Ga naar het forum
Het grote Eredivisi...

Meldingen
Alles wissen

Het grote Eredivisie topic!

3,340 Berichten
145 Gebruikers
18 Reacties
185.8 K Weergaven
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Roda uit ga je ook niet mee lachen na winterstop en ook Willem II is voor PSV altijd lastig omdat het derby is.

Maar goed ken Ajax wel beetje, die gaan op totaal onverwachte momenten nog wel steekje laten vallen; al mag dit met het ook op het doelsaldo zelfs nog zolang het geen verliespartij is :P

Beantwoorden
Citeren
elrio
PokerStrategist

RIP Johan Cruyff

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Best bizar. Zo'n grootheid die zo even onverwachts het leven laat. RIP

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Onverwacht en toch weer niet, al zei hij 2 weken terug nog dat ie 2-0 voorstond tegen de ziekte......

Maar ja kleine complicatie kan met zware behandelingen grote gevolgen hebben.

RIP Johan :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zou zie je maar weer dat een wedstrijd snel kan omslaan en dat hij met 2-3 verloren heeft :f_ugly:
Veel sterkte voor zijn familie natuurlijk bij dit verlies.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ontwikkelingen bij de clubs in Nederland. Zijn er nog clubs die een nieuw stadion willen/krijgen? Of hun begroting verhogen zodat ze hopelijk betere speler kunnen aantrekken?

Bij FC Groningen is Gerard Kemkers aangesteld. Die moet een topsportcultuur invoeren. Vaker, langer en harder trainen en echt leven voor je sport, i.p.v. 4 keer een training van 1,5 uur en that's it. Fysiek moet dat een grote vooruitgang betekenen, het schijnt een Duitse trainingsmethode te gaan worden. Jong FC Groningen doet het dan ook prima, daar is het dit seizoen al ingevoerd.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Feyenoord wil al jaren nieuwe Kuip bouwen en volgens mij zijn die plannen er bijna door maar andere clubs hebben geen plannen voor zover als ik weet.

En ja clubs die geld hebben om te besteden zijn er vrees ik weinig, alleen Ajax en PSV zullen echt geld hebben om uit te geven en als ze dit dan aan spelers van NL clubs uitgeven kan het naar andere clubs door vloeien etc etc.

Hoop dat Ajax van de zomer wat geld gaat investeren in de aanval. Milik scoort laatste weken lekker en ook buitenspelers zijn aardig maar een echte 2e spits is er niet......

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ben benieuwd hoelang Cillessen nu uitgeschakeld is.
Zou voor Ajax best een aderlating kunnen zijn: Cillessen breekt neus en gaat niet mee naar Engeland

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

We zullen zien, lijkt me niet fijn keepen met masker op al zie ik het hem nog doen ook.

Naja Boer is niet beste keeper maar ook zeker geen pannenkoek en als Ajax gewoon genoeg scoort is het geen probleem :P

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik gun het Boer wel om te spelen tegen zijn oude club. Dus laat Cillessen maar 1 week wachten met zijn rentree.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

We zullen het zondag wel zien wie er bij Ajax keept.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Gewoon Cillessen dus en zowel Ajax als PSV pakte relatief makkelijk de punten van het weekend.

Nog 5 wedstrijden te gaan......

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Inderdaad. We zullen zien of 1 of beide ploegen nog punten zal laten liggen in de komende 5 wedstrijden.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En na gisteren komt ook het Twente verhaal weer dichterbij, ze hebben nu voor zoveelste keer puntenaftrek gekregen omdat de zaakjes weer niet op orde waren blijkbaar. Begin het steeds meer als reëel te zien dat de licentie in wordt getrokken en als dit voor einde competitie is dan kan Ajax de titel alvast bijgeschreven aangezien Ajax dan 1 punten minder krijgt en PSV 6.

Hoop het natuurlijk niet maar het is ook wel een beetje van de zotte dat er na paar keer aftrek nog niks veranderd is.......

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat het pas gebeurd op het moment dat de competitie afgelopen is.
Het zou ook wel eens voor de strijd tegen degradatie gevolgen hebben als FC Twente wegvalt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Weinig verrassingen dit weekend. Al won FC Groningen met moeite van de Graafschap en had ik wat meer van AZ verwacht.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ja zowel Ajax al PSV wonnen al was het beide met moeite maar goed punten pakken is nu belangrijk :).

Volgende speelronde voor zowel Ajax als PSV lastige wedstrijden, hopelijk is Utrecht al lekker met gedachte bij bekerfinale het weekend erna :)

Ajax:
17-04 Ajax - Utrecht
20-04 Heereveen - Ajax
01-05 Ajax - Twente
08-05 de Graafschap - Ajax

PSV:
16-04 Roda - PSV
19-04 PSV - Vitesse
01-05 PSV - Cambuur
08-05 Zwolle - PSV

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Al lijkt me Roda voor PSV iets makkelijker. Verder denk ik als PSV punten zal laten liggen dat het tegen Vitesse en PEC Zwolle zal gebeuren. Al zal Ajax het de week erna tegen SC Heerenveen ook nog lastig kunnen krijgen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Roda is perfecte tegenstander om te onderschatten, is op zich leuk team na wat winteraankopen enne thuis heeft PSV ook al gelijk gespeeld te ze :).

Beantwoorden
Citeren
Sailer85
PokerStrategist

Ik denk dat Utrecht de wedstrijd tegen Ajax erg belangrijk gaat vinden. Als Utrecht 4e wordt gaan ze volgend jaar sowieso Europa in, ookal verliezen ze de Beker finale. Daarbij spelen ze tegen Ajax... dus wordt interessant.

Beantwoorden
Citeren