Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] olifant

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
308 Weergaven

Heb alles er weer af gehaald postgre, elephant en wil van hieruit t opnieuw proberen wat ik al een paar keer heb gedaan. Waarom kryg ik niet nog een machinecode en waarom installeerd elephant niet de correcte postgresql hij slaat alles over en vraagt dan om een database aan te maken maar verteld me dan geen verbinding totstand te kunnen brengen.

7 reacties
pollentier

idem, zie mijn vorige thread :)

heb alles er al talloze keren afgehaald van postgresql volgens de manier waarop het hier staat beschreven EN nog andere manieren die ik heb gegoogled. Elephant telkens ook ge-uninstalled en ik heb hetzelfde probleem...

Ik denk wel nie dat dit aan de machinecode ligt eigenlijk...

Ik kan dus ook geen verbinding maken met een database.
het lijkt erop of postgresql niet is gedownload, toen ik dit handmatig wilde doen moest ik ook weer ergens een password invullen voor postgresql maar die heb ik ook niet.
Bij en elephant én postgresql verwachten ze op een of andere manier dat ik een password heb voor een database.
Snap hier niet zoveel van.

Arjon

Bij het installeren van postgresql en Elephant wordt een database met wachtwoord aangemaakt. Bij Elephant zijn de standaardinstellingen daarvan als volgt:

naam database: elephantdb
wachtwoord: dbpass

Als je postgresql en Elephant geinstalleerd hebt staan, maar hij geeft aan dat de database niet benaderd kan worden, check dan het volgende:

Het proces draait niet bij taakbeheer

• Ga naar "Configuratiescherm", dan naar "Systeem en onderhoud", dan naar "Systeembeheer", vervolgens naar "Services" en controleer of het proces 'postgresql db server 8.3' gestopt is. Zo ja, dan rechtsklikken en het proces starten.

Als dit niet helpt, check dan aub de volgende stappen nog eens:

Algemene problemen waarbij herinstallatie wellicht nodig is

• Volg de gehele handleiding "PT3_manual_unistall_reinstall".
  • Check of je admin rechten hebt.
  • Schakel 'UAC' uit (in Vista); ga naar "Start" en voer onderin 'UAC' in. Schakel vervolgens de optie uit.

Als je de database naam niet meer weet, kun je ofwel bij de herinstallatie van postgresql een nieuwe database aanmaken (schrijf goed de gebruikersnaam en het wachtwoord op!), of je kunt in de postgresql map de toepassing 'pgadminIII' opstarten. Daarin kun je vinden hoe de database die je hebt aangemaakt heet. Vervolgens is het nog een kwestie van het wachtwoord achterhalen, maar aangezien je dat hoogstwaarschijnlijk zelf hebt aangemaakt, zou het toch voor de hand moeten liggen :)

Hopelijk helpt dit iets.

Oorspronkelijk gepost door Arjon
Bij het installeren van postgresql en Elephant wordt een database met wachtwoord aangemaakt. Bij Elephant zijn de standaardinstellingen daarvan als volgt:

naam database: elephantdb
wachtwoord: dbpass

Failed to database

Als je postgresql en Elephant geinstalleerd hebt staan, maar hij geeft aan dat de database niet benaderd kan worden, check dan het volgende:

Het proces draait niet bij taakbeheer

• Ga naar "Configuratiescherm", dan naar "Systeem en onderhoud", dan naar "Systeembeheer", vervolgens naar "Services" en controleer of het proces 'postgresql db server 8.3' gestopt is. Zo ja, dan rechtsklikken en het proces starten.

Als dit niet helpt, check dan aub de volgende stappen nog eens:

Het proces draait

Algemene problemen waarbij herinstallatie wellicht nodig is

• Volg de gehele handleiding "PT3_manual_unistall_reinstall".
  • Check of je admin rechten hebt.
  • Schakel 'UAC' uit (in Vista); ga naar "Start" en voer onderin 'UAC' in. Schakel vervolgens de optie uit.

Dan doen we dit nog maar even...

Als je de database naam niet meer weet, kun je ofwel bij de herinstallatie van postgresql een nieuwe database aanmaken (schrijf goed de gebruikersnaam en het wachtwoord op!), of je kunt in de postgresql map de toepassing 'pgadminIII' opstarten. Daarin kun je vinden hoe de database die je hebt aangemaakt heet. Vervolgens is het nog een kwestie van het wachtwoord achterhalen, maar aangezien je dat hoogstwaarschijnlijk zelf hebt aangemaakt, zou het toch voor de hand moeten liggen :)

Hopelijk helpt dit iets.

Laat over een uurtje wel weten of het gelukt is.
in ieder geval bedankt voor de reply!

geen succes...

ik ga Elephant en post even totaal verwijderen van mijn computer, en alles opnieuw installeren.

Hmmm heb Elephant nu een paar keer opnieuw geinstalleerd, en voor de eerste keer vroeg hij mij een Post account aan te maken.

Nu werkt het wel.

bedankt voor de hulp goos! Ga het meteen ff testen met fulltilt, jammer dat 888poker nog niet meedoet :f_frown:

Arjon

Oorspronkelijk gepost door martojo124
Hmmm heb Elephant nu een paar keer opnieuw geinstalleerd, en voor de eerste keer vroeg hij mij een Post account aan te maken.

Nu werkt het wel.

bedankt voor de hulp goos! Ga het meteen ff testen met fulltilt, jammer dat 888poker nog niet meedoet :f_frown:

Super dat het nu gelukt is! :)