Ga naar het forum
Postgres & Elephant...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Postgres & Elephant (de zoveelste ;))

23 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,307 Weergaven
pollentier

hoi

sinds kort speel ik op stars en daar kan ik dus gebruik maken van elephant. als ik het installeer krijg ik de melding dat postgresql niet geïnstalleerd is en dat hij niet kan verbinden (ofzo).

moet ik nu postgresql zelf installeren? vroeger had ik HEM maar dat was een illegale versie en nu wil ik de legale toer op (h).

ik heb postgresql al 1000xge-uninstalled en elephant ook maar als ik elephant installeer vraagt hij nooit om postgres ook te installeren. ik krijg gwn die foutmelding als ik elephant opstart.

iemand?

grtz !!

22 reacties
Benjike316

Hey pollentier

Hoe heb je postgreSQL altijd uninstalled? In deze thread kan je vinden hoe het gedaan moet worden. Wanneer je tijdens de installatie van elephant niet gevraagd wordt om postgreSQL te installeren, is deze niet helemaal van je PC verwijderd.

Groetjes

pollentier

Ik heb het volgens die thread gedaan en ook volgens de guide vanop de site van pokertracker (gwn gegoogled).

Ik snap echt niet hoe het komt en alles bij elkaar heb ik toch al 3 uur ermee bezig geweest denk ik.

hmmm...

noisecore

HEM > elephant

krikke482

Ik heb niet echt ervaring met de olifant maar heb ook al te vaak aan het sukkelen geweest me PostgreSQL. Probeer eens na de uninstal van PostgreSQL de useraccount te verwijderen (Deze computer > beheren > lokale gebruikers & groepen)
NOTE: Let wel op dat je niet de foute gebruiker eruit gooit! (dus jezelf, broer of weet ik veel wie)
Normaal maak je dan tijdens het installeren van PostgreSQL een nieuwe gebruiker aan of behoud je de oude waar soms dan iets fout mee gaat (mogelijk heb je ook al 1000 useraccount dan :P)

Als dit niet helpt maak eens een print screen van je foutmelding (en google die eventueel al eens)

s1zoo

Na een paar maanden Elephant probleemloos gebruikt te hebben heeft het noodlot nu bij mij ook toegeslagen :(

Heb al 20x elephant en postgres geprobeerd te verwijderen volgens alle treads die er te vinden zijn maar kan geen succes boeken grr :facepalm:

Bij opnieuw installeren van elephant wordt er nooit gevraagd om installatie van postgres dus ik doe iets niet goed bij het verwijderen lijkt me.

Iemand wijze raad voor deze gefrustreerde jongen?

BVD!

Benjike316

Hi

Heb je de laatste versie van de Elephant? Deze is versie 0.90.

Groetjes

s1zoo

Oorspronkelijk gepost door Benjike316
Hi

Heb je de laatste versie van de Elephant? Deze is versie 0.90.

Groetjes

Jup, sta bijna op het punt heel windows opnieuw te installeren krijg het maar niet aan de praat :(

gr

Benjike316

Heel windows opnieuw installeren lijkt me niet echt nodig. Je hebt PostgreSQL al verwijderd via deze thread? Heb je het ook al geprobeerd via de Pokertracker 3 manual? Daarin staat ook uitgebreid beschreven hoe je het correct kan verwijderen.

Verder staan er in deze thread nog een paar zaken die je eventueel kunnen helpen.

s1zoo

Heb eigenlijk alles wat er op het forum te vinden was al geprobeerd, van idd de Duitse thread tot d.m.v. pt3 postgres proberen te installeren.

Ben er van overtuigd dat het gewoon niet goed verwijder anders zou elephant wel vragen of ik postgres wil installeren.

Begin m'n hudje wel te missen. Het vervelende is dat ik ook niet ff holdemmanager kan installeren want dan zit ik met hetzelfde probleem.

