Ga naar het forum
Koos(Oe) stelt zich...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Koos(Oe) stelt zich voor!

25 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,877 Weergaven

Hallo Allemaal!

Ik ben dus Koos, ook wel KoosOe in de poker rooms. Ik speel sinds ongeveer een jaar poker via internet... Ben nu ook ongeveer een jaar 18 ^.^ In het afgelopen jaar heb ik periodes gehad waar ik veel pokerde en waar ik wat minder pokerde. Echt winst uit het pokeren halen is me nog niet gelukt(helaas).

Maar goed, het verliezen was ik een beetje zat en na wat "gegoogle" voor strategiën kwam ik op Poker Strategy terecht. Al gauw kwam ik er achter dat ik hier super veel zou kunnen leren en daarnaast een mooi start kapitaal kon ontvangen.

Heb mezelf toen snel aangemeld en het quizje gehaald. Heb mijn 50$ startkapitaal laten uitbetalen op William Hill. Hier wil ik de BSS gaan toepassen omdat de SSS eigenlijk niet mogelijk is vanwege de buyin(30BB).

Groet,

Koos :D

24 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Koos,

Welkom op het forum!
Goed dat je zo enthousiast bent over het werken aan je spel, zodat je daarna ook veel kunt spelen en tegelijktijd ook nog eens winst maken _biggrin:

Had je de quiz in 1 keer gehaald? Vond je de vragen duidelijk?

Benjike316
PokerStrategist

Hoi Koos

Welkom bij Pokerstrategy.com!

Fijn om te lezen dat je een winstgevend speler wil worden. Het is inderdaad niet zo leuk om telkens maar geld te blijven verliezen.

Ik zal je ook even kort een rondleiding geven door al de content die Pokerstrategy.com jou aanbiedt. ;)

Eerst en vooral heb je de BSS-artikelen en als aanvulling de BSS-video's. Je kan best rustig de tijd nemen de strategie-artikelen te bekijken. Daarin wordt de very-basic uitgelegd. Een zeer leuke video-serie is de Crushing NL 50 van Hasenbraten. Ook een echte aanrader voor elke beginner!

Ook altijd interessant zijn de coaching's. Vanavond om 19:00 uur is er al een BSS beginnerscoaching.

Zoals je ziet, genoeg stof om mee aan de slag te gaan!

Als je nog vragen hebt, mag je deze gerust stellen ;)

Groetjes
Benjamin

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@Lanfaer81,
Bedankt! Ik heb de quiz in 2x gehaald. Eerst vroeg ik me af waarom. Maar ik kwam bij de tweede keer maken van het quizje er al snel achter dat ik te haastig had geantwoord. Je moet zorgvuldig de vraag lezen, want anders lees je over dingen heen! Ik vond het goede quiz en zeker niet "te moeilijk".

@Benjike316
Ook bedankt!
Super handig, overzichtje van al de dingen die jullie allemaal te bieden hebben. Ik ga hier zeker gebruik van maken! De SHC ligt hier al uitgeprint op mijn bureau. :) Ook erg handig, het geeft namelijk veel rust tijdens het spelen. Het maakt de beslissingen op de flop een stuk makkelijker!

Leuk trouwens dat jullie zo snel reageren! En als ik vragen heb dan zal ik ze zeker posten :D.

Welkom!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo vandaag een beetje gespeeld en van 50$ naar 55$, mooi 10% erbij. De meeste moeite had ik met het folden van AQ en op de flop het folden van mijn PP's, waar ik eigenlijk al wist dat mijn tegenstander JJ QQ KK of AA had.

Trouwens, vanaf welke limiet is het zinvol om bijvoorbeeld HM of PT te gaan gebruiken?

TheRealTgb1
PokerStrategist

Welkom.

Zie je vast nog wel eens aan een tafel bij WH.

Benjike316
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door KoosOe

Trouwens, vanaf welke limiet is het zinvol om bijvoorbeeld HM of PT te gaan gebruiken?

Dit is helemaal persoonlijk. Sommige mensen gebruik vanaf de laagste limiet al statistics bij hun spel. Persoonlijk raad ik beginners aan liever te wachten met het gebruiken van dergelijke software totdat ze het spel toch al vrij goed beheersen. In het begin van het leerproces zijn mensen altijd geneigd te veel op hun statistieken te spelen.

Maar zoals ik al zei, als je graag met een HUD wil gaan spelen, ben je daar helemaal vrij in :)

Groetjes

noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Hey Koos,

Welkom op het forum!
Goed dat je zo enthousiast bent over het werken aan je spel, zodat je daarna ook veel kunt spelen en tegelijktijd ook nog eens winst maken _biggrin:

Had je de quiz in 1 keer gehaald? Vond je de vragen duidelijk?

ik vond de quiz zelfs te makkelijk, en dat was denkik voor dat hij aangepast werd ?(

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Ja als je de artikelen gelezen hebt dan is de quiz erg eenvoudig om te halen als je gewoon rustig de tijd neemt en niet al te snel probeert te antwoorden.

Wanneer je echter nog geen pokerkennis hebt en je lees de artikelen niet door, dan is het wel lastig natuurlijk.

Had jij nog de quiz voor SSS gedaan? of de BSS quiz?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb de SSS en BSS quizjes onder de artikelen wel gedaan... als dat is wat je bedoelt.

