Ga naar het forum
Nieuwe desktop

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe desktop

50 Berichten
12 Gebruikers
0 Reacties
5,541 Weergaven
Bierpokkel

Hi all,

Ik heb 3maand geleden een laptop van acer aangeschafd van 500euro met deze specs:

Intelcore I3 - 380M
6GB DDR3 memory
500GB HDD

Ik speel met een HUD van HM2 en table ninja.
Helaas begint hij super hard te laggen als ik meer als 12 tafels speel, wat gewoon enorm klote en tiltend is. Denk dat ik meer geld verneuk als ik zo doorblijf gaan.

Daarom zou ik graag wat tips van jullie hebben, wat ik moet doen. Het is nu wel duidelijk dat een I3 het werk niet aankan wat ik toch vrij opvallend vind.

Ik heb eens wat opgevangen dat je toch minimaal een I5 nodig bent met 8GB memory.

Wie helpt mij uit de brand!

Beantwoorden
Citeren
49 reacties
MintberryC

Tja, doe wat ik je laatst ook al aanraadde, koop een desktop.

Ben overigens wel verbaasd dat je PC zo hard gaat laggen. Weet je zeker dat je geen andere zware programma's heb draaien terwijl je pokert, behalve degene die je noemt. Wat normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn...

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

Oorspronkelijk gepost door MintberryC
Tja, doe wat ik je laatst ook al aanraadde, koop een desktop.

Ben overigens wel verbaasd dat je PC zo hard gaat laggen. Weet je zeker dat je geen andere zware programma's heb draaien terwijl je pokert, behalve degene die je noemt. Wat normaal gesproken zou het geen probleem moeten zijn...

skype staat uit, surf niet op internet, geen WMP, geen itunes,

Alleen maar stars, TN en hem2

er komt onderin de balk ook te staan, dat mijn pc niet de benodigde snelheid heeft. dusja zou het niet weten anders. Sucks wel pretty hard. Had dit ook neit verwacht van te voren

Beantwoorden
Citeren
MintberryC

ook niet een veel geheugen vragende virusscanner, antispyware programma's, andere zinloze crap die automatisch wordt opgestart met de PC?

doe eens tijdens een sessie ctrl+alt+del, taakbeheer starten dan kun je direct zien hoeveel procent van de processor en hoeveel geheugen er door welk programma worden gebruikt.

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

Als ik mijn Cschijf bekijk is er nog 397 van de 452 GB beschikbaar!

Maar zal is kijken tijdens een sessie!

Beantwoorden
Citeren
MintberryC

stuur anders ff joinme link via pm als je gaat kijken, kan ik misschien ff meekijken

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

send

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Wil ook altijd wel eventjes kijken als je wil :)

Beantwoorden
Citeren
MintberryC

you sure? heb niks ontvangen qua pm...of geef tpokerstrategy daar geen enkele notificatie van?

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

Oorspronkelijk gepost door MintberryC
you sure? heb niks ontvangen qua pm...of geef tpokerstrategy daar geen enkele notificatie van?

lijkt me sterk dat je een melding krijgt. staat gewoon in je inbo

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

Oorspronkelijk gepost door kennethjeu
Wil ook altijd wel eventjes kijken als je wil :)

naar nieuwe desktop?

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

als iemand anders eentje weet waarmee ik moeiteloos 20+ kan tabelen, dan hoor ik dat graag.

mijn budget is 700euro, en niks meer :P

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis

Weet niet of je een beetje verstand hebt van computers, zo ja:
Kijk eens op de site van 'alternate'. Kan je zelf een desktop samenstellen.

Weet er zelf vrij weinig vanaf, dus kan je helaas niet verder helpen.

Beantwoorden
Citeren
Leondoro

100% zeker dat het niet aan je I3 processor ligt.
Zoals ik bij die laptop al zei toen, het struikelblok is tegenwoordig bijna altijd de harddisk.
Dunno of er nog een HD bij kan in je laptop maar ik ben er vrij zeker van dat wanneer je er een SSD plugt dat ie als een trein loopt..

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

Oorspronkelijk gepost door Daheyst
100% zeker dat het niet aan je I3 processor ligt.
Zoals ik bij die laptop al zei toen, het struikelblok is tegenwoordig bijna altijd de harddisk.
Dunno of er nog een HD bij kan in je laptop maar ik ben er vrij zeker van dat wanneer je er een SSD plugt dat ie als een trein loopt..

ben echt wel grote leak hierin, maar hoe kan ik daar achter komen?

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Als je wil, kan ik via een joinme wel eens kijken wat het probleem is...

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

vriendschaps verzoek verstuurd.

Beantwoorden
Citeren
Bierpokkel Topicstarter
Bierpokkel

https://join.me/168-966-150

maar kan ook zo :P

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

ligt 99% zeker aan je video kaart
die zijn in laptops meestal niet bijster goed tenzij je ernaar opzoek gaat.

dus wat je ook doet, zorg dat je een goede video kaart erin hebt zitten
Harddisks zijn over het algemeen snel genoeg in nieuwe laptops, denk niet dat het daaraan kan liggen. En een i3 en 6gb ram is ook meer als voldoende.

videokaart dus!

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Alsof een videokaart een probleem zou hebben met wat 2D plaatjes die om de zoveel seconden eens veranderen...

@Bierpokkel: ik neem aan dat het je HUD is die lagt, en er voor de rest qua actie van de pokerclient zelf niets aan de hand is ?

Ik volg dan ook Daheyst: volgens mij kan je HEM database niet volgen. Is je database al groot en over een lange periode ? Anders kan je hem opsplitsen zodat bvb alles van voor 2012 in een afzonderlijke niet-gebruikte database komt.

Ik kan me immers totaal niet inbeelden dat een recente i3 PC last heeft met 12 tafels. Ik speel nog op een Core2Duo PC van bijna ZES jaar oud en kan daar in elk geval zonder enige lag 4 tafels mee spelen. Ik gebruik wel PT4 ipv HEM.

Beantwoorden
Citeren