Benjike316

Wat je ook kan proberen is PostgreSQL verwijderen, elephant verwijderen (en elke andere tracking software op je PC). Je computer opnieuw opstarten en vervolgens Elephant installeren. Want normaal zou je tijdens de installatie van Elephant dan ook PostgreSQL automatisch moeten installeren.

s1zoo

Dit heb ik gedaan alleen vraagt hij niet om postgresql opnieuw te installeren, dit komt waarschijnlijk omdat het niet goed verwijderd is?

Bedankt voor je hulp alvast! :)

Arjon

Een hele belangrijke stap bij het verwijderen van Postgresql is dat je de postgresq-user verwijdert.

Eerst het programma zelf dus deinstalleren en als je de database niet wilt behouden kun je ook de map C:/Program Files/Postgresql verwijderen.

Vervolgens die user verwijderen door via de Windows command prompt (in XP bijv. via Start -> Uitvoeren -> cmd) het volgende in te tikken:

net user postgres /delete

Let op: als je een andere postgresql-username had aangemaakt moet je 'postgres' vervangen door die andere naam. Probeer desnoods beide opties.

Als je dit hebt uitgevoerd moet het echt goed van de computer zijn en zou je postgresql opnieuw moeten kunnen installeren. Eventueel kun je bijvoorbeeld ook de trial van PokerTracker3 installeren, zodat postgresql direct meegeinstalleerd zou moeten worden. Anders kun je postgresql hier vinden:

http://www.enterprisedb.org/products/pgdownload.do#windows

Als je ergens foutmeldingen krijgt, laat dan aub weten hoe die er uit zien.

Als je na deze stappen postgresql geinstalleerd hebt, maar je Elephant/HEM/PT3 toch aangeeft dat postgresql niet actief is, controleer dan bij taakbeheer of de postgresql processen draaien. Zo niet, meld het dan hier, dan heb ik eventueel nog een paar stappen die je kunt proberen om die processen te activeren.

Veel succes :)

P0Starz

Hey allemaal,

mijn oplossing voor Windsow Vista:

- systeemherstel naar een moment waarop je elephant en postgres nog niet geïnstalleerd had.

- op de postgresql website v9 downloaden en installeren.
- elephant downloaden en installeren
- bij de vraag of je postgres wilt installeren "nee" kiezen

- username: postgres
- paswoord: naar keuze
- database elephantdb

werkt perfect nu!

s1zoo

Thanks voor je reply.

Alle punten die je opsomd ben ik al eerder tegengekomen op dit forum in diverse treads. Ben er nu al een aantal dagen mee bezig en het wil helaas nog niet opschieten.

Helaas in mn vriendenkring ook niemand die verstand heeft van dit programma dus loop er op dood nu.

Ik krijg idd een foutmelding als ik mn elephant opstart.

Deze zegt dat er geen sql actief is (terwijl elephant niet vraagt om het te installeren), ik zal hier straks thuis een screenshotje van maken.
(zit nog even weg te kwijnen @work) :D

Arjon

Oke, ik zal even de screenshot afwachten, mogelijk kunnen we op basis daarvan verder komen.

Het gebruik van systeemherstel zoals P0Starz aangaf kan inderdaad ook een slimme manier zijn om de instellingen weer op orde te krijgen, dus dat zou je ook nog kunnen proberen :)

s1zoo

Hoop dat ik de url op de juiste manier post....

error screen

Arjon

Draaien de postgresql processen in de lijst van processen die je bij taakbeheer (via ctrl+alt+del) ziet staan?

s1zoo

Nope,

nadat ik pogingen heb gedaan postgres te verwijderen en opnieuw elephant geinstalleerd heb. Vroeg elephant niet om het her installen van postgres.

Als je wilt kijken naar de instellingen op mijn pc kan dat altijd hoor.

Thx

s1zoo

Eindelijk de verlossing!

Heb mijn neef de computer expert maar even gebeld :D

oplossing:

Als elephant eenmaal geïnstalleerd is, staat er in de elephant folder een bestandje postgresql83.msi of zo en daarmee hebben we het handmatig geïnstalleerd.

Loop weer als een trein! ME HAPPY :D