Ga naar het forum
Voorstellen op 3 Fe...

Meldingen
Alles wissen

Voorstellen op 3 Februari

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,810 Weergaven

Goede morgen allen,

Ik kijk nu al een weekje of 2 rond op pokerstrategy en ik dacht zo: laat ik me eigenlijk me maar is netjes voorstellen.

Ik ben Tom(20), speel al enkele jaren poker; meer op recreatieve basis. Afgelopen jaren ca. 300 euro aan netto winst heeft overgehouden aan voornamelijk SnG's op pokerstars.

Nu vanaf begin december ben ik echt serieus begonnen en heb ik me meer verdiept in het spel en speel op dit moment STT SnG's op 888 poker, waar ik later de stap wil maken naar 180mans SnG's op Pokerstars. Ik maak gebruik van holdem manager 2 en heb op dit moment een klein 225 dollar winst geboekt.

Verdere doelstellingen zijn toch wel:
* bankroll van 1000 +
* toernooiwinst van 200 +
* qualifiseren voor een 50,- + toernooi

Tip zijn altijd welkom voornamelijk op het gebied van hoe ik juiste pushing/calling ranges kan bepalen. zowel van mezelf maar voornamelijk van the villian.

Greetings,

Tom

- If you don't play you'll never win -

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
yoshiwa
Elite Grinder

Succes!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo Tom

Welkom op het pokerstrategy forum.

Als het gaat om pushing/calling ranges zou je het gratis programma ICM Trainer kunnen gebruiken. Daarmee kun je push/fold spots simuleren van een STT SNG.
Denk er wel aan dat je het programma niet tegelijkertijd open hebt staan met en pokerclient, want dat mag niet.
Een andere handige pokertool is Pokerstrategy equilab. Met deze tool kun je bekijken hoe goed een bepaalde hand het doet tegen een bepaalde range/hand van je tegenstander.

Ook kun je handen posten op de verschillende handbeoordelingsforums, zodat je feedback krijgt van handbeoordelaars en andere forumleden. Daarvoor is het verstandig dat je de thread Het handbeoordelingsforum - Alle Belangrijke informatie goed bestudeerd, zodat je weet wat je op het handbeoordelingsforum kunt verwachten.

Mocht je verder nog vragen hebben of meer informatie willen hebben over de site dan kun je het altijd vragen.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hartelijk dank,

Ik heb inderdaad de ICM trainer en ook de SnG wizard via HM2 reeds gebruikt. echter was ik opzoek naar een artikel/informatie over hoe je bepaalde villians op ranges kan zetten(wat is goed om te bekijken, qua handelingen of stats in de HUD). Om vervolgens dit te gebruiken in de genoemde tools.

En ook was ik opzoek naar een manier/tips om zelfstandig charts te maken voor bepaalde situatie.
bijv: een chart voor een 9man sng waarbij 5 spelers over zijn, en dan de pushing ranges voor de verschillende posities (waarbij enkele varianten qua stacksize)

Ik weer niet of dit sowieso een handige manier is om het te leren, er zitten natuurlijk heel veel haken en ogen aan omdat elke situatie anders. maar goed wie weet.

greetings,

Mjulletti(Tom)

- If you don't play you'll never win -

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb al iets gevonden wat betreft de charts, nu alleen nog de vraag of er een tip is voor iemand op handrages zetten.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik raad je aan om de SNG-artikelen te bestuderen indien je dat nog niet gedaan hebt.

Als het gaat om het inschatten van de ranges van mijn tegenstanders gebruik ik in HM2 de pre-flop stats VPIP, PFR, TOT steal, TOT fold to steal, TOT 3 bet en TOT fold 3Bet om te bepalen welke ranges ze ongeveer spelen. Deze stats kun je filteren op basis van het aantal spelers dat nog over zijn (Hud options en dan Hud filters). Ook kun je het artikel Het inschatten van de handranges van je tegenstanders ervoor gebruiken.

Verder wil je er op wijzen dat om 20.30u de SNG-coaching van Qubie begint en daar kun je aan hem allerlei vragen stellen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nogmaals dank ik zal ze zeker nog een keer uitgebreid doornemen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En hoe gaat het met je op 22 februari :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het wil niet echt lukken op dit moment maak ik nog geen winst. Ik denk erover om het maar is te proberen op de cash games 6-ring. Ik ben daarnaast redelijk druk met mijn studie dus het zal wat meer tijd nodig hebben.

Greetings

Mjulletti(tom)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Winst is in het begin niet het belangrijkste he :f_cool:.

In het begin is het vooral kwestie van leren en de winsten komen dan vanzelf.

Hou je aan BRM en blijf leren en dan zul je op een moment zien dat je niveau omhoog gaat en winst ook volgt.

Beantwoorden
Citeren