Ga naar het forum
Thin valuebetting v...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Thin valuebetting vs inducing shoves on the river

26 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
2,043 Weergaven
DeKuip

Threadtitle zegt het eigenlijk al. Zit de laatste tijd wat na te denken over het maken van thin valuebets on the river en tegelijkertijd de (bluff)shoves die je daar ook eventueel mee induced. Had gister nog een hand daarmee gespeeld die ik zo op mn andere PC even op zal zoeken.

Zit namelijk enorm te twijfelen over het maken van thin valuebets op de river en de mogelijke herocall die je dan moet maken op een bluffshove. Het zijn misschien wel +EV spots, maar totaal geen makkelijke situaties en daardoor denk ik dat ik te vaak een verkeerde beslissing maak tegen regulars.

Dus mijn vraag is een beetje of je de river thin valuebet of dat je liever voor c/c gaat? Dus de keus tussen high variance en grote kans op het maken van fouten of wat value laten liggen door c/c te spelen.

Zou graag jullie meningen hierover horen, ongeacht of je basic of diamond bent :)

25 reacties

je kan hier value laten liggen en voor safe spelen, maar het lijkt me best wel heel erg +ev om daar thin te valuebetten en hero calls te maken.
Daar begin je pas met pokeren ;)

Als je vaak de goede beslissing maakt qua herocalls dan moet je dit doen. Meer variance maar grotere winsten.

Wil je hoger komen denk ik dat zulke spots best wel belangerijk zijn om thin valuebets te maken en de blufs te callen.

Als je niet zeker bent dan is c/c prima uiteraard, maar je kan heel veel value laten liggen. In jou geval zou ik dus c/c spelen :P Kan het niet laten beetje flauw te doen tegen je natuurlijk.

Gangstahhh

ik zou heel graag de hand zien

DeKuip Topicstarter
DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
ik zou heel graag de hand zien

Post hem zo als ik bij mn HEM kan (+- 30 min).

Zal voor nu even een hand uit één van mijn coachings laten zien, beetje hetzelfde verhaal:

Feedback NL-coaching DeKuip

Het is de KQo hand met bijbehorende posts van oa Rogier.

Beetje hetzelfde verhaal, alleen spelen we hier tegen een fish en niet tegen een regular.

DeKuip Topicstarter
DeKuip

Heb hier de hand.

Heb beide handen weggelaten omdat ik benieuwd ben wat voor range je mij geeft adhv mijn betsizes (om te zien of mn hand echt zo face-up en obvious is):

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $2(BB) Replayer
SB ($204)
BB ($191)
UTG ($254)
Hero ($215)
BTN ($379)

Dealt to Hero ??

fold, Hero raises to $6, BTN calls $6, fold, fold

FLOP ($15) T♠ 7♥ 3♣

Hero bets $10, BTN calls $10

TURN ($35) T♠ 7♥ 3♣ K♠

Hero bets $26, BTN calls $26

RIVER ($87) T♠ 7♥ 3♣ K♠ 8♦

Hero bets $48, BTN raises to $337 (AI), Hero ???

Zodra jullie mijn hand weten kunnen we ook wat meer gaan praten over zijn range en handen waarmee hij de river shovet.

Gangstahhh

ik zet je eigenlijk op KQ KJ of K9

en dat jij alles fold op een shove.

Dus ik shove hier wel eens overheen als BU

moet wel zeggen dat ik echt suck in ranges

denk dat A10 ook in je range zit, en dat je dat ook fold op een shove

Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door Rogier
als jij villain bent, shove je daar dan niet met whatever je hebt omdat jij superweinig kan callen? je hebt vrij weinig Ax handen in je range, same met 9x

over die vorige hand vind ik dit ook

daar is je hand denk ik meer face up dan hier

SnijderMan

Range (op de river dan he): AT, KT-KQ, AK, 33, 77, TT-QQ en heeeeel misschien AA

Villains range na shove: 33, 77, TT, AK, AT, KT, KK, AA

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
moet wel zeggen dat ik echt suck in ranges

Ik ben bronze (enkel zilver door de bonuspunten) dus eeeeh, wat is dat, range? :f_biggrin:

HoofdVogel

die KQ-hand is erg drawy + enkel A of 9 kan hier valuebetten, en gezien je actie heb je die zelden vast op de river,

de bovenstaande hand is totaal niet drawy dus op zon droog board gaat villain de river niet vaak bluffshoven lijkt me, dus b/f is hier wel ok zonder een set

heb ook juist een hand gespeeld, waar ik ook misschien wel moest thin valuebetten ?(

Known players:       
[tg]Hero$237,25:///////;BU$318,40:///////;[/tg]
1/2 No-Limit Hold'em (9 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.78 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with K♠, K♣
5 folds, Hero raises to $6,00, BU calls $6,00, 2 folds.

