Ga naar het forum
Welke pokersoftware...

Meldingen
Alles wissen

Welke pokersoftware helpt?

20 Berichten
11 Gebruikers
9 Reacties
1,960 Weergaven

Ik ben op zoek naar een of meerdere gratis of betaalde pokersoftware die mij helpt tijdens het spelen (tijdens het draaien van PS) en na het spelen. software die niet met pokerstars tegelijk geopend mag zijn.

Ik heb nu alleen Hem2 maar die software vind ik niet genoeg. Bijvoorbeeld die A Jo op BB, ik had die hand kunnen winnen en volgens het pot odds had ik mooi bedrag om mee te kunnen spelen (heb ik gelezen in handbeoordeling reactie) . Maar omdat ik meerdere tafels speel kan ik niet zo snel rekenen, heb dus gefold :f_frown:

En de software na het spelen is om automatisch te laten analyseren door de software of de hand goed gespeeld is of niet. (ipv elke keer de hand hier posten kan ik ook door de software doen)

Beantwoorden
Citeren
19 reacties
Moderator
SDK1987

Hallo Free4Nothing

Tijdens het spelen kun je helaas geen tools gebruiken om te berekenen wat je moet doen. Aangezien dat tegen de regels van PokerStars is.

Om het achteraf te kunnen bekijken of je een profitabel push, fold of call hebt gemaakt zou je ICMIZER kunnen gebruiken als je alleen 3 gratis berekeningen per dag wilt gebruiken. Al kun je ook altijd een licentie aanvragen als je dat te weinig vindt. Dit vind ik vooral handig om te gebruiken als je MTT SNG's en MTT's speelt. Aangezien je ook bij meerdere tafels, behalve alleen de finale tafel ICM kunt berekenen.

Voor STT's vind ik HoldemResources Calculator de beste optie en dat kun je 2 weken gratis proberen.

Denk er wel aan dat je deze tools alleen kunt gebruiken als je poker client niet aan hebt staan.
Ook kun je er geen post-flop beslissingen mee nemen.

Post-flop beslissingen kun je alleen handmatig berekenen met ICM Calculator, equilab en de Engelse artikelen over Chip Value.

Ik denk dat je hier al veel wijzer van wordt. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt, ik denk dat ik er wel wat mee kan

alleen snap ik die icm calculator niet? postflop beslissing maken op basis van prijs structuur? welke pokerspel is dat ?

Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik op whatsapp een antwoord gekregen van een vriend. Hij gebruikt Tournament Indicator. Kan je met die je spel verbeteren?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik zou toch willen aanraden van je eerst verder te verdiepen in theorie, strategie, ervaring, e.d. Je bent niet de eerste die denkt dat sommige van je problemen nu, op te lossen zijn dmv software, terwijl je zonder twijfel nog hopen leaks hebt die veel belangrijker om fixen zijn. Bvb als toernooispeler is het kennen van het verschil tussen cEV en $EV (en daarmee gepaard gaand ICM) echt wel essentieel. Dus zorg eerst dat je dat onder de knie krijgt vooraleer je je druk te maken over software waarvan er altijd het risico's is dat je ze verkeerd gebruikt omdat je de basiskennis mist.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Jij houdt je iedere keer bezig met het vinden van een manier om te winnen met poker, terwijl gewoon wat leren het meest voor de hand ligt. Dat bewijst je vraag maar weer.

Verder wat SDK zegt, mag sowieso niet open met Stars en die letten wel op.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja dat weet ik ook wel, alleen ik zoek een makkelijke manier want de moeilijke weg duurt te lang. Na zoveel jaren heb ik tijdje geleden een mooie doorbraak gehad. Maar dat bedrag is weer heel wat minder geworden. Ik heb veel geleerd hier op pokerstrategy, toch vind ik het nog moeilijk, vandaar dat ik een hulpmiddel zoek.

mijn pokernickname geeft ik nog niet vrij want ik zie hier account namen die ik ook tegenkom op limiet 2,50 180M, heb dan het idee dat ze met de informatie hier mij kunnen pakken aan tafel..
(offtopic) Mijn eerste doorbraak sinds 2009 :f_rolleyes: :

PokerStars Toernooi #*, No Limit Hold'em
Super Satelliettoernooi
Buy-In: $2.50/$0.25 USD
152 spelers
Totale Prijzenpot: $1402.50 USD
Doeltoernooi #
Buy-In: $109.00 USD
12 tickets voor het doeltoernooi

Toernooi gestart 1*/**/2015 17:05:00 CET [1*/**/2015 12:05:00 ET

Beste ****,

Je bent op de 1e plaats in het toernooi geëindigd. Je hebt je gekwalificeerd om te spelen in toernooi #** en bent automatisch hiervoor ingeschreven. Zie de lobby van toernooi # voor meer informatie.

