Ga naar het forum
Skype / Microsoft

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Skype / Microsoft

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
344 Weergaven

ANP Nieuws op Radio 538 deed het overkomen dat Skype/Microsoft nu officieel hebben aangekondigd dat Microsoft Skype heeft gekocht voor zo'n 5,x miljard. Lager dan alle analysten verwachtten, maar dat terzijde.

Skype is immens populair onder onze community. Gezien Windows ook hét platform is voor pokerspelers - de meeste programma's zijn alleen voor Windows geschreven - verwacht ik niet zo veel teleurstelling onder onze leden.

Toch ben ik benieuwd. Al jaren geleden mijn Windows Live ID (Hotmail, Skydrive, MSN etc.) opgezegd en ben blij dat ik - op licentie voor Windows en Microsoft Office na - niets meer met Microsoft te maken heb.

Waarom is dit relevant? De speculatie is dat Microsoft Skype niet als apart bedrijf laat voortbestaan, maar opneemt in hun eigen lijn producten i.c.m. het Windows Live ID.

Wat vinden jullie hier van? Behoud je je account bij Skype? Had je liever gezien dat Google of Facebook Skype had overgenomen?

7 reacties
DonBartos
Oldschool Grinder

Vind het hele Windows Live gebeuren vrij tiltende software. Daarnaast gebruik ik ook geen MS Office, maar dat is verder niet omdat de software kut is, maar gewoon vrij prijzig is en het niet std op m'n pc/laptop zat.

Verder weet ik niet watvoor gevolgen het heeft voor Skype, maar ik hoop iig dat ze niet veel gaan veranderen, van vind de Skype software gewoon goed genoeg zoals het is.

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
ik hoop iig dat ze niet veel gaan veranderen, van vind de Skype software gewoon goed genoeg zoals het is.

Dit.

Nivlem
Oldschool Grinder
Arjon
Oldschool Grinder

Skype moet blijven zoals het is, anders ga ik in staking X(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oh vandaar dat ik het bedrag zo laag vond. Ze hebben het omgerekend naar euro's :)

Oorspronkelijk gepost door NijntjeNL
Oh vandaar dat ik het bedrag zo laag vond. Ze hebben het omgerekend naar euro's :)

Is idd 8,5 miljard dollar. Klinkt toch als net iets meer :). Van wat ik erover gelezen heb, was het juist een vrij dure aankoop. In eerste instantie zou het om 3 a 4 miljard dollar gaan toen Google en Facebook alleen geïnteresseerd waren. Totdat ze bij Skype zo slim waren om Googles aartsvijand Microsoft erbij te betrekken. Die gunnen mekaar het licht in de ogen niet en begonnen tegen elkaar op te bieden. :)

http://news.yahoo.com/s/nm/20110510/tc_nm/us_skype_microsoft

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gezellig hoofdadmin-thread dit :D