Flop: ($15,00) T♣, 3♣, 4♦ (2 players)
Hero bets $12,00, BU raises to $24,00, Hero calls $12,00.

Turn: ($63,00) 9♣ (2 players)
Hero checks, BU bets $24,00, Hero calls $24,00.

River: ($111,00) K♦ (2 players)
Hero checks, BU checks.

Final Pot: $111,00

hand dekuip: lijkt sterk alsof je A10 hebt of een random Kx hebt gehit. omdat je zegt dat je thin gaat valuebetten. mss JJ of QQ. hangt wat af van villain waarmee je denkt hier 3 straten value te krijgen.

hoofdvogel: ik denk niet dat je de river moet donkbetten: flushdraws folden toch, 2 pairs valuebetten, sets ook, enige dat behind gaat checken en waar je met een db value kan van krijgen lijkt me iets als A10. dus gwn nh imo. mr speel de limiet niet zelf;)

DeKuip Topicstarter
DeKuip

Jullie waren een beetje bevooroordeeld door het onderwerp van deze thread. De range van Gangstahhh is veel te klein en die van SnijderMan komt er veel meer in de buurt denk ik. Al is het de vraag hoe groot ik een set bet op de river...

Zal hieronder de hand weer even posten met mijn eigen hand erbij:

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $2(BB) Replayer
SB ($204)
BB ($191)
UTG ($254)
Hero ($215)
BTN ($379)

Dealt to Hero K♥ J♦

fold, Hero raises to $6, BTN calls $6, fold, fold

FLOP ($15) T♠ 7♥ 3♣

Hero bets $10, BTN calls $10

TURN ($35) T♠ 7♥ 3♣ K♠

Hero bets $26, BTN calls $26

RIVER ($87) T♠ 7♥ 3♣ K♠ 8♦

Hero bets $48, BTN raises to $337 (AI), Hero ???

Denk zelf dat ik de river wel moet valuebetten, omdat ik prima de indruk kan wekken dat ik hem van Tx af wil krijgen door twee barrels te vuren op de scarecard. Daarnaast denk ik dat hij veel SC in zijn range heeft waarvan 2pair+ wel geraised had. Maar goed, ik wil niet te groot betten want ik wil wel nog wat value krijgen van slechtere handen.

Na zijn shove is zijn range mij niet helemaal duidelijk en had ik mn volledige timebank nodig. Wat denken jullie?

@HoofdVogel: Jouw hand is wel lastig, maar ook een iets andere situatie omdat je geen initiatief meer hebt natuurlijk.

TimPS

Wat voor soort speler is Villain? Heb je toevallig zijn stats bijgehouden? Interessante topic, maar ik vind zoiets als thin valuebetten en een shove callen wel erg spelerafhankelijk, dus ik vind het zo moeilijk te beantwoorden :)

DeKuip Topicstarter
DeKuip

Oorspronkelijk gepost door Buffe1904
Wat voor soort speler is Villain? Heb je toevallig zijn stats bijgehouden? Interessante topic, maar ik vind zoiets als thin valuebetten en een shove callen wel erg spelerafhankelijk, dus ik vind het zo moeilijk te beantwoorden :)

Snap ik.

Zie dat ik amper stats van hem heb, maar het is wel een bekende speler. Namelijk Pappe_Ruk (Nederlandse PokerStars Pro Joep v/d Bijgaart), dus wel een nadenkende speler. Mijn HEM filtert alles wat ouder is dan 3 maanden automatisch uit de HUD.

Net even wezen graven in mn HEM en heb in totaal 1400 handen van hem kunnen vinden. Hij speelt 19/15 met een 3b% van 4.2. Fold to flop cbet% van 40 en WTSD van 25. Heb hem als redelijk nitty gemarkeerd staan, maar hij was deze specifieke sessie redelijk actief. Verder zijn zijn Aggresion Frequencies op flop, turn en river respectievelijk 45, 26 en 26.

Weet niet of je nog meer informatie zou willen?

Overigens ben ik ook wel benieuwd wat voor range je een unknown zou geven en hoe je daar dan op zou reageren.

SnijderMan

Ik muck het hier altijd
Tenzij villain op de flop al het plan had om je op de river te blufraisen OF bekend staat om een hand als AT hier zo te spelen, zie ik geen slechtere handen hier 2 straten callen.

(in ieder geval niet op de limieten waar ik speel :f_biggrin: )

DeKuip Topicstarter
DeKuip

Oorspronkelijk gepost door SnijderMan
(in ieder geval niet op de limieten waar ik speel :f_biggrin: )

Dat is inderdaad een belangrijk punt. Het is goed dat jullie allemaal meedenken en ook zeker leerzaam. Ook voor mij, dat ik niet teveel random ga spewen en nog wel de normale pokerregeltjes in gedachte hou.