Als je ervoor kiest je uit te schrijven voor dit toernooi zal je account gecrediteerd worden met T-USD 109,00. Toernooi-US Dollars kunnen voor een buy-in in elk toernooi gebruikt worden. Bezoek onze website op....

PokerStars Toernooi #*, No Limit Hold'em
Buy-In: $100.00/$9.00 USD
1041 spelers
Totale Prijzenpot: $104100.00 USD
Toernooi gestart 1*/**/2015 18:00:00 CET [1*/**/2015 13:00:00 ET]

Beste **,

Je bent op de 18e plaats in het toernooi geëindigd.
Een prijs van USD 572,55 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.

Je hebt 228,23 klassementspunten verdiend in dit toernooi.
Ga voor meer informatie over ons toernooiklassement (TLB) naar onze website

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Ik weet niet wat je hiermee wil bewijzen. Iedereen kan wel eens goed scoren in een MTT. Je zegt zelf dat je bankroll ondertussen alweer behoorlijk gezakt is, wat veel meer tekenend is voor zowel je huidige niveau als je ingesteldheid. Zeker als je denkt dat je van een verliezende speler een winnende speler te worden puur door wat software te gaan gebruiken 'omdat het gemakkelijker is', denk ik toch dat je je verwachtingen wat moet bijstellen.

Ik betwijfel ook of de 180m de beste games zijn voor jou. Uiteindelijk zitten daar toch behoorlijk wat regs, waardoor de verwachte ROI ook niet bijster groot is, maar door de grote velden de variantie des te groter zal zijn. De games duren ook langer waardoor je minder volume kunt halen, tenzij je behoorlijk gaat multi-tablen (wat nu ook al een probleem voor je lijkt te zijn). Probeer eens een tijdje om max. 4 tafels te spelen en speel dan kleinere SNGs tot zelfs 6max toe. Het voordeel van STTs is dat het je ook helpt voor je final table play in MTTs (of het nu 180m SNGs zijn of scheduled toernooien). Ook is de variance lager waardoor je in principe wel sneller een beeld zult hebben van of je nu al dan niet winnend aan het spelen bent.

En probeer ook wat te mixen met kleinere sites, waar het spelniveau pakken lager is, en het dus gemakkelijker is om je BR te laten groeien.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Volgens mij is poker niets voor jou. In poker kun je alleen verder komen als je je daarvoor inzet. Wat je nu laat zien is iedere keer dat dat niet je ding is.

Klinkt misschien een beetje hard, maar is zoals het is. Geen inzet, geen resultaat. En dan nog zullen het als je je wel inzet nog steeds geen " changing " bedragen zijn als je wint. Er is geen shortcut.

Beantwoorden
Citeren

een post geleden schrijf je dit:

"Ja dat weet ik ook wel, alleen ik zoek een makkelijke manier want de moeilijke weg duurt te lang"

dit zegt het helemaal voor mij, je wil de easy way out. In welk veld is the easy way out de goede weg? In geen enkele. Als je dit zegt in de muziekwereld word je weggehoond i.i.g. "ja ik wil wel piano leren spelen, maar oefenen is niets voor mij" Hoe goed zou zo een pianist worden denk je?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose

Zonder veel te leren toch dik winnen. Dat lukt alleen als je geluk hebt bij een Spin en Go.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984

Ik ben blij met figuren zoals jij, kom eens buurten aan een nolimit cashgame nl5 tafel :D.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oh, speel jij cashgame nl5?

mag ik keertje meekijken, wat is je pokernaam?

even voor duidelijkheid, ik heb hier veel geleerd, alleen het ICM niet echt, en heb er nog moeite mee met juiste keuzes maken in de midden/laat fase.

Ik krijg vaak antwoorden van je hoeft maar zoveel te callen, of je hebt zo geraisd dat je een all in moet callen, ook van meerdere spelers, zo ongeveer.

ik heb gisteren weer 2,50 180m gepakt, wel een 1x gepakt, niet meerdere tafels. En weer gebeurde dit, ik weet dat dit niet hier thuishoort maar ik bedoel dit soort situaties:

Poker Stars, $2.28 Buy-in (25/50 blinds, 6 ante) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 1,785 (35.7 bb)
BB: 1,387 (27.7 bb)
UTG+1: 1,986 (39.7 bb)
Hero (UTG+2): 2,364 (47.3 bb)
MP1: 1,135 (22.7 bb)
MP2: 4,236 (84.7 bb)
MP3: 1,337 (26.7 bb)
CO: 1,524 (30.5 bb)
BTN: 688 (13.8 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with A♠ J♥
UTG+1 raises to 100, Hero raises to 250, 4 folds, BTN raises to 682 and is all-in, SB folds, BB raises to 1,381 and is all-in, UTG+1 raises to 1,980 and is all-in, Hero folds

Flop: (3,773) 5♣ 5♦ 2♠ (3 players, 3 are all-in)
Turn: (3,773) J♠ (3 players, 3 are all-in)
River: (3,773) A♣ (3 players, 3 are all-in)

