy Member

Hallo strategen,

Regelmatig kom ik spelers tegen waarmee ik heads up gespeeld heb aan mijn cashgame tafels. Omdat je manier van heads up spelen zoooveel agressiever en actiever is, geeft dit natuurlijk een slechte invloed op cashgame HUD's.

Mijn vraag is dus concreet:
Kan ik HM2 instellen op het aantal spelers aan mijn tafel?

Bijvoorbeeld:
Met 2 personen aan tafel laat hij een andere HUD zien dan bij:
- 3 personen
- 9 personen

Dit zijn de voornaamste groepjes van HUD's die ik zou willen maken/zien.
Alvast bedankt :)

Beantwoorden
Citeren
16 reacties
beertie1
PokerStrategist

zelfde probleem in sng mensen waar je 3x hu tegen heb gezeten hebben veel agr stats dan mensen waar je alleen begin fase tegen gespeeld hebt.

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt Topicstarter
PotSplitt
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door beertie1
zelfde probleem in sng mensen waar je 3x hu tegen heb gezeten hebben veel agr stats dan mensen waar je alleen begin fase tegen gespeeld hebt.

Ja, precies!
Lijkt mij toch dat er wel iets op verzonnen is om hier rekening mee te houden?

Beantwoorden
Citeren

Als je nou eens in HEM2 bij HUD options --> HUD Filters voor 2 players de filters instelt van min 2 en max 2. Krijg je dan niet alleen de stats te zien die in HU zijn verzameld?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rutger666
Als je nou eens in HEM2 bij HUD options --> HUD Filters voor 2 players de filters instelt van min 2 en max 2. Krijg je dan niet alleen de stats te zien die in HU zijn verzameld?

Klopt, maar dat kun je alleen bij 2 spelers instellen. Dus als je met 3 spelers aan tafel houd je gewoon de normale stats, maar dat kan je veranderen door bij 3 spelers en meer het minimale spelers op 3 te zetten.

Beantwoorden
Citeren
TFL999
PokerStrategist

Dit dus ja!

Bij #2 min2 max2 invullien voor hu

Voor SH tables alles instellen voor #3 t/m #6 voor min3 en max6

en voor FR alles boven de #7 instellen voor min7 en max10.

Dan werkt het filteren prima door hm. Je kunt ze eventueel ook nog verder differentieren voor spelers die bijvoorbeeld anders spelen als er maar 3 spelers aan een SH tafel zitten. Echter dan geeft hm dus alleen de handen voor de keren weer dat er maar 3 spelers aan tafel zaten. Daar heb je bijna nooit genoeg sample voor.

Beantwoorden
Citeren
beertie1
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Klopt, maar dat kun je alleen bij 2 spelers instellen. Dus als je met 3 spelers aan tafel houd je gewoon de normale stats, maar dat kan je veranderen door bij 3 spelers en meer het minimale spelers op 3 te zetten.

oke kan je dan en instellan dat je bij 2 man en bij 3 enzo enzo dat je dus steets andere stats ziet ? of allen 2 en de rest

Beantwoorden
Citeren

je kunt dit voor elk aantal spelers aan je tafel instellen

Beantwoorden
Citeren
TFL999
PokerStrategist

Je kunt precies instellen welke stats je wilt zien bij hoeveel mensen er aan tafel zitten.
Echter als je moet oppassen dat je de sample niet te klein maakt. Ik zou dus alleen HU, SH en FR uit elkaar halen.

Edit.ik was antwoord aan het typen toen antwoord net gegeven was :]

Beantwoorden
Citeren

extra: zie deze afbeelding:

X

EDIT... meh.. dit is voor BB.. ff verder zoeken

de goeie:

[imgm] [/imgm]

Beantwoorden
Citeren

Maar op het moment dat jij in een toernooi van 3 spelers naar HU gaat krijg je dus ook een hele nieuwe HUD die alleen HU handen tracked? Als dat zo is dan is het wel een nadeel dat je al die andere stats niet meer kan zien die je alvast een algemeen beeld hadden kunnen geven over je tegenstander.

Beantwoorden
Citeren
TFL999
PokerStrategist

Mooi zo'n community, vraag word gesteld en binnen 1,5u staan mensen in de rij om antwoord te geven inclusief plaatjes als hulp.

_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
TFL999
PokerStrategist

Maar op het moment dat jij in een toernooi van 3 spelers naar HU gaat krijg je dus ook een hele nieuwe HUD die alleen HU handen tracked? Als dat zo is dan is het wel een nadeel dat je al die andere stats niet meer kan zien die je alvast een algemeen beeld hadden kunnen geven over je tegenstander.

Instelling is heel snel aan te passen als je dit anders zou willen op dit bepaald moment.

Denk als je cashgames speelt HU, SH enz dat het wel een goede tool is om te gebruiken.

Beantwoorden
Citeren

dat is jouw keuze.

ik weet liever van regs hoe ze HU spelen dan dat ik een algemeen beeld krijg. Ieder persoonlijk dus. en daarom is het zo mooi dat je het helemaal kan afstemmen op je eigen voorkeur.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door TFL999
Instelling is heel snel aan te passen als je dit anders zou willen op dit bepaald moment.

Denk als je cashgames speelt HU, SH enz dat het wel een goede tool is om te gebruiken.

het zou nog beter kunnen.
Nu gelden deze instellingen voor alle toernooien die je speelt.
Zelf zou ik onderscheid willen maken tussen Hypers, STT-non-turbo, 45 mans en MTTs bijvoorbeeld. (En dan met name de Blinds filter)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door hoedinie

dat is jouw keuze.

ik weet liever van regs hoe ze HU spelen dan dat ik een algemeen beeld krijg. Ieder persoonlijk dus. en daarom is het zo mooi dat je het helemaal kan afstemmen op je eigen voorkeur.

Ik doel dan meer op situaties dat je in een 45-mans, 180-mans of wat dan ook tegen een willekeurig persoon HU komt. Tegen de tijd dat je echt stats begint te verzamelen van deze persoon is de HU al afgelopen. De kans dat je vervolgens weer in een HU terecht komt met hem is vrij klein en het is dan nog maar de vraag of je stats echt nuttig zijn aangezien je sample niet groot zal zijn.
Maar in situaties dat je echt vaak dezelfde games grind en dezelfde regs tegenkomt kan ik me voorstellen dat het handiger kan zijn. Dan zou je eigenlijk nog een extra filter moeten hebben dat bijvoorbeeld de HU HUD pas opstart na 50 of 100 handen ofzo.

Beantwoorden
Citeren
PotSplitt Topicstarter
PotSplitt
Legacy Member

Thx guys :)

Beantwoorden
Citeren