Ga naar het forum
donk stelt zich voo...

Meldingen
Alles wissen

donk stelt zich voor

57 Berichten
12 Gebruikers
1 Reacties
6,382 Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Weer een bijzonder lastige ochtendsessie.
Op twee tafels 25NLHE gezoomd. Na een kwartier waren mijn stacks op beide tafels al zowat gehalveerd. Toen wat tighter gaan spelen, weer terug omhoog gekropen naar break even, weer wat losser gaan spelen tot opgeteld 20 dollar verlies, daar een tijdje blijven hangen, nog verder weggezakt en met een paar short stack shoves (KK en AKs) weer terug bij af. Na twee uur spelen niks opgeschoten. Al met al een wonder dat dit me geen BI's gekost heeft, want het leek wel of al mijn premium hands gebeat werden door betere. Of ik heb me weg laten bluffen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk: gewoonlijk ben ik zelf de maniac.
Enfin, op het eind toch nog een kleine upswing door deze hand:

25NLHE Zoom, shorthand

Hero op BU met A♠:J♠:

Preflop: fold, fold, CO raised nr 3BB , BU(Hero) raised nr 9BB, fold, fold, CO calls

Flop: A♥:Q♦:7♠:
CO bets 1 BB, BU raises nr 8 BB, CO calls

Turn: 5♣:
CO bets 1 BB, BU raises nr 15 BB, CO calls

River: 9♥:
CO shoves, BU calls

Op de flop dacht ik al met een rare speler te maken te hebben en ik geloofde dan ook niks van die shove. Had werkelijk geen idee waarmee hij speelde, want dit soort spelers zijn nauwelijks te lezen, met die rare minbetjes.
Toch callde ik al half met het idee dan toch eindelijk die BI kwijt te raken. (Zat alweer half te tilten, geloof ik)
Had verwacht dat dit een vreemde bluf was, maar je kunt natuurlijk niet uitsluiten dat ie met two pair of een set in zijn handen heeft. Hij liet 2♠:2♥: zien, dus dat was een mooie pot om mijn ochtendsessie af te sluiten.

Vijftienhonderd handen gespeeld, 24 BB winst.
Geen denderend resultaat, maar goed genoeg.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Raar gespeelde hand inderdaad. Had wel wat groter op de flop geraised voor value.
Misschien handig om ook eens een handconverter te gebruiken, zoals weaktight. Dan zien je handen er wat mooier uit dan zelf handgemaakt verhaal neer te zetten. Al werkt boomplayer zelfs nog makkelijker vind ik als je de link van je hand hier zou posten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zal het eens proberen. Sinds gisteren wordt m'n handgeschiedenis opgeslagen, dus eens kijken of ik de relevante handen eruit kan vissen.
Hoe doen jullie dat? Blocnote ernaast en interessante handen noteren?

Vanmorgen m'n derde Royal Flush getrokken door een T♦: op de river, maar met 4 ruiten op tafel wilde de twee limpers 'm helaas niet zien.
(Feitelijk heeft ie me waarschijnlijk geld gekost, want m'n halve pot op de turn werd braaf bijgezet)

KK wordt m'n angsthand. Weer vier keer gedeeld gekregen en drie keer slecht afgelopen. Alleen de laatste werd een preflop all in en villain had AK. Flop, turn en river m'n hart vastgehouden, maar er viel geen aas. Die laatste maakte de eerste drie busts wel goed, moet ik zeggen: we zaten allebei behoorlijk diep met 170 en 180 BB.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Meestal review ik mijn sessie na die tijd en bekijk ik de belangrijkste handjes.
Al kan het nooit kwaad om tijdens je sessie al handen te noteren, zodat je ze makkelijk kunt opzoeken.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Holy fok.
Sinds zaterdagmorgen als volgt:
30/1 € 85,- winst (bijna een record voor één dag)
31/1 € 30,- winst
Vandaag tot nu toe € 12,- winst.
Da's bij elkaar vijfenhalve BI zonder downswing. Jottem.
Geen één BI tussendoor verloren, hoewel een paar keer ternauwernood.

