Ga naar het forum
PT3, importeren en ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] PT3, importeren en householding

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
252 Weergaven

Hey allemaal,

Aangezien ik nog wel eens m'n database wil meenemen van huis in het weekend moet ik die op m'n studentenkamer weer importeren. By default staan er na het importeren ook nog dingen cluster, vacuum, analyze en update cache on completion aangevinkt. Dit duurt vaak vrij lang, ook al importeer ik maar 2k handjes.

Daarom mijn vraag: Is het echt nodig dat elke keer te doen, of kan ik die (gedeeltelijk) uitzetten om het sneller te laten gaan?

2 reacties
Netraider

Hey,

Heb je een grote database (>1m hands)? Bij kleinere database denk ik dat je het verschil amper gaat merken op een "moderne" computer. Ik heb een HEM database van 2m+ hands die vloeiend werkt op mijn PC van 1 jaar oud en ik doe de database maintenance maar zelden...

"Analyze" en "update cache" kunnen handig zijn om de querysnelheid te verbeteren, maar "vacuum" en "cluster" zijn pas nuttig wanneer records verwijderd of geüpdatet werden, wat denk ik niet het geval is bij een import (er worden enkel records toegevoegd). Quote me hierop wel niet, want ik weet niet helemaal zeker of PT3 tijdens het importen al dan niet andere stats gaat updaten.

DeKuip

Ik importeer vaak alleen maar. Als ik merk dat PT3 erg traag wordt (zoals laatst na importeren 1.7mil handen) dan laat ik hem Housekeeping doen en ook echt alles doen, dan draait hij wel een nachtje overuren, maar daarna merk je het verschil wel.