Results:

Spoiler

3,773 pot
Final Board: 5♣ 5♦ 2♠ J♠ A♣
BB showed K♠ K♣ and won 1,398 (11 net)
UTG+1 showed 3♣ 3♠ and lost (-1,387 net)
BTN showed T♥ A♥ and won 2,375 (1,687 net)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Deze hand lijkt me het behoorlijk dun om tegen onbekende speler te 3 betten in vroege positie. Ik denk zelf dat ik direct zou folden. Dit soort handen horen inderdaad niet echt in de pokertools sectie thuis natuurlijk :f_wink:

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

ik speel nooit die sit 'n go's dus sorry als mijn info verkeerd is maar je reraised een utg met AJ dit lijkt me zowiezo al tricky laat ons dan nog niet spreken van die 7 man die na jou komt die je zo kunnen reraisen met wss beter. En ik begrijp het wel je kijkt nu volledig naar het resultaat en daardoor denk je dat je had moeten de AI callen. Lijkt me gewoon een muck.
lijkt me zowiezo dat je beter eens de basics doorneemt en mss cashgame NL2 begint! Je hebt daar een ongelooflijke boost gekregen met zo ver in dat tornooi te geraken, maar dat wil niet zeggen dat je een superspeler ofzo bent he, iedereen moet ervoor leren en de stap per stap werken. Jij past mss wel BRM toe dat weet ik niet maar je hebt niet voldoende geleerd voor wat je speelt. Er is geen enkele software die zomaar iemand winnend doet spelen.
Wat is je uiteindelijk doel?

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984

Nee gaat niet lukken helaas om mee te kijken. Je mag wel als observer aan mijn tafeltjes zitten natuurlijk, dat vind ik geen probleem :). Kun je een deel van mijn spel zien als ik mijn kaartjes moet showen :).

Beantwoorden
Citeren

Denk dat je je eerst beter met wat logica kan bezighouden dan met ICM berekeningen.. Volg de handen die je speelt, en bedenk daar een logische lijn op, vervolgens kun je je die lijn hier delen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Je moet echt wel stoppen met zo result oriented te denken. Telkens ik een hand van je zie, is het meer om te tonen dat je zou gewonnen hebben als je niet gefold had, of om te tonen dat je verloor met de beste hand. In dit geval is die AJo gewoon rotslecht gespeeld. Boeit helemaal niet dat je de hand zou gewonnen hebben als je had gecalld na je 3bet. Die 3bet is gewoon barslecht, en dat is wat we bedoelen met dat je eerst nog veel moet leren vooraleer je je zorgen te maken over welke software jou nog meer zou kunnen helpen. Je gaat geen software vinden die hier zal zeggen dat je moet folden.

Beantwoorden
Citeren

AJ was een insta fold. Op welke range zet je utg1 die daar vol vertrouwen door acht man inclusief 1 shortie raised? En wat voor een range moeten die twee lui die 3bet shoven dan niet hebben? Q7o? J10s?? :)

twijfelde je echt over deze hand? Ik Had m overigens al weggelegd op utg zijn raise :)

Beantwoorden
Citeren
Gerardus

Zoals sommigen hierboven al zeggen (en tevens ook hebben onderbouwd): AJo is in dit geval een insta fold.

Probeer logisch na te denken:
1) wat voor een handrange zou die UTG kunnen hebben?
2) hoeveel spelers moeten na jou nog spelen? --> hoe groot is dan de kans dat een van die spelers een handrange van AQ+/QQ+ heeft? Dat kun je met behulp van Equilab berekenen!
3) indien een van de spelers all-in gaat, ben je dan bereid om met AJo all-in te gaan?
4) maak na afloop van een hand een aantekening met welke idiote handen die spelers vanuit welke positie hebben gespeeld:
Bijvoorbeeld:

Spoiler

Speler 1 (39.7 bb): positie UTG openraist en callt all-in met 33 in een pot met 3/4 spelers) --> markeer hem als een vis/walvis als ie dat vaker doet.
Speler 2 (13.8 bb): positie BTN 4bet all-in met ATs tegen UTG en UTG+1.
Etc.

Geloof me! In het begin is het erg lastig om goed op spelers te kunnen letten en zo te werk te gaan. Maar voordat je het weet, wordt dit voor je een automatisme en het zal je veel meer opleveren dan blind op een software te gaan vertrouwen.

Beantwoorden
Citeren

Zoals anderen aangeven is het je mindset die moet veranderen. Vroeger kon je veel geld verdienen als je een beetje kon pokeren. Dat is niet meer zo. De competitie verslaan kost gewoon meer tijd en energie. Het zijn denk ik nu juist de mensen die bereidt zijn deze tijd en energie te investeren die winnen van de mensen die zich er niet zo voor inzetten.

En die HEM software van je, dat is een goudmijn.

Beantwoorden
Citeren