Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nigel de Jong

31 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
1,754 Weergaven

Van Marwijk helemaal klaar met Nigel de Jong

Terecht om een speler uit de selectie te kicken voor te grof spel bij zijn club?

30 reacties
pbijvoet

Niet alleen voor de club he, kijk maar eens naar de WK finale.

Roodbaars1986

Die Gozer breekt ze been wel behoorlijk he....

Je ziet em gewoon wegklappen op de beelden

Tonaldinho11

Hij had weinig keus. Natuurlijk wil van Marwijk hem er nog dolgraag bij hebben, maar dan verliest Nederland heel veel krediet tov andere landen. Vooral na die WK-finale waar zo over gezeken werd. Nu roemt de (Spaanse) pers van Marwijk voor deze actie en krijgen we eigenlijk alleen maar meer aanzien van andere landen.
Vind het wel jammer though, de Jong heeft dit soort acties helemaal niet nodig. Al denk ik wel dat als deze discussie weer een beetje is overgewaaid hij er over een paar maanden gewoon weer bij zit.

Arjon

Wat een afschuwelijke overtreding zeg :(

likeit27

Precies wat niels kockmeier was overkomen,
En gisteren vertelde hij,dat ze zo iemand gerust mogen bannen for life.
Naja 3 x een super zware overtreding maken(die je toch kunt verkomen)
En dan niet te vergeten die karate kick in the final.

Mischien gewoon een cursus volgen hoe maak je een degelijke overtreding(ik bedoel sliding :D)
naar slagen cursus, 1 x mistake voor life bannen.

Doodknuppelen.

bobm78

Ik kan me van Marwijk zijn beslissing wel voorstellen..

Al vind ik de discussie betreft vuil, grof, gevaarlijk spel vergeleken met vroeger wel complete onzin by the way. Ze doen net of die doodschoppen pas iets is van laatste jaren, maar elke voetballiefhebber die ooit beelden heeft gezien van 74/78 enzo, weet dat de scharen toen op kniehoogtes waren, en hard!!!
Verschil is dat er toen geen camera's opstonden die alles haarfijn verduidelijken en uitvergroten, en dat het spel toen een stuk trager ging, waardoor ze iets eenvoudiger waren te ontwijken..
Het spel is nu zo razendsnel, dat er geen ontkomen meer aan is, zowel voor het slachtoffer als degene die de te late tackel heeft ingezet.

In geval van De Jong, hij heeft de laatste paar jaar wel iets TEveel van dit soort overtredingen, en dat gaat echt te ver, kan ook geen toeval meer zijn lijkt me.
Dat van Marwijk niet wilt dat zo'n speler een bepaalde stempel op een heel land/ploeg kan drukken vind ik logisch...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De ophef is idd wel heel erg overdreven en zoals Hugo Borst wil zeggen door hem crimineel te noemen gaat mij wat ver.

Ook de reacties van de Zweden zijn wat overtrokken imho.

pbijvoet

Aan de andere kant kan Van der Vaart nu eindelijk eens spelen ipv bankwarmer zijn.

Enigzins terecht, een dubbele botbreuk is geen kattepis. Ook moet je je beseffen dat ie dit tijdens de WK-Finale ook flikte en dat de FIFA dit niet pikt. Dus als v. Marwijk gewoon laat zien dat ie dit soort gedrag niet goedkeurt dan snap ik dat best.

LiquidCity

Dikke bullshit. Iedereen lijkt verblind door de uitkomst van de overtreding. Het is niet voor niets zo dat er in Engeland maar weinig ophef over wordt gemaakt.

dustje

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Dikke bullshit. Iedereen lijkt verblind door de uitkomst van de overtreding. Het is niet voor niets zo dat er in Engeland maar weinig ophef over wordt gemaakt.

noem me 1 speler die in 1 jaar tijd 2 mensen het been heeft gebroken en 1 iemands ribben heeft gebroken op het voetbalveld.

Die vent is gewoon helemaal de weg kwijt. Er is een heel groot verschil tussen hard spelen, en grof spel.

Ben in ieder geval blij dat ie weg is, sowieso de matigste en meest overschatte speler van Nederland.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door dustje

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90

noem me 1 speler die in 1 jaar tijd 2 mensen het been heeft gebroken en 1 iemands ribben heeft gebroken op het voetbalveld.

Die vent is gewoon helemaal de weg kwijt. Er is een heel groot verschil tussen hard spelen, en grof spel.

Ben in ieder geval blij dat ie weg is, sowieso de matigste en meest overschatte speler van Nederland.

precies. Het is niet zo dat dit een geisoleerd incident is. Hij heeft in de laatste 2 jaar regelmatig dit soort dingen gedaan, is talloze keren gewaarschuwd en toch blijft het zich herhalen. Daarbij zijn er genoeg goede nederlandse middenvelders en is De Jong lang niet zo belangrijk voor het nederlands elftal als veel mensen denken.

LiquidCity

Die overtreding op die Amerikaan was erg smerig, op Xabi Alonso ook. Als je deze overtreding objectief bekijkt lijkt het absoluut niet op een benenbreker. Gewoon erg ongelukkig voor Ben Arfa, maar ook De Jong.

LiquidCity

Oja, btw, mensen die De Jong niet als belangrijke speler voor het NL elftal zien hebben het echt goed mis in mijn ogen.

El o El donkaments.

LiquidCity

Laat maar, vind kees zijn reactie overigens lachwekkend.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Laten we het allemaal wat rustig houden :) Thanx!

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Laten we het allemaal wat rustig houden :) Thanx!

Kon je beter tegen Nigel zeggen.