Wat maakt dit jaar nog uit als Boonen zo super was vorig jaar en ik nu nog steeds juich als ik er aan terug denk
Die solo in parijs-roubaix
Ik vond het toch ook mooi om Gilbert de Cauberg te zien opstomen vlak voor de plek waar wij stonden
Laatste nieuws is dat Boogerd ook dopinggebruik heeft bekend.
Zie nos.nl en telegraaf.nl
Dus weer een nieuw hoofdstuk in de doping-soap.
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Laatste nieuws is dat Boogerd ook dopinggebruik heeft bekend.
Zie nos.nl en telegraaf.nl
Dus weer een nieuw hoofdstuk in de doping-soap.
nieuw, als in dat niemand dat wist.
doe toch niet mee met die journalistieke onzin.
Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Ik vond het toch ook mooi om Gilbert de Cauberg te zien opstomen vlak voor de plek waar wij stonden![]()
Ook vroeger paar keer gaan kijken op de Cauberg, maar dan wel bij de amstel gold race .. heb nog zo'n grote bierhoed hier ergens liggen
Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Boonen + Gilbert = SaganIn de tijd van Roger, had Sagan al gewonnen
![]()
Sagan is goed, maar nog geen Gilbert of Boonen op veel vlakken .. hij is een soort kruising wel idd, maar geen + + nog niet
@ Wolfske - omdat hij het palmares nog niet heeft, voor de rest wél hoor, of heb je vb. de Strade Bianche niet gezien?
Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
@ Wolfske - omdat hij het palmares nog niet heeft, voor de rest wél hoor, of heb je vb. de Strade Bianche niet gezien?
Ik bedoelde alleen dat hij niet zo goed is als je boonen en gilbert kon optellen .. hij mag gerust al stilletjes aan zijn voet daartussen gaan plaatsen .. al moet hij nog tonen dat hij een grote koers kan winnen (al was dat feitelijk wel zo in de strade bianche idd)
Het is in ieder geval niet zoals een greg van avermaet ofzo .. veel blabla errond maar het komt er nooit echt uit !
Ma Sagan is wel een wereldtopper dat wel ! Ben eens benieuwd om te zien waar zijn grenzen liggen .. hij is nog zo jong ! Dat belooft !
Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Het is in ieder geval niet zoals een greg van avermaet ofzo .. veel blabla errond maar het komt er nooit echt uit !
Van Avermaet is toch echt wel de topper van de subtoppers. Vind dat er weinig blabla rond hem verteld wordt. Hij mist een tikkeltje geluk! En maakt soms jammere tactische keuzes. Da's alles, klasse heeft hij zeker. Kijk naar San Remo vb. of RvV,... Hij zal nog wel eens de Ronde winnen als ze met een klein groepje naar de meet gaan.
Wielrennen zou nu meer doping vrij zijn zegt men.
Paar jaar terug won Gilbert alles waaraan hij begon, jaar erna won Boonen alles waar ie aan begon.
Wie van jullie denkt dat zij beide toen doping vrij reden?
Oorspronkelijk gepost door bobm78
Wielrennen zou nu meer doping vrij zijn zegt men.
Paar jaar terug won Gilbert alles waaraan hij begon, jaar erna won Boonen alles waar ie aan begon.
Wie van jullie denkt dat zij beide toen doping vrij reden?![]()
Ik
(Wss heel naief, maar zoals bij alles. Je bent ontschuldig tot het tegendeel bewezen is. En je zou zo'n kerels enorm oneer aandoen indien ze wel doping vrij rijden. Ma tzou men koude kleren niet raken indien ze wel doping gebruiken.)
Over Boonen en Gilbert specifiek.
Je ziet bij beiden dat zij al vanaf de jeugd bij de top van de eendagsrenners horen.
Bij Gilbert zag je ieder jaar een betere, sterkere vorm. Tot hij imo 2 jaar geleden aan zijn hoogtepunt was. En zowat elke wedstrijd die met een rush op een bergje aankwam,won.
Na zo'n topjaar, (waarin ook nog eens sommige andere renners in mindere doen waren, en het wielrennen al een stuk zuiverder 'lijkt' te zijn.) had hij vorig jaar een slechte voorbereiding in winter. En dan lukt het niet, want de rest is niet zoveel slechter. (Tzal zelfde zijn met Boonen dit jaar.
)
Kverwacht dit jaar weer een mooie reeks van Gilbert.
Hier even wat lijsten met winnaars van koersen waar Gilbert gesneden benen voor heeft. (Zit niet veel tussen wat niet gedoped heeft. Kdenk enkel Andy Schleck, enja broertje van, alle ... )
L-B-L
Spoiler
2009 · Andy Schleck
2008 · Alejandro Valverde
2007 · Danilo Di Luca
2006 · Alejandro Valverde
2005 · Aleksandr Vinokoerov
2004 · Davide Rebellin
A-G-R
Spoiler
2004 · Davide Rebellin
2005 · Danilo Di Luca
2006 · Fränk Schleck
2007 · Stefan Schumacher
2008 · Damiano Cunego
2009 · Sergej Ivanov
Waalse Pijl
Spoiler
2004 · Davide Rebellin
2005 · Danilo Di Luca
2006 · Alejandro Valverde
2007 · Davide Rebellin
2008 · Kim Kirchen
2009 · Davide Rebellin
Boonen is ook een heel verhaal.Kort. Goed van heel vroeg. Paar top jaren, dat hij alles wint, of door zijn aanwezigheid in ploeg, steeds zorgde voor een ploegzege voor Quickstep. Daarna wat cocaine enzo. (Was in beginjaren ook wel beke zo (heb toch wat gezien/gehoord in Leuven)
En ook Cancellara. (Want hij is ook jaar ofzo steeds 2de geweest, achter Cancellara.) En vorig jaar was hij goed. En viel Cancelarra.
Mja, tkan obv. altijd dat ze aan de ozon, op "product onbekend" hebben gehangen.
Maakt het eigenlijjk zoveel uit als je naar de koers aant kijken bent.
Als je naar die lijstjes kijkt. Kan je wel concluderen dat wielrennen maximaal jaar of 3 doping vrij kan zijn. )
Ritten die Boonen wint zijn meestal wel sprinten of aankomst van elite groepje. Sprinters zijn sowieso minder met doping.
Ik denk dat in de grote rondes doping veel belangrijker is dan in eendagskoersen. Daar gaat het namelijk vooral over een goede recuperatie na een zware dag.
Maar ja, in dat jaar van Gilbert werd er wel veel gefluisterd, en gezien de stempel op het milieu, vind ik dat wel normaal. Feit is dat zowel Boonen als Gilbert extreem goede topsporters zijn met enorm veel talent, goede tactiek en een sterk karakter. Of ze doping of niet hebben gebruikt, zal afhangen van wat de menigte rondom hen doet/deed, denk ik.
Inderdaad,
de Belgen gebruiken allemaal niet. Alleen de rest is gedoped.
Sarcasme uit.
En die sky trein die alle bergen over vliegt begint ook redelijk irritant te worden.
Oorspronkelijk gepost door dustje
Inderdaad,de Belgen gebruiken allemaal niet. Alleen de rest is gedoped.
Sarcasme uit.
Een Nederlander zeker
Maar hoe wist je dat!![]()
Staat aangegeven op je profiel
Inderdaad,de Belgen gebruiken allemaal niet. Alleen de rest is gedoped.
Sarcasme uit.
?