Hey hoi allemaal!
Heb een vraagje
kan iemand mij vertellen wat the overlay net adjusted en adjusted roi bij pokertracker 4 precies inhouden?
alvast bedankt
Hey hoi allemaal!
Heb een vraagje
kan iemand mij vertellen wat the overlay net adjusted en adjusted roi bij pokertracker 4 precies inhouden?
alvast bedankt
Ik weet niet wat je juist bedoelt met 'overlay' en of je het dus hebt over 'overlay net adjusted' of dat 'net adjusted' en 'adjusted roi' overlays zijn, whatever that is. Ik kan je wel uitleggen wat 'net adjusted' en 'adjusted roi' betekenen.
Bij elke all-in situatie kan PT4 berekenen hoeveel $equity je hebt in die all-in. Hiervoor houden ze rekening met ICM om te berekenen hoeveel $ je chips waard zijn.
Heel simpel voorbeeld. Stel een 10-mans $1 SNG met 1500 starting stack, 1ste hand. Stel dat je SB vs BB all-in komt in een zuivere coinflip, dus allebei heb je 50% equity. Dan heb je 50% kans dat je eruit ligt en $0 wint, en 50% kans dat je verdubbelt. Als je verdubbelt (3000 chips) kan je met een ICM calculator zien dat je equity niet $2 is, maar slechts $1.84 (en ook opmerkelijk: de 8 andere overgebleven spelers hebben nu ineens $1.02 equity ipv $1 alhoewel ze allen nog 1500 chips hebben).
Je ICM equity in deze all-in is dus 0.5x0 + 0.5x1.84 = $0.92. Aangezien bij de start van de hand iedereen $1 equity heeft, is je 'net adjusted' in deze hand -$0.08 (maw je verliest hier geld zelfs al is het in termen van chips 0EV).
Wat PT4 nu doet is voor elke hand kijken wat je wijziging is in $equity. Bij een niet-all-in kijken ze gewoon naar wat het eindresultaat is. Voor een all-in (zelfs als jij niet in de hand zit) doen ze de berekening als hierboven. Vervolgens tellen ze van al je handen in de SNG de $equity op, en dat is de 'net adjusted' van het toernooi. Die zal dus verschillen van wat je echt gewonnen hebt, want als je de voorbeeldhand hierboven had verloren had je $0, terwijl je eigenlijk 'recht' had op $0.92, en je zal dus ahw $0.92 onder EV runnen.
'ROI adjusted' is niets anders dan je ROI maar dan berekend op je 'net adjusted' ipv op je daadwerkelijk resultaat.
hey dank je voor je uitleg
Dus als die lijnen ver boven mijn net won uitlopen komt het er op neer dat ik redelijk pech heb? en andersom redelijk geluk?
onder het stukje graphs heb je aan de linker kant dit rijtje staan:
show player name
display all-in eq
showdown not showdown winnings
overlay net adjusted
overlay stats (dit is dan waar ik die adjusted roi tegenkwam)
show information box
die overlay net adjusted is dan gewoon je ev lijn?
het vage is dat als ik die adjusted roi er bij aan zet hij gelijk loopt aan de c net adjusted
zet ik die cnet adjusted uit gaat die gelijk lopen met net winnings.. hoe zit dat dan?
ik snap er geloof ik geen ene bal van.... word dit in hm1 dan heel anders berekend?
of ik ben natuurlijk weer heel stom aan het kijken