Vandaag beginnen de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

Wat zijn jullie verwachtingen van het grootste sportevenement van het jaar?
Na een knappe wedstrijd dat ongelukkig eindigde voor Van Vleuten heeft Nederland dankzij Van der Breggen het eerste goud binnen:

Naar mijn inziens het nieuws van deze ochtend: Van Gelder misdraagt zich in Rio en moet naar huis.
Op zich denk ik een begrijpelijke beslissing, maar het zal mentaal een flinke klap voor hem zijn.
Ik vind het een belachelijk besluit. Die gast hoefde pas volgende week finale te doen en had wat te vieren.
Alsof diegenen die beslissen, zelf nooit een wijntje of drankje pakken tijdens de spelen.
Deze gast gaat hier volgens mij helemaal kapot aan en dan vraag ik me af: is het dat waard?
Domme actie van hem, maar het lijkt daar wel een ouderwetse kleuterschool zeg.
Berisping en desnoods boete was genoeg geweest.
Als ik zo de verhalen lees was hij 6 uur s'ochtends daar dronken aangekomen.
Dus dan neem je wel een behoorlijk risico natuurlijk dat dit gebeurd.
Het blijft niet handig maar ja er schijnen nergens afspraken over te zijn, dus ja het blijft wat overdreven als je het mij vraagt.
Maar goed nu weer over tot de orde van de dag, goede medaillekansen vandaag, er mogen er nog wel wat bij :).
Inderdaad is het gewoon weer tijd om eremetaal binnen te slepen en minder met randzaken bezig te zijn
In ieder geval een topprestatie van Dumoulin om zilver te halen met een nog niet herstelde pols
Dat zeker. Al vielen de judoka's vannacht wel behoorlijk tegen. Dus daar gaat het nog niet lekker.
Weet niet welke judoka's jij vannacht hebt gezien maar de Nederlanders lagen er gistermiddag al uit :).
Ach er zit nog wel wat in het vat en na zilver net van 4 roeidames alweer 5 plakken binnen.
Als ik zo snel lijstje maak:
- judo misschien plak vandaag
- baanwielrennen
- paardrijden
- nog wat roeifinales
- Schippers en misschien nog een atletiek verassing
- Kromo zal ook nog wel plakje pakken, al dan niet vandaag op 100 meter en anders 50 meter
- zeilen / surfen zitten er paar goed op schema
- teamsporten zoals hockey / volley / beachvolley lopen prima
- turnen op toestellen
- BMX zijn wat goede rijders bij
En dan misschien nog wat verassingen op sporten als boksen, boogschieten etc.
Kortom nog meer dan genoeg kansen ondanks wat matige start!!
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Weet niet welke judoka's jij vannacht hebt gezien maar de Nederlanders lagen er gistermiddag al uit :).
Ik had het eergisteren ook niet gevolgd
Verder viel gisteren ook best tegen op de zilveren medaille bij het roeien na.
Ik had toch wel meer verwacht van Grol en Verkerk, maar het judoën gaat nog niet lekker en vandaag is al de laatste dag van het judotoernooi.
Gisteren 2 gouden medailles voor de Nederlandse ploeg met goud op de lichte dubbel 2 roeien vrouwen en natuurlijk Dorian van Rijsselberghe. Al moet laatstgenoemde nog wel finishen bij de medal race, maar dat is normaal een formaliteit.
Denk dat hij niet eens hoeft te finishen, maar goed ken de regels niet al te goed.
Mar desnoods gaat ie gewoon op plank liggen en peddelt ie terug
Inderdaad. Gisteren een mooie overwinning van Elis Ligtlee op de Keirin.
Verder weinig bijzonders voor de Nederlanders en heeft België de 2de goude medaille binnen met Nafissatou Thiam op de zevenkamp wat voor mij een behoorlijke verrassing is.
Het is nogal bagger van TeamNL tot op heden, zwemmen 3x niks / judo 2x niks en dan hebben we gelukkig nog wat vrouwen die goed scoren. Naja vandaag komt er iig weer een zekere Gouden medaille bij.
Lijstje van hierboven is wel weer stukje korter
- baanwielrennen
- paardrijden en dan voornamelijk springen
- Schippers en misschien nog een atletiek verassing
- zeilen / surfen zitten er paar goed op schema
- teamsporten zoals hockey / volley / beachvolley
- turnen op toestellen
- BMX zijn wat goede rijders bij
- lange afstandzwemmen (die had ik er nog niet bij
)
Dus 20 medailles is nog wel te doen en met wat verassingen misschien 25 maar ja dan mogen er geen tegenvallers meer komen zoals vannacht......