Ga naar het forum
Beter laat dan nooi...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Beter laat dan nooit

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
621 Weergaven
FriskyArt
Oldschool Grinder

Hallo PS!

Ik ben al lid sinds eind 2009 van deze community maar heb me eigenlijk nog niet laten horen dus vond ik het eens tijd worden om mezelf even kort voor te stellen.

Ik ben 26 jaar, woonachtig in Vlaanderen en heb poker voor het eerst ontdekt amper een jaartje of 3 geleden maar al snel had ik de microbe goed te pakken werd het mijn favoriete bezigheid in het weekend met enkele vrienden. Omdat ik nog meer wou spelen en bijleren (en winnen ;)) besloot ik om online een account aan te maken. Na een poosje redelijk intensief met play-chips te spelen op FullTilt had ik al vrij snel 1M play chips verzameld en begon het natuurlijk te kriebelen om voor echt geld te spelen. Het was een wereld van verschil merkte ik meteen maar toch kon ik redelijk break-even spelen en met voldoende fish aan de tafels ging het kort heel goed, maar ik had toen nog nooit gehoord over BRM en de verschillende weldoordachte strategieën etc.

Het was dus eigenlijk een kwestie van tijd tot ik bankroet zou gaan. Ik herinner mij nog momenten dat ik vastbesloten met een BR van $300 aan $50 HU games ging zitten :f_mad: :facepalm:

Op die manier heb ik op termijn toch redelijk wat verliezen opgebouwd met online poker, terwijl ik in live games wel winsten bleef maken maar het dan weer ging verliezen online. De verliezen hebben er wel voor gezorgd dat ik het spel serieuzer begon op te nemen en mij meer heb beginnen verdiepen in het spel. Een boek lezen (Poker voor Dummies :f_love:) en de Full Tilt Academy ging bekijken en merkte al snel dat ik mijn niveau begon te stijgen. Zo ging het een tijd goed tot ik steeds meer begon te verliezen. Bad beats, Tilt en frustratie zorgden ervoor dat ik niet meer gefocused ging spelen en zo had ik opnieuw dezelfde fout gemaakt door mijn BRM te verwaarlozen waarbij ik al winsten die ik ooit haalde op korte tijd allemaal terug ben verloren en zelfs verliezen begon te maken in de hoop snel terug te kunnen komen.

Bij gebrek aan BR en discipline ben ik een tijd gestopt met spelen maar bleef wel geboeid kijken naar poker shows als High Stakes Poker en het lezen van zeer interessante boeken etc. Tot ik enkele maanden terug besloten heb om het nog eens te proberen. Dit keer met nieuwe inzichten en zeer strenge voorwaarden voor mezelf ben ik toch terug gaan geloven dat het voor mij ook mogelijk moet zijn om een winnende speler te worden. Het doel voor 2011 is dan ook een leuke, boeiende, leerrijke en vooral winstgevende tijd te mogen beleven hier op PS.

Groetjes
Frisky

6 reacties

hey FriskyArt, leuke introductie! :)

Goed bankrolmanagement is inderdaad één van de belangrijkste voorwaarden om succesvol te kunnen pokeren. Veel spelers gaan daar (herhaaldelijk) de fout in. Heb je voor jezelf al een bankrolschema opgesteld?

En welke games speel je? Nog steeds HU games of ben je ondertussen naar een andere pokervariant overgestapt?

FriskyArt Topicstarter
FriskyArt
Oldschool Grinder

Ik heb begin deze maand €10 gestort op FTP met als doel om de Take 2 op FTP binnen te halen door het spelen van NLH0.02 games 2 tafels tegelijk. Intussen is mijn BR naar $40 gekomen maar daar zou normaal nog $25 bij moeten door de Take 2 bonus vrij te spelen, helaas heb ik die nog niet ontvangen. (heb mailtje gestuurd naar support en wacht nog op antwoord)

Hopelijk is dat dus snel in orde want ik kan ze duidelijk goed gebruiken. Ik zou dan hoofdzakelijk nog NLH0.05 6-man max games spelen en af en toe een MTT SNG of toernooi van 1% B-I regel zoals Daily Dollar die jammer genoeg 's nachts gespeeld worden.

Dan is het mijn bedoeling om te blijven grinden tot ik iets hogere stakes kan spelen. De HU games zal ik pas spelen als ik voldoende BR bij elkaar kan spelen, anders blijf ik er weg.

Daarnaast ben ik de vele bonussen van het moment aan het vergelijken en zal ik waarschijnlijk ook daar wat proberen vrij spelen maar dat ben ik nog aan het bekijken wat meest interessant is.

Ten slotte speel ik ook nog live games maar die zijn moeilijk te vinden hier. Maar ze genieten wel mijn voorkeur.

Wryzeth
PokerStrategist

Leuke introductie man!

NL2 gaat wel goed zo te zien, het zal niet lang duren voor je op NL5 zit, enzovoort... :f_biggrin:

Het viel me wel op in je introductiepost dat je de strategieartikelen op deze site niet hebt genoemd. Poker voor Dummies heb ik ook gelezen maar dat boek valt echt in het niet bij de strategieartikelen hier en er staan ook adviezen in die echt heel out-dated zijn of zelfs slecht. Dus da's wel een aanrader om die te gaan lezen, vooral de silver-artikelen. Er zijn ook nog een paar bronze-artikelen die de moeite zijn (implied odds en dergelijke) maar de starthandenkaart bijvoorbeeld gaat niet meer op voor jou, dan kan je beter "Advanced Openraising" lezen.

Succes!

FriskyArt Topicstarter
FriskyArt
Oldschool Grinder

Dank u!

Ik kan inderdaad voor het eerst zeggen dat ik de lage limieten kan verslaan ondanks het toenemende aantal goede spelers (tov enkele jaren geleden toch)

Ik heb de strategieartikelen van deze site niet genoemd maar enkel omdat ik dit te voor de handliggend vond. Ik heb naast deze site gewoon nog meer mijn huiswerk gemaakt, maar ik meen het dat deze site het beste is wat ik al gevonden heb. Alles to-the-point en heel praktijk gericht en up to date. Ik ben heel blij dat ik dit hier heb leren kennen! Die Advanced OR is idd heel interessant, maar het blijft natuurlijk vooral een situatie spel en de invloed van tegenstanders hebben voorrang op vooraf bepaalde strategiën.

Zo dat hebben we ook recht gezet :)

Intussen nog steeds aan het discussiëren met de support van FullTilt (nu doen ze moeilijk over mijn recent gewijzigde e-mail-adres nvmd) maar in principe heb ik nog recht op $25.
Nu ook bezig met de Add-on bonus vrij te spelen zo goed als ik kan want ik zou zo'n 100 FTP per dag moeten kunnen bijeenspelen om hem tijdig volledig vrij te spelen en dat is niet makkelijk op NL5 ;)

In elke geval hoop ik idd om z.s.m. naar die low stakes te gaan, als mijn hourly win-rate er maar op vooruit kan gaan _biggrin:

FriskyArt Topicstarter
FriskyArt
Oldschool Grinder

Bedankt voor diegene die Solartjes blog aanraadde. Een feest van herkenning (op het begin dan ) en een prachtige blog. Complimenten Solartje