Het is weer zover, het in mijn ogen mooiste sportmoment van het jaar: De US Masters @ Augusta National. Elk jaar ga'k 4 dagen in sociaal isolement en kijk ik zoveel mogelijk. Favorite is uiteraard Phil Mickelson, die net de Houston Open won én bovendien ook defending champion is in Augusta.
Geweldige speler, extreem aggresief, zieke short game skills en oh-so-great under pressure.
Kijk nog maar eens naar dit extreem schot, van achter een boom, blind, opgezet voor Eagle. Zeker en vast het shot of the tournament, en het schot dat hem volgens mij mentaal voorbereid heeft op de titel.
Mijn geld staat alvast op hem, maar net zoals ik in snooker altijd een beetje fan ben van Ronnie O'Sullivan, heb ik hetzelfde met Tiger Woods. Spijtig dat hij het laatste jaar niet echt top meer is, maar hij is wel steeds een factor om rekening mee te houden.
Kijk maar naar zijn 4de plaats op de Masters vorig jaar. Superslecht spelen, careless spelen en toch vierde worden: Een overdosis aan natuurlijk talent. Wat een speler.
Voor de fans nog even het kippenvelmomentje en het mooiste schot van de voorbije 10 jaar. Het proberen te beschrijven zou belachelijk zijn. Kijk maar.
Goosebumpsmode = on
Anyway beste golfliefhebbers, het ziet ernaar uit een mooie masters te worden, lekker weer en Mickelson on fire! Zijn er nog diehard fans hier?