Hallo iedereen, ik vraag mij af of er hier nog andere NASCAR fans op het forum zitten. Ik ben sinds enkele jaren een grote fan en bekijk alle races. Morgen (zondag) begint het nieuwe seizoen met de Daytona 500 ook wel bekent als "The great American race". Ik wil hier gerust wat updates posten en vragen beantwoorden over deze sport. Wil je een race zien? Laat maar weten en ik stuur je een download link.
Groeten
dat gaat toch om een baan waar je zon 2000 x naar links gaan en nooit naar rechts, right?
Doen er eigenlijk ook deelnemers mee bij de Nascar die niet uit Noord-Amerika komen?
Hahaha, de reacties hier liggen binnen mijn verwachtingen aangezien er hier op het forum niets over NASCAR te vinden is. Ik wacht nog op het filmpje van die kerel die ook achmed the dead terrorist doet. Die heeft ook zo'n redneck popje dat altijd over nascar bezig is. Hilarisch.
@SDK1987, Montoya (ex F1) heeft jaren meegereden maar heeft nooit op een oval gewonnen, enkel 2 X op een road course. Hij heeft dit jaar de overstap gemaakt naar indycar. Geeft toch aan dat rondjes rijden geen te onderschatten discipline is imo.
Dus is het op uitzonderingen na dus een Amerikaanse aangelegenheid
Lastigste aan rondjes rijden is denk ik dat je ook met tegenstanders te maken hebben en als zij of jezelf een fout maken dan heb je al vrij gauw een flinke crash.
Ik denk dat de Nascar daar ook om bekend is dat er veel crashes plaatsvinden.
Daarom vind ik Nascar zo geweldig. Het is 2 uur racen op het scherpts van de snee, tegen snelheden soms boven de 300 km/h. Kleine foutjes worden afgestraft met waanzinnige crashes als gevolg. Maar ook zonder crashes vind ik de race op zich top wegens het close racen tegen enorme snelheden.