Verder blijft mijn BR nu een beetje schommelen tussen de 50 en 55 dollar -.-'

edit: Ik heb even elephant geïnstalleerd en handmatig mijn handen geïmporteerd. Was wel even benieuwd hoeveel handen(4000) ik gespeeld heb en waar ik het meeste mee had verloren/gewonnen. Nu geeft mijn elephant aan dat ik $6,99 heb gewonnen, maar in werkelijkheid heb ik maar $5,51 gewonnen...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik begrijp nog niet helemaal hoe dat hand converteren werkt :facepalm:

Known players:     
[tg]SB$5,14:///////;UTG$1:///////;UTG1$1,69:///////;UTG2$4,83:///////;Hero$2,3:///////;[/tg]
0,01/0,02 No-Limit Hold'em (10 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.90 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 8♥, 8♣. UTG posts a blind of $0,02.
UTG checks, UTG1 calls $0,02, UTG2 calls $0,02, 3 folds, Hero calls $0,02, BU folds, SB calls $0,01, BB checks.

Flop: ($0,12) A♣, K♠, 8♦ (6 players)
SB checks, BB checks, UTG bets $0,06, UTG1 raises to $0,30, UTG2 folds, Hero calls $0,30, 2 folds, UTG calls $0,24.

Turn: ($1,02) Q♥ (3 players)
UTG checks, UTG1 checks, Hero bets $0,51, UTG calls $0,51, UTG1 raises to $1,02, Hero raises to $1,98 (All-In), UTG raises to $0,68 (All-In), UTG1 raises to $1,37 (All-In).

River: ($5,05) 5♠ (3 players)

Final Pot: $5,05

Results follow (highlight to see):
UTG shows (Ah 5d)
UTG1 shows (As 4d)
Hero shows three of a kind, achten (8h 8c)

Hero wins with three of a kind, achten (8h 8c)

Het eerste handje dat ik post, hoop dat het allemaal goed gaat. Hiermee heb ik tot nu toe de grootste winst behaald. :f_biggrin:

pbijvoet
PokerStrategist

In elephant staat rechtsonderin bij de hand een vakje. Als je daar PS aanklikt, dan wordt die hand automatisch in het juiste formaat voor het forum op je klembord gezet. Als je dan in je blog of in het handbeoordelingsforum plakt, komt de hand tevoorschijn.

Arjon
Oldschool Grinder

Dat je in werkelijkheid minder won dan Elephant aangaf zou te maken kunnen hebben met de berekening van de rake. Elephant heeft dan niet helemaal goed meegenomen hoeveel rake je moest afstaan, waardoor het gewonnen bedrag iets te hoog uitkomt. :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thx Arjon en pbijvoet :D

En ik had inderdaad al zo'n vermoede dat het om rake ging. Wat een absurd hoge bedragen zijn dat eigenlijk! Naast dat ik tegen tegenstanders en mijzelf(eventuele tilt) speel moet ik dus ook nog even de rake verslaan :facepalm:.

Het handje staat er nu goed op!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Terug naar 44 dollar :(
down tot 0,70 dollar
ik stop xD

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door KoosOe
Terug naar 44 dollar :(
down tot 0,70 dollar
ik stop xD

Ai... Wat is er gebeurd? Hoe kon je zover terugvallen van de $44?
Heb je wel een goed bankrollmanagement gehanteerd?

Geef het niet te snel op, er zijn veel spelers die dezelfde ervaring als jij hebben gehad en die nu succesvol op de hogere limieten spelen. Er zijn meerdere manieren om opnieuw aan een bankroll te komen, ook zonder zelf te storten.

In het nieuws vind je bij meerdere pokerrooms speciale freerolls voor onze leden die een mooie gelegenheid geven om een bankroll op te bouwen + waarin je gewoon lekker, voor je plezier kunt pokeren zonder dat je iets riskeert.

Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd gebruikmaken van ons Tell-A-Friend-systeem en daarmee een nieuwe bankroll opbouwen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

uiteindelijk slecht bankrollmanagement, beetje jammer als je van 70 dollar langzaam terugzakt naar 44, maar wel het idee hebt dat je goed speelt.
Word maar weer gewoon freerolls spelen.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey koos,

Ja slecht bankrollmanagement is inderdaad een valkuil voor veel beginnende pokerspelers. Zelfs als je in iedere situatie de juiste beslissingen zou maken heb je altijd een buffer nodig om tegenslag op te vangen.

Gelukkig kun je in ieder geval bij William Hill meespelen in de dagelijkse freerolls.
Als je nog geen account hebt bij 888poker, kun je daar overigens nu ook een bankrol van $8 ontvangen waarmee tevens mee kunt spelen in onze nieuwe poker-serie. Meer daarover kun je lezen in deze thread.

Bovendien organiseren we regelmatig nog extra freerolls waarmee je je bankroll weer kunt opbouwen, dus hou zeker even het nieuws in de gaten. Een klein overzicht:

Gisteren werd er op Full Tilt een $1.000 Facebook freeroll gespeeld voor al onze Facebook fans.

Bovendien kun je natuurlijk gebruikmaken van ons Tell-a-Friend systeem om opnieuw een bankroll op te bouwen.

Genoeg mogelijkheden dus! Zorg er alleen voor dat je vervolgens echt een goed brm hanteert!

Succes met de wederopstanding! _biggrin:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb ervoor besloten om alsnog zelf een keer te storten... Maar niet op william hill, omdat ik hier de software niet fijn vind...
Ik ga verder op mijn full tilt acount, alleen nu zit ik met het probleem dat ik niet gelinkt ben met Pokerstrategy en er dus ook geen punten voor mij bij zullen komen... Wat kan ik hier aan doen?