Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Introductie

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
338 Weergaven
boejaka

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ferenz en ik ben 45 jaar jong.

Ik heb al op vroege leeftijd gepokerd voor de fun, dan bedoel ik zo'n 20 jaar geleden. Ik heb me toen nooit echt verdiept in het serieuze pokeren. Uiteraard leer je wel pokeren op een bepaalde manier waar je eigenlijk niet ver mee kunt komen, maar toch een leuke avond kan hebben.

Nu sinds januari dit jaar ben ik begonnen met oefengeld te pokeren en kwam best ver. In de Sit en Go toernooien behaalde ik met regelmaat de finale tafel of werd zelfs 1e. NU zegt dat misschien niet zoveel, maar toch...

Nu heb ik besloten me verder te verdiepen in het pokeren, omdat ik eigenlijk meer bewust wil gaan leren pokeren en heb daarvoor kennis nodig van wie ik het maar kan krijgen. Ik merkte op dat ik beslissingen nam zonder daar bewust over na te denken. Met de informatie die ik tot nu op deze site heb kunnen verwerken ben ik bijzonder blij. Het gaat me zeker verder helpen in de toekomst. Ik zal dan mijn start kapitaal gebruiken om beter te worden en wellicht wat bij te verdienen.

Zodra ik het startkapitaal heb ontvangen dan ben ik te vinden op Full Tilt Poker en zal daarnaast op Everest en Pokerstars te vinden zijn voor de freerolls.

Wie dit leest wens ik veel succes toe en bedankt voor je interesse en tips zijn uiteraard altijd welkom.

De groetjes van Ferenz.

8 reacties
Copymeistrr

Hallo Ferenz!

Leuk dat je je eens voorstelt!
Poker is een spelletje dat je zonder echt te (be)studeren niet echt zwaar winnend zal spelen denk ik.

Voor informatie ben je hier aan het juiste adres hoor! Vergeleken met de basic status die je nu hebt, is er nog een grote hoeveelheid aan informatie die je ooit kunt zien!

Sit and go spelers zijn er op de blogs genoeg, dus ik zou je aanraden ze zeker eens te bekijken, het zijn allemaal leuke mensen en ze zullen je met plezier ook tips geven!

Groeten

Welkom op het forum Ferenz. Ben je van plan om je verder te richten op de SNG toernooien of ga je er ook cashgames bij spelen?

boejaka Topicstarter
boejaka

Dankjewel voor de reactie copymeisttr. Ik zal er zeker naar gaan kijken.

Overigens heb ik net dankzij de freerol video van jullie mijn 1e freerol step 1 behaald met een 9e plaats bij Everest Poker. Moet alleen nog even uitzoeken wat dit precies inhoud en wat de mogelijke vervolg toernooien zijn.

Ik merk wel als je de freeroll volgens de video speelt dat je zeer langzaam omhoog klimt en echt geduld moet hebben, maar dit loont uitendelijk wel.

Groetjes,

Ferenz

boejaka Topicstarter
boejaka

Beste Nordin,

Ik ga me eerst even richten op de SNG toernooien, maar zal ook mijn geleerde strategie, althans tot dusver, op de cashgames gaan uitproberen.

Alleen heb ik het gevoel dat ik eerst met freerolls zal moeten starten om mogelijkerwijs wat kapitaal op te bouwen bij Everest en Pokerstars.

Uiteraard zal ik bij Fulltilt Poker mijn gestorte startkapitaal, zodra dit erop staat, eerder gaan gebruiken voor cashgames.

Ik wil op termijn in het HC de cashgames en SNG toernooien gaan spelen.

Heb je nog tips voor me t.a.v. via internet of live pokeren.

Groetjes,

Ferenz.

p.s. : Ik heb net mijn 1e freeroll ticket bij Everest gewonnen (9e plaats)

Copymeistrr

Allereerst wil ik je waarschuwen dat SNG en cashgame een totaal andere aanpak vergen. Je zal veel meer postflop skills moeten hebben en spelers beter inschatten vind ik.

Met de 50$ die je hebt, kun je eigenlijk al beginnen spelen als je volgens BRM speelt. Dan is de kans op broke gaan kleiner en als je de starthandenkaart redelijk volgt, dan is je speel ook goed genoeg om winnend te spelen.

Internet en live poker is iets totaal verschillend. Het gaat véél trager, je hebt reads en meestal speel je voor veel meer geld.
De spelers zijn looser, openraises worden vaak gecalld door 3+ spelers waardoor je je snel in grote potjes kunt bevinden.
En in HC bv is nl200 qua niveau volgens sommigen gelijk aan nl25 ofzo.

grtz

boejaka Topicstarter
boejaka

Beste copymeistrr,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen nog de vraag hoe ik me nu het beste kan gaan verdiepen in alle materie en kennis op o.a. deze site. Ik bedoel waarmee moet ik gaan starten? Video's kijken, forums lezen, etc,..

Ik heb ondertussen de video van Don Bartos 2 maal bekeken en kon (als leek) direct het begin al niet volgen. Ik bedoel even te verduidelijking hij heeft over 18 mans, wat bedoelt hij hiermee? SNG toernooi spelen tegen in totaal 18 man? Tenminste ik hoop dat hij dat bedoelt anders weet ik het niet. Verder heeft hij het meteen over ROI en laat hij grafieken zien die ik nog niet kan bevatten.

Kortom sla ik nu al stappen over die ik eerst zou moeten volgen, alvorens ik dit soort video's ga bekijken. Ik voel me dus een beetje voor de leeuwen geworpen, omdat ik vanaf nu niet weet waar ik moet starten met het vergaren van kennis.

Ik hoop dat je me even op weg kunt helpen. In ieder geval bedankt voor je tijd dusver.

Groetjes,

Ferenz.

hey boejaka,

Misschien dat je iets aan het artikel: '7 tips hoe je een succesvolle SnG-speler wordt' hebt. Via deze link kom je bij een aantal basic video's uit, waar ook een aantal 'echte' basisvideo's tussen zitten. Die lijken me ook handig voor je om mee te beginnen.

Daarnaast zou ik ook willen aanraden de beginnersartikelen te lezen in de Strategiesectie.

Ik bedoel even te verduidelijking hij heeft over 18 mans, wat bedoelt hij hiermee? SNG toernooi spelen tegen in totaal 18 man?

Dit klopt inderdaad. :)

Verder heeft hij het meteen over ROI en laat hij grafieken zien die ik nog niet kan bevatten.

ROI staat voor Return on Investment. In onze begrippenlijst kun je meer van dit soort termen en voorbeelden ervan vinden.(meeste in Engels trouwens).

boejaka Topicstarter
boejaka

Nordin,

Klasse, bedankt man voor je antwoorden. Ik ga meteen aan de slag.

Groetjes,

Ferenz