Ga naar het forum
South Park - The St...

Meldingen
Alles wissen

South Park - The Stick of Truth

16 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
3,914 Weergaven
Orodin
PokerStrategist

[imgm] [/imgm]

Heeft iemand deze al gespeeld?

Ben er zelf dit weekend mee bezig geweest: zaterdag geïnstalleerd en zondag bijna niet van los kunnen komen, vind 'm geweldig :D Tikje makkelijk, dat wel (weinig echte uitdaging, behalve in bepaalde speciale battles), maar gaat vooral om het geniale verhaal.

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ben zelf geen South Park fan, maar het is voor jouw blijkbaar een verslavend spel.
Heb zelf even gekeken en je kunt het spel voor € 41,99 kopen momenteel bij bol.com.
Dat is nog best prijzig vind ik.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Nee, niet verslavend hoor (ik denk bijvoorbeeld dat de replay value vrij laag is). Is vooral (als je fan bent) tof om het verhaal te spelen, omdat je wil weten hoe t verder gaat :).

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Ja, die heb ik een week of 2 geleden uitgespeeld. Leuke verhaallijn zit er in en het is inderdaad lastig om het opzij te leggen, voor je het weet zit je al weer een paar uurtjes achter je computer of xbox.

Ik speelde het op de PC met een X-Boxcontroller, sommige dingen waren wel pittig om onder de knie te krijgen zoals de abortus of bepaalde scheten. Weet niet of het met een keyboard makkelijker geweest zou zijn.

Denk dat ik het binnenkort nog een keer ga spelen, wil nu een 100 procent score halen. Bepaalde achievements haal je niet als je bv 1 vriend in het spel mist. En dat kunnen er nog wat zijn. Weet niet of jij al in Canada bent geweest, maar die Bishop moet je niet doden als je de keuze hebt, net zoals een vent die naar de telefoon in Mr. Slave zijn anus zit, als je die niet op tijd opneemt mis je die ook als vriend.

Zij-missies zijn ook wel aardig. Vond zelf trouwens turn based games nooit zo maar dit zit best wel leuk in elkaar met die powerups etc. Op welk level speel jij hem ongeveer Orodin, ik had die schuifbalk zo rond 3/4e staan qua moeilijkheid. Zaten inderdaad best pittige battles bij, zoals tegen Al Gore.

Al met al: De verhaallijn is dus best grappig en al die absurde grapjes die erinzitten maken het voor de fan een zeer leuk spel :D

edit: Heb jij trouwens de Europese versie uit de winkel? Ik heb de Amerikaanse versie via een torrent gedownload, die is niet gecensureerd. Zoals stukjes bij een anal-probe in Randy zijn kont etc.

Best triest dat censuur, komt vooral vanwege de Duitsers en Ubisoft niet voor elk land aparte versies wilde drukken geloof ik. Maar alles wat je in het spel ziet is ook wel een keer op tv geweest. Beetje hypocriet dus. Idem met Nazi-Zombies

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Nooit gedacht dat ik zelfs van een spel dat ik nooit zou spelen liever de spoilers niet lees. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door mvd1978
Denk dat ik het binnenkort nog een keer ga spelen, wil nu een 100 procent score halen. Bepaalde achievements haal je niet als je bv 1 vriend in het spel mist. En dat kunnen er nog wat zijn. Weet niet of jij al in Canada bent geweest, maar die Bishop moet je niet doden als je de keuze hebt, net zoals een vent die naar de telefoon in Mr. Slave zijn anus zit, als je die niet op tijd opneemt mis je die ook als vriend.

Zij-missies zijn ook wel aardig. Vond zelf trouwens turn based games nooit zo maar dit zit best wel leuk in elkaar met die powerups etc. Op welk level speel jij hem ongeveer Orodin, ik had die schuifbalk zo rond 3/4e staan qua moeilijkheid. Zaten inderdaad best pittige battles bij, zoals tegen Al Gore.

D'oh, spoilers!!!!! :facepalm:

Ik ben obviously nog lang niet zo ver als jij bent... Ben momenteel nog bezig om ManBearPig sensors voor Al Gore op te zetten, dus wist niet van een battle tegen Al Gore. Na ja, shit happens :P

Ik speel hem momenteel op medium en denk dat ik 'm op die manier door ga spelen nu. Vind 'm wel een tikje makkelijk, maar verhaal is tof genoeg om wel een 2e keer te doen denk ik en dan ga ik 'm op de zwaarste stand zetten :D.

Al met al: De verhaallijn is dus best grappig en al die absurde grapjes die erinzitten maken het voor de fan een zeer leuk spel

Dit dus inderdaad!! :)

edit: Heb jij trouwens de Europese versie uit de winkel? Ik heb de Amerikaanse versie via een torrent gedownload, die is niet gecensureerd. Zoals stukjes bij een anal-probe in Randy zijn kont etc.

