Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Komaan BELGIE

130 Berichten
36 Gebruikers
0 Reacties
18.4 K Weergaven
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Krulle37
Ik denk ook niet dat België gaat winnen. Maar pcbeem leek het overkomen alsof NL een betere ploeg heeft en alleen kan verliezen van de belgen door onderschatting.

Na weet ik veel hoeveel jaren eindelijk een team dat de poulefase kan overleven gelijk al weer praatjes....

Ja want de belgen staan bekend om hun arrogant gedrag. :facepalm:
Alsof het een praatje is dat de belgen hopen talent hebben lol.
En ja ik zag jullie nederlanders ook graag hard op de bek gaan 3j terug. Maar jullie dachten dan ook allemaal dat jullie EZ de finales gingen halen, terwijl we allemaal weten hoe dat liep. _biggrin:

Waarom zag je Nederland zo graag op hun bek gaan? In Nederland heeft denk ik bijna iedereen sympathie voor de Belgen. En "we" dachten helemaal niet dat we makkelijk de finale gingen halen op het afgelopen EK. Je kletst gewoon uit je nek, waarbij je Nederlanders zo negatief mogelijk wilt neerzetten terwijl je eigenlijk jezelf te kijk zet. Ik zeg nergens dat het "een praatje is" dat de Belgen talent hebben. Maar dat Nederland op dit moment nog niet tot de knieën van de Belgen komen is natuurlijk onzin. Het verschil tussen België en Nederland is kleiner in het voordeel van België dan het verschil tussen Nederland en Belgie in het voordeel van Nederland de afgelopen weet ik veel hoeveel jaren.

Beantwoorden
Citeren
Erik212
PokerStrategist

Lol het lachertje van Europa mag ook weer een keertje met de grote jongens meedoen. Zou die praatjes nog maar even achterwege laten tot jullie echt wat gepresteerd hebben.

Beantwoorden
Citeren

Wat een vijandigheid :O

Als Belg heb ik altijd gesupporterd voor NL...

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

@Erik212: "het lachertje van Europa" vind ik een beetje een respectloze opmerking die imo meer over jou zegt dan over de waarheid van wat je beweert.

Wanneer je in een kwalificatie 25 op 27 haalt met maar 3 tegendoelpunten, uit gaat winnen in Kroatië, dan kun je niet meer spreken van "het lachertje van Europa". Dit is een superjong elftal waarbij bijna alle spelers elk weekend op het hoogste niveau spelen. De druk daar moet je ook niet onderschatten.

Ze hebben eerder nog geen grote eindronde gespeeld, maar een flink aantal van de spelers stond als belofte wel in de halve finale van de Olympische Spelen (met toentertijd ook teams zoals Brazilië en Argentinië).

Ik woon als Belg in Nederland, en in het algemeen zijn de Nederlanders het er over eens dat België momenteel een beter team kan neerzetten dan Nederland. Van Persie is inderdaad een speler die er hoog bovenuit steekt, maar verder moet geen enkele Belg onderdoen voor een Nederlander. Robben is goed, maar Hazard is net zo goed, hoewel minder doelgericht. (Robben is wat egoïstischer ingesteld...maar scoort daardoor ook meer)

Hoe dan ook, ik vind jouw opmerking belachelijk. Zelfs Nederlanders vinden het de laatste tijd belachelijk dat Oranje al wereldkampioen is voor ze aan het WK begonnen zijn, en nu is België eens terecht enthousiast en dan krijg je zo een bekrompen reactie... beetje flauw.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Da's dan ook omdat ge meer van koers houdt dan van voetbal he Farma :P

Beantwoorden
Citeren

Hup Belgium!( en dat schrijf ik alleen maar zo omdat ik niet weet hoe ik die puntjes op de e krijg! :D )
Belgische ploeg van deze generatie is echt wel een degelijke ploeg imo! Veel talent in de engelse competitie en de duitse(?) competitie van belgië (daar is ie!!) volg ik niet echt.
Lang verhaal kort; zeik niet zo op onze zuiderburen! oosterburen afzeiken altijd goed( cozz of ze warrr), maar laat de belgen lekker met rust.
Nederlands elftal is een ploeg over het paard getilde mannetjes, met idd van Persie als uitblinker qua voetballend vermogen...