Maar ben ook benieuwd wat iemand die ook deze limieten speelt (of hoger) hier dan van vindt. Het spel is in zulke spots zeker anders op de hogere limieten.

Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Jullie waren een beetje bevooroordeeld door het onderwerp van deze thread. De range van Gangstahhh is veel te klein en die van SnijderMan komt er veel meer in de buurt denk ik. Al is het de vraag hoe groot ik een set bet op de river...

Ik verwachtte dat je al die andere handen die SnijderMan in zijn range had, wsl anders gebetsized had, maar had wel gelijk:P

edit: was K-10 en QJ in je range wel vergeten

Gangstahhh

Ik denk dat bij die rivershove je vaker geslowplayde sets en J9 ziet, dan veel bluffs, ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat hij daar zou bluffen.

Miss iets als AJ/AQ dat hij eerst gewoon callt IP, en dan een gutshot plus miss 2 overs, en dan de rivershoved

Hey Kuip

Je hebt net geen 5 constructieve posts op je openingspost, maar er is wel een leuke discussie gevoerd. Daarom willen we ook jou belonen met een freeroll ticket in het kader van onze promo.

Stuur aub een mail naar Dutch@PokerStrategy.com met je PokerStars gebruikersnaam om het ticket te claimen.

Bedankt en gefeliciteerd. Bump ook gerust de discussie nog een keer
:D :D

TimPS

Eigenlijk moet je Villain hier gewoon een range geven hé. Je zegt dat hij 19/15 speelt, maar deze specifieke sessie wat looser. Dus laten we hem een VP van een 22% geven, die op de button misschien zelfs wat hoger kan liggen. Hij callt dan met elk PP onder de T (daarboven zou hij misschien 3 betten), met zaken als SC's, Ats+ handen, AJo+ handen en enkele Kxs handen (correct me if I'm wrong).

Je maakt een cbet op de flop en hij callt. Ik vermoed dat elk PP (ook degene die geen set hebben gehit) op zo'n board nog wel eens callen, dus ik kan die persoonlijk nog niet uit zijn range halen. In feite kan ik bijna niets uit zijn range halen, omdat hij wel zal vermoeden dat je vanop de CO nogal wide kunt openen en je dit board niet erg goed hit. Misschien vindt hij Ax high in dit geval ook nog wel goed genoeg. Enkel de suited K's kun je hier op dit broadway board misschien afschrijven, behalve KTs.

De turn brengt dan de K en je barrelt door, aangezien je gehit hebt. Met wat callt hij hier nog? Lage PP's, als hij je echt niet gelooft, setjes - al vermoed ik dat hij deze hier zal raisen?, en misschien nog wat suited :spade: kaarten, maar dat is echt enkel en alleen als hij je niet gelooft. Uiteraard callt KT hier ook nog, al kan deze hand ook raisen.

Die 8 op de river laat geen enkele realistische draw aankomen, buiten misschien een call op de flop van 78s, die nu twee paar hit. Maar hoe groot is die kans? Ik denk dus dat zijn range bestaat uit a) geslowplayde monsters (sets) of b) bluf en c) KT. Gezien het spelverloop ben ik geneigd om voor optie c) te gaan en zou ik dus folden. Maar jah... Hoe vaak heb je gelijk als je jouw tegenstander op één specifieke hand zet? Zijn rivershove kan evengoed zijn omdat hij op de turn callt met een paar en :spade: draw, maar mist op de river..

Ik ben mezelf overigens volledig aan het vast redeneren, want ik vind het een erg moeilijk iets :D

Soit, overall zou ik zeggen: induce een bluf rivershove als je vooraf weet dat je zoiets wel degelijk wil inducen en niet dat je denkt van 'shit, wat nu?', want in dat laatste geval lijkt c/c me beter.

My two cents :D

Rogier

probleem is imo dat je gewoon zovaak de beste hand hebt, dat je ofwel bet voor value ofwel checkt om te folden (hij heeft ook 2x gecallt, en ik denk dat het minste wat hij gaat valuebetten AT is, maybe QT).

dit board is echter compleet anders dan dat 4straight board wat je eerder aangaf, gezien er niet echt een draw aankomt oid =], het lijkt me dat een bet hier veel beter is dan een check, gezien je gewoon een wijdere range rept met ook nuthanden erin. door hier te checken is je betrange gewoon imba

denk dat t gewoon prima gespeeld is, en dat papperuk gewoon actief was doordat ie ietsmeer cardrackte dan normaal.

naar mijn mening, als je in dit soort spots niet zeker bent kun je ook gewoon $66 betten ofzo, dat muckt wat makkelijker op n raise. je krijgt sowieso je value van AT/QT wel :P