Hallo allemaal,
Ik heb me ongeveer anderhalve week geleden geregistreerd voor de gratis geld actie van NetBet. Daarnaast al veel strategieartikelen gelezen. Ik vond het nu wel tijd worden om me ook eens voor te stellen.
Mijn naam is Santi en ik ben 27 jaar. Ik ben sinds een aantal weken weer begonnen met online poker. Ik zeg weer, omdat ik ongeveer tien jaar geleden (tijdens de grote pokerboom) al eerder online gepokerd heb, met wisselend succes. Destijds, via een actie waarbij ik 50 dollar kreeg voor PartyPoker, had ik een bankroll opgebouwd naar ongeveer 700 dollar. Met (te) veel vertrouwen (en natuurlijk een veel te kleine bankroll) ben ik op hogere limieten gaan spelen, en binnen de kortste keren was ik mijn hele bankroll weer kwijt. Een grote illusie armer. Het probleem was dat ik toen dacht dat ik ook echt goed was, terwijl ik nu weet dat ik destijds eigenlijk maar wat deed.
Dit keer wil ik het anders aanpakken! Serieuzer vooral. Ik heb me voorgenomen om naast veel te spelen, ook te gaan lezen en te gaan studeren op poker. Ik probeer het op dit moment zo in te vullen, dat ik 50 procent van de tijd die ik in poker kan steken besteed aan het lezen van artikelen en boeken. De andere 50 procent ga ik spelen om ervaring op te doen en (proberen) hetgeen ik geleerd heb in praktijk te brengen.
Ik speel nu micro stakes no-limit cashgames. Ik heb al een redelijke basiskennis en een goed idee van de handen die ik wel en niet moet spelen, en vanuit welke positie. Het is nog wel veel ABC en beginnersstrategie. Ik wil voor mezelf een stappenplan opzetten om zo pokerconcepten één voor één te leren en pas doorgaan naar iets nieuws zodra ik het echt door heb. Boeken zijn daarin wel fijn, aangezien daar een bepaalde opbouw in zit. Zijn er boeken die jullie mij aanraden? Er staat voldoende lesmateriaal hier op de website waar ik veel aan zal hebben, maar ik wil ook op andere momenten met poker bezig zijn...
Tot zover mijn introductie, voordat het te langdradig wordt
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn progressie!
Groet Santi