Beantwoorden
Citeren
Erik212
PokerStrategist

Ik zeg niet dat België nu zwak is ofzo. Belgische Jan is een held :f_love:. Maar ik vind dat door de Belgen nu ineens denigrerend gedaan wordt over Nederland en nogal arrogant gedaan wordt over de eigen ploeg. Denk ook dat ze meer kans maken op het komende WK dan Nederland, maar feit is dat ze niet bijster veel gepresteerd hebben de afgelopen 10 jaar en wat bescheidenheid wel op zijn plaats is.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Ben ik het helemaal mee eens...maar ik denk dat dat geldt voor elk land. Ook in Nederland zijn er nog mensen die denken dat ze wereldkampioen zullen worden, maar er zijn er ook genoeg die denken dat Nederland blij mag zijn als ze de poule-fase overleven. Ik denk dat dat in België ook wel zo is...natuurlijk heb je altijd mensen die denken dat België wereldkampioen wordt en dat laten ze maar al te graag zien in de media, maar de meerderheid zal ook wel realistisch zijn en ik heb ook al vaak genoeg teruggelezen dat België tevreden mag zijn wanneer ze de kwartfinales halen.

Maar gisteren in Studio Voetbal werd ook gezegd dat de meeste Nederlanders zullen supporteren voor België (tenzij ze tegen NL spelen natuurlijk...), maar op de een of andere manier reageren de meeste Belgen niet zo richting de Nederlanders. Ik vergelijk het hier altijd met Nederlanders en Duitsland. De meeste Nederlanders krijgen het niet over hun hart om voor Duitsland te supporteren, en heel veel Belgen hebben dat ook met Nederland...geen idee waarom.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

zoveel hooligans hier :D

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Erik212
Ik zeg niet dat België nu zwak is ofzo. Belgische Jan is een held :f_love:. Maar ik vind dat door de Belgen nu ineens denigrerend gedaan wordt over Nederland en nogal arrogant gedaan wordt over de eigen ploeg. Denk ook dat ze meer kans maken op het komende WK dan Nederland, maar feit is dat ze niet bijster veel gepresteerd hebben de afgelopen 10 jaar en wat bescheidenheid wel op zijn plaats is.

Ik denk dat belgen hier geen probleem mee hebben :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Tonaldinho11
PokerStrategist

Haha idd Darko, dat valt mij ook op. Wij (Nederlanders) kunnen niet juichen voor de Duitsers, terwijl we wel een zwak voor België hebben. Belgen kunnen op hun beurt weer niet juichen voor de Nederlanders, terwijl de Duitsers wel weer een zwak hebben voor ons :D

Fun world.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door darko163
Ben ik het helemaal mee eens...maar ik denk dat dat geldt voor elk land. Ook in Nederland zijn er nog mensen die denken dat ze wereldkampioen zullen worden, maar er zijn er ook genoeg die denken dat Nederland blij mag zijn als ze de poule-fase overleven. Ik denk dat dat in België ook wel zo is...natuurlijk heb je altijd mensen die denken dat België wereldkampioen wordt en dat laten ze maar al te graag zien in de media, maar de meerderheid zal ook wel realistisch zijn en ik heb ook al vaak genoeg teruggelezen dat België tevreden mag zijn wanneer ze de kwartfinales halen.

Maar gisteren in Studio Voetbal werd ook gezegd dat de meeste Nederlanders zullen supporteren voor België (tenzij ze tegen NL spelen natuurlijk...), maar op de een of andere manier reageren de meeste Belgen niet zo richting de Nederlanders. Ik vergelijk het hier altijd met Nederlanders en Duitsland. De meeste Nederlanders krijgen het niet over hun hart om voor Duitsland te supporteren, en heel veel Belgen hebben dat ook met Nederland...geen idee waarom.

Ik denk dat je zou verschieten hoeveel Belgen er zouden supporteren voor Nederland.

Beantwoorden
Citeren

welcome to Belgium.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Tussen 16 en 18 moet ge Tourtellekes drinken :D.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Bestaat da nog?

Beantwoorden
Citeren

het wordt tijd dat we dat stukje belgië waar ze nog wel een redelijke taal kunnen spreken mooi weer bij nederland betrekken.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door darko163

Tuurlijk wordt NL kampioen _cool:.

Nee maar ff serieus 1e ronde niet eens kunnen overleven is wel heel overdreven. Je krijgt er altijd ploeg uit Afrika / Azie / Midden Amerika bij en die staan toch wel stukje lager dan NL of een andere Europese ploeg. Zal zeker helpen om groepshoofd te worden maar ook zonder moet het goed te doen zijn.

Beantwoorden
Citeren
darko163
PokerStrategist

Als je geen reekshoofd bent en je loot Spanje, Duitsland, Brazilië of Argentinië (of België...hehe)...dan ben je toch niet echt zeker van de volgende ronde... Een steek laten vallen kan altijd (zie vorig EK...)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dat was geen steek maar gewoon :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Haha, een hollander die een belg arrogant noemt. Leuk begin van de mop shovingloose, waar blijft het vervolg?

Beantwoorden
Citeren