Zoals misschien nog andere grinders rijdt ik graag met de fiets. Meer bepaald de koersfiets. Echter heb ik tot heden ongeveer altijd veel gevoetbald en bleef daardoor het rijden met de koersfiets beperkt tot een 3 tal zomermaanden.
Nu heb ik afgelopen voetbalseizoen een zoveelste en deze keer zeer zware blessure opgelopen (kraakbeenletsel linker enkel). Mede doordat mijn werkgever echt niet blij is met het feit dat ik weeral (4e keer) langdurig afwezig ben door een sportongeval hou ik het bekeken wat competitie voetbal betreft.
Ik zal wel nog wat zaalvoetbal gaan spelen maar dat is slechts 1x per week.
Dit is dus de ideale gelegenheid om me eens te verdiepen in een ander sport.
Dit is enerzijds een 2e hobby die ik nooit heb kunnen uitvoeren en anderzijds een noodzakelijk kwaad wil ik niet rap enkele tientallen kilo's bijkomen.
Om terug on topic te komen, ik ga veel fietsen de komende tijd.
En met veel bedoel ik echt veel.
Iets in de aard van 10 000km vanaf nu tot volgend jaar juni-juli.
De fietsfanaten onder ons weten dat er dan rond die tijd in het buitenland grote toertochten zijn. Daar ga ik er eentje van rijden en dus in functie daarvan trainen.
Sommigen zullen zich afvragen waarom in hemelsnaam 10 000km als voorbereiding. Het antwoordt is dat mijn oog gevallen is op een toertoch à la Marmotte. In het kort : dit is een rit van 176 km over 4 alpen. Croix de Fer, Galibier, Télégraphe en aankomst op Alpe D'Huez. Daarom is het best dat je wel wat trainigskilometers in de benen hebt. Die rit uitrijden binnen de toegestane tijd is het grote doel voor 2013.

Bedoeling van deze thread is dat ik regelmatig wat ga posten over de trainingsactiviteiten e.d. maar ik wil benadrukken dat dit zeker geen thread van mij alleen is. Zie dit als een algemene blog voor fietsers of fietsliefhebbers. Wie een ritje heeft gemaakt in het weekend mag daar hier gerust (graag zelfs) verslag van uitbrengen.
Zo hoop dat dit een ideetje is wat nog mensen leuk vinden en dat we er een gezellige thread vol toffe verhalen van kunnen maken.