Ik doe geen uitspraken over de versie die ik heb. :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Klinkt allemaal lekker vaag :coolface:

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin

D'oh, spoilers!!!!! :facepalm:

Ik ben obviously nog lang niet zo ver als jij bent... Ben momenteel nog bezig om ManBearPig sensors voor Al Gore op te zetten, dus wist niet van een battle tegen Al Gore. Na ja, shit happens :P

sorry, was niet de bedoeling. Maar wees gerust zit veel meer in dan die 2 dingen die ik verteld heb, niets verloren. Denk dat er zo'n 30 uur gameplay is en dat die battle met Al Gore redelijk aan het begin is nog, maar daar was je nog niet aan toegekomen. 1 leuke tip: Let op zijn speciale wapen, je lacht je kapot als je dat ziet :f_cool:

Zitten leuke cutscenes in. Ik zou als ik jou was het spel af en toe zelf opslaan als je aan een nieuwe missie begint, zodat je eventueel later weer terug kan om alsnog iets te doen om het spel 100 procent uitgespeeld te hebben.

Veel plezier.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

OMFG Canada :D :D:D:D Geniaal gedaan!

Spoiler

You have got... a passpoaht!

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

OMFG Canada :D :D:D:D Geniaal gedaan!

Spoiler

You have got... a passpoaht!

Kijk je uit in de bossen (ook die links op de kaart)? Schijnt dat je daar letterlijk kan verdwalen voor uren :P Waar ben je inmiddels? Je schreef dat bericht al een tijdje terug. Heb je mr. Hanky al ontmoet? En zijn vrouw :D

Hier trouwens een spoiler met 'friends' die je zou kunnen missen als je ze niet op tijd toevoegd:

Spoiler

If you miss these Friends, you will not get another chance, so be sure to look for them in the following missions. Getting all 121 friends nets you the More Popular than John Lennon Achievement/Trophy.

Clyde (Cartman's House at beginning of game, talk to him BEFORE talking to Cartman again or you'll miss your only chance.)
Bill (Attack the School, Second floor. Beat up the enemy they are fighting and then talk to him).
Fosse (Attack the School, Second floor, Beat up the enemy they are fighting and talk to him.)
Lemmiwinks (Attack the School, 5th grade classroom right across from the 4th grade classroom. Talk to him BEFORE entering the 4th grade classroom.)
Sergeant Yates, (Complete his sidequest before finishing the game).
Bishop of Manff (O Canada, choose to spare him or else he's dead).
Ike (Kick Clyde's Ass, when Ike gets hit and starts crying, light the firework nearby to cheer him up and then talk to him.)
Big Gay Al (Mr. Slave's Ass, answer his phone call when you walk past the smartphone quickly or else he's gone.)
Chinpokomon Corporation (Find all the Chinpokomon including the ones only found during specific missions.)

Hier de volledige lijst:
http://www.ign.com/wikis/south-park-the-stick-of-truth/Friends

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ik zit nu in Mr. Slave's ass een abortion te doen, alleen lijkt t spel daar vast te gaan zitten. Gaat iig niet automatisch verder... Nja, komt wel goed :D

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Snap 't niet helemaal meer. Heb laatste battle gehad en gewonnen, end credits gehad, weer wakker geworden en wat side quests afgemaakt die ik nog open had staan...

Maar het spel lijkt niet echt af te lopen, zeg maar. Kan blijven rondlopen maar heb helemaal niks meer te doen lijkt 't. Heb ik iets over het hoofd gezien ofzo?

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Ben je al met die kabouter in de muren van je huis geweest? Die van die onderbroeken?

edit: Met de aftiteling, bedoel je dat je bij dat meertje zit met die anderen?

Spoiler

en dat ze de stick of truth in het water gooien?

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ja, ik heb Phase 1 gedaan, maar pas na de end credits. Er komt dus geen nieuwe dag meer (omdat ik niet meer naar bed ga/hoef). Wel is het gat dicht getimmerd met een plank ervoor.

Daarnaast heb ik 100 vrienden (ik vermoed dat dat het maximum is??), heb volgens mij alle keys enzo, boxjes open gemaakt, met iedereen gepraat, dus volgens mij heb ik echt niks meer te doen :D

En idd, met aftiteling bedoel ik wat jij daar zei :)

PS. Zodra ik de game als afgerond beschouw ga ik 'm nog een keer spelen, op hardcore mode. Als class kies ik dan fighter, mage of jew (heb deze keer thief gespeeld).

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Hmm, heb het online nog even opgezocht maar ik vermoed dat ik toch echt wel klaar ben nu.

Vanavond tijd voor jew class in hardcore mode :D

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Hmm, heb het online nog even opgezocht maar ik vermoed dat ik toch echt wel klaar ben nu.

Vanavond tijd voor jew class in hardcore mode :D

Ik miste eigenlijk Towly in het spel :) Je had het trouwens over 100 vrienden maar ik geloof dat je er rond de 120 kan hebben om de achievement te halen. Veel plezier met je 2e ronde.

Beantwoorden
Citeren