Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Thriathlon

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
825 Weergaven
Jonkie76

Zijn er mensen hier in de community die aan thriathlon doen?
Ik heb gister een try out gedaan in Apeldoorn op een 1/16e thriathlon.
gewoon voor de fun en om te proberen.

En ik vond het kickuh! Ben 23e geworden van de 41 deelnemers in mijn klasse. Fietsen ging volkomen klote, want ik fietste op een mountainbike en iedereen kwam me voorbij zeilen op een racefiets alsof ik stil stond..
En tijdens het wisselen moest ik nog fietskleding aantrekken, terwijl er ook lui waren die zo'n mooi pakkie hadden en floep zo op de fiets sprongen.

Maar goed, ik vond het dusdanig leuk dat ik het vaker ga doen.
Wellicht dat er iemand is die weet waar je leuke info vandaan kan halen en waar leuke evenmenten gehouden worden.

groet,

Jacob / Jonkie76

7 reacties

Mijn vader doet het af en toe.
Als ik je een ding kan aanraden: een triatlonstuur is echt geweldig voor het fietsen.

Nivlem

RobbieV is aan het trainen om mee te doen aan een triatlon. Het zal nog wel even duren voor hij dit gaat halen want op dit moment is hij kapot na 20 minuten voetballen of 2km hardlopen.. :D

Alsnog wel respect voor het trainen, zou dit zelf niet op kunnen brengen.

Wel eerst een coursdiets kopen dan stel ik voor. Je moet eens een kijkje nemen in de decathlon. Denk dat ze daar al een coursdiets hebben van rond de 250€.
Natuurlijk wel niet de beste fiets enzo met carbon voorvork maar zeker iets dat beter fiets dan een mountainbike.
En dan moet je niet direct investeren in een fiets van 1000 euro ;)

Hier is een het kinkje naar de fiets die ik bedoelde. http://www.decathlon.be/NL/sport-1-54-57-69543895/

raymond20001

zwemmen 250 mtr 4min
fietsen 10km 15min
hardlopen 2,5km 9

half uurtje? of zoiets

Boki1988

Ik doe triathlon, receatief wel. Zit in een club in Gent ( http://www.triathlongent.be/ ). Op deze site vind je informatie over eventen in belgië --> http://www.3athlon.be/ Maar jij bent van nederland zeker, zal wel een gelijkaardige site bestaan van nederland, google effe.
Van materiaal heb je best wel een coursvelo, met daarop een opzetstuur gemonteerd zodat je de tijdrithouding kan aannemen, zon stuur mag wel niet altijd gebruikt worden en dan kun je het er gewoon afhalen. Pak waarmee je kun zwemmen/fietsen/lopen is ook altijd makkelijk.
Ik zelf doe 1/8 en 1/4 maar de laatste tijd is het wel veel minder omdat ik geen tijd heb om te trainen.

ps: fiets onder 1000€ is meestal brol, best ga je bij een goede fietsen maker die je fiets volledig zal afstellen naar jouw maten (en voor triatlon).

Boki1988

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
zwemmen 250 mtr 4min
fietsen 10km 15min
hardlopen 2,5km 9

half uurtje? of zoiets

Apart zijn deze tijden haalbaar als je al wat getraind hebt, maar allemaal te samen + wissels wetende dat het een try out is denk ik niet dat iemand ervan onder de 30min zal gezeten hebben.