Drie keer zo'n typische river-beat (two pair geklopt door een backdoor flush), waarvan twee door te slap spel.
Zelf ook een keer of vier door de river geholpen, dus dat heft elkaar lekker op. Verder geen spectaculaire shoves gewonnen/ verloren, alles volgens het boekje gespeeld. M'n zelfstudie begint z'n vruchten af te werpen, geloof ik.
Nu zal ik me mentaal moeten voorbereiden op een dipje. Iets waar ik na zo'n run ('t is niet m'n eerste) ontzettend veel moeite mee heb.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Lekkere run inderdaad :)

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Lekkere run inderdaad :)

+1

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb nu wel, na lang aanrommelen, wel de bankroll om me eens serieus bezig te gaan houden met BRM en een stop-loss veiligheid. Denk dat ik dat maar eens ga doen. Heb al genoeg geld over de balk gegooid.
Nu ruim driehonderd dollar, is 12 BI's bij elkaar gespeeld. Beetje aan de krappe kant, maar we zien wel of het genoeg is.

Beantwoorden
Citeren

Houden zo!!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Misschien wordt het eens tijd om een blog te beginnen.
Aangezien deze thread al op een blog begint te lijken.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Even wat proberen....

$0.25/$0.50Zoom No Limit Holdem
PokerStars6 Players
Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter
Stacks:
UTG barbutaa ($57.34) 115bb
UTG+1 Wild_Bill260 ($88.81) 178bb
CO Hero ($54.63) 109bb
BTN En3migo ($66.79) 134bb
SB HamsteRrr ($71.53) 143bb
BB Serotonin228 ($85) 170bb
Pre-Flop: (0.75, 6 players) Hero is CO T♠: Q♠:

2 folds, Hero raises to $1.50, 1 fold, HamsteRrr calls $1.25, 1 fold

Flop: 7♠: 8♠: J♠: ($3.50, 2 players)
HamsteRrr checks, Hero bets $1.67, HamsteRrr calls $1.67
Turn: 3♥: ($6.84, 2)
HamsteRrr checks, Hero bets $4.89, HamsteRrr raises to $14.50, Hero goes all-in $51.46, HamsteRrr folds

Final Pot: $72.80
Hero wins $71.19 (net +$16.56)
HamsteRrr lost $17.67

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ziet er goed uit zo en de hand is natuurlijk prima gespeeld
Misschien was het nog mogelijk om de turn te callen en hem de river te laten betten.
Al zou een 4de :spade: vervelend zijn geweest.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Die vierde schoppen was ik inderdaad een beetje benauwd voor, behalve de 9 natuurlijk.
Een call op de turn vond ik wat te link, omdat ik 'm zo'n beetje op een draw had gezet. Heb zo al teveel handen naar de kl*ten geholpen.:f_cool:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik wil jullie niet vervelen met m'n beats, want die zien jullie zelf al genoeg.
Dit soort handen maakt een hoop goed.

$0.25/$0.50Zoom No Limit Holdem
PokerStars6 Players
Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter
Stacks:
UTG rustedboness ($45.75) 92bb
UTG+1 zombie.drive ($82.09) 164bb
CO Hero ($48.48) 97bb
BTN kolousek 4 ($59.55) 119bb
SB stefen_mat ($50.25) 101bb
BB tosa1976 ($77.35) 155bb
Pre-Flop: (0.75, 6 players) Hero is CO A♠: A♦:

1 fold, zombie.drive raises to $1.60, Hero raises to $4.50, 3 folds, zombie.drive calls $2.90

Flop: 7♣: J♥: J♣: ($9.75, 2 players)
zombie.drive checks, Hero bets $4.65, zombie.drive calls $4.65
Turn: A♣: ($19.05, 2)
zombie.drive checks, Hero checks
River: T♥: ($19.05, 2)
zombie.drive bets $15.27, Hero goes all-in $39.33, zombie.drive calls $24.06
Final Pot: $97.71
zombie.drive shows a full house, Tens full of Jacks
T♦: T♠:
Hero shows a full house, Aces full of Jacks
A♠: A♦:
Hero wins $95.21 (net +$46.73)
zombie.drive lost $48.48

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lekker handje inderdaad. Al mag je van geluk spreken dat hij toevallig met de river zijn FH heeft gehit.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Die check op de turn was inderdaad een twijfelaartje.
Maar goed: met zo'n drawheavy board wilde ik hem de kans geven een flush, een straight of een zwakkere fullhouse te hitten op de river, of een riverbluff aan hem te ontlokken. Mission accomplished. :f_cool:

Wat een cooler voor die gozer: had bijna medelijden met 'm. Ik weet hoe het voelt.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is waar en het pakte nu heel goed voor je uit en anders had je zeker geen value meer gehad.

Beantwoorden
Citeren