Ga naar het forum
nieuwe pc met 2 mon...

Meldingen
Alles wissen

nieuwe pc met 2 monitors

23 Berichten
6 Gebruikers
5 Reacties
1,572 Weergaven

ik werk met HM2, Pokerstars, en tableninja

via google heb ik die bericht van Solartje gelezen en ik zag dat zijn persoonlijke setup maar 490 euro kost!

mijn setup is flink wat duurder, mijn vraag is waar ik nog goedkoper kan gaan in deze setup:

http://gamepc.nl/game-pc?tab=configuratie&hash=2bxHOJc2iwMf0h2mr7Hwg2p7_6BS2qrszDW2QIywzY367iXbB00000RG

Even dit nog: ik kies voor een ssd om windows op te slaan en HDD om data etc etc op te slaan. Als ik op deze manier doe, is een DDR geheugen van 4GB dan genoeg?

en ik ga er 2e monitor bij doen

Beantwoorden
Citeren
22 reacties
Moderator
SDK1987

Heb je dubbele thread verwijderd:f_p:
Verder heb ik zelf weinig verstand van computers. Hopelijk krijg je van forumleden feedback op je vraag.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

oh, was het een dubbele? miujn excuses. toen ik op verzenden klikte zag ik dat ik iets vergeten was, drukte snel op het kruisje in de browser. dat kruisje dat voorkomt tijdens het laden van de pagina ;), niet die kruisje in de rechterhoek.

Dacht dat ik nog op tijd was, blijkbaar niet :P.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat kan de beste overkomen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik zou zeker voor 8 GB geheugen opteren, ook al heb je een SSD. Ook je PostgreSQL database voor HEM2 installeer je best op de SSD. Beiden zullen er voor zorgen dat de performance van je database significant beter wordt.
Ik zou ook eens met andere online winkels vergelijken. €829 lijkt me ook aan de dure kant voor hetgeen je daar krijgt. Anderzijds is dat wel als een game PC gepositioneerd met dus al een redelijke 3D kaart. Volgens mij heb je voor poker al genoeg met de GPU die geintegreerd zit in een i5 en dus geen afzonderlijke video-kaart nodig. EDIT: al weet ik niet zeker of je met die laatste dual-monitor kunt, dus kan toch dat je afzonderlijke video-kaart nodig hebt.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dan kom ik nog duurder uit met 8GB gehuegen?

ik dacht eigenlijk dat ik hier rond 500 euro kon uitkomen.

welke website zijn er dan?

Beantwoorden
Citeren
rogervieri

Tweakers.net

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Waarom de PostSQ op de SSd?, Kan dat wel? PostSQ op SDD en HEM2 op hdd?

rogervieri, bedankt, ik ga kijken :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=82823

ik zie dat ik daar een nieuwe reactie heb op mijn topic maar wanneer ik erop klik krijg ik de melding dat ik geen toegang heb omdat ik de vereiste status niet heb

Huh? ik heb toch zelf gepost...?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat is de dubbele thread die ik verwijderd heb en ook op gereageerd heb. Ik kan hem wel zien namelijk :f_p:

Beantwoorden
Citeren
Roodbaars1986

http://tweakers.net/reviews/3930/desktop-best-buy-guide-maart-2015.html

Hier staan ook altijd wel nuttige dingen op.

Verder zal ik zoiezo voor 8gb werkgeheugen gaan, geeft wat meer ruimte voor in de toekomst en brengt net wat meer werkruimte met zich mee tijdens ´wat zwaardere´ applicaties.

Ik heb zelf pokertracker los van mijn SSD staan, en de SSD gebruik ik puur als besturingssysteem drive. Je zal ervoor kunnen kiezen om je database erop te zetten, maar als je er gigantisch veel handen in krijgt raakt een SSD snel vol en gaat dit je op een bepaald moment snelheid kosten.

Mocht je op ze tijd nog willen gamen, kies dan voor een i5 4690k (een van de beste allround processors van dit moment).. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed van dit model.

Als je meerdere monitoren wil aansluiten, kijk dan ook goed of je gekozen videokaart het allemaal ondersteunt, tegenwoordig worden ze veelal geleverd met 1x DVI en 1x HDMI poort (maar er zijn ook enkele met 2x HDMI). Hou dus rekening met je bekabeling van de je te gebruiken monitoren.

Succes met het uitzoeken van een computer!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oh hahah, ik zie het niet, wat staat er op?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

bedankt roodbaars, ik ga zeker kijken! :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Oorspronkelijk gepost door Free4Nothing
Oh hahah, ik zie het niet, wat staat er op?

Iets van dubbele thread nonsens. Zodat mij mod-collega's kunnen zien waarom ik de thread verwijderd heb :f_cool:
Nu zullen we het maar on topic houden :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Een SSD hebben en vervolgens je database niet op je SSD zetten is eerlijk gezegd facepalm-waardig. Een SSD versnelt uiteraard alles wat veel lees- en schrijf-operaties op disk moet uitvoeren. Als er nu iets is dat hiervoor in aanmerking komt, is het wel een database. Als je bezorgd bent over diskspace, kun je altijd nog je database gaan opsplitsen zodat de oude handen in een afzonderlijke database zitten en die dan op gewone HDD zetten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik ben niet zo goed met dat opsplitsen en overzetten.

Maar even voor duidelijkheid: Pokerstars en Hem2 op HDD en PostSQ op SSD? bedoel je dat? (ik ga toch geen tableninja meer gebruiken, Pokerstars 7 heeft bijna dezelfde functies die Tableninja ook heeft!)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ik heb de volgende systeem aangeschaft:
voor de prijs van 699 euro!

Intel Core i7 2700K 3.5GHz (Quad Core) Processor
Gigabyte GA-H81M-USB3H Moederbord
16GB DDR3 1600MHz Geheugen
120GB SSD S-ATAIII
1000GB S-ATAIII 3,5" Harddisk
DVD±ReWriter Dual Layer
Gigabit Netwerk en 5.1 HD Geluid onboard
Intel HD Graphics 3000 onboard
PCI-express slot voor uitbreiding videokaart
1x VGA, 1x DVI, 1x HDMI
2x USB2.0 voor, 4x USB2.0 + 2x USB3.0 achter
M-ATX Minitower Behuizing (zwart)
Win 7 Home premium

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat ziet er niet slecht uit als ik het zo zie als computer lake :f_thumbsup:
Ben je tevreden over je aanschaf of is dat nog te vroeg om te zeggen?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

nog te vroeg om te zeggen, want in het weekend en Kingsday werken ze niet. PC is vandaag verzonden.

Maar ik denk dat het niet veel uitmaakt of het te vroeg is of niet. Het is een i7 pc :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

In ieder geval veel plezier met je nieuwe PC.

Beantwoorden
Citeren