Ga naar het forum
Loco pokers away

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Loco pokers away

140 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
2,945 Weergaven
Mstlc

Had origineel men blog op het Engels forum staan maar kwam er dan plots achter dat er eigenlijk ook gewoon een Nederlands forum was tijdens SSS coaching van Dekuip een paar dagen geleden. Dus effe men blog verhuizen... :)

Eerst mezelf even voorstellen...

Ik ben 22 jaar oud, woon in Beveren (tegen Antwerpen) & ik speel ondertussen ongeveer 5 maand poker. Eigenlijk in het spelletje ingerold tijdens de kerstdagen. Uit pure verveling 's nachts beetje aan het zappen, kwam plots op poker programma terecht (was een uitzending van Party Poker European Open geloof ik), even blijven kijken & het spelletje trok toch weer terug men aandacht. Was al een paar keer van plan geweest van eens te checken hoe het nu allemaal precies in zen werk ging maar deze keer ging ik het ook echt doen.

Beetje gegoogled, kaartje met hand values gevonden, Party Poker account aangemaakt begin spelen met wat play money. Boooring, 4-5 way all-in elke hand, had ik het dus snel mee gehad. Dan €25 (toen $35) gestort & beginnen spelen, gezakt naar $10, dan plots naar $75 (dacht ik effe super pro te zijn ofzo) en dan natuurlijk alles terug kwijt.

Week niet gespeeld, ondertussen wat uitzending van EPT's van Dortmund & San Remo 2008 meegepikt. Nieuw account aangemaakt op Pokerstars, weer wat gestort & na een tijdje weer busto.

Op dat moment kwam ik dan bij Pokerstrategy terecht (veel te laat natuurlijk :p). Natuurlijk was daar de belofte van die free bankroll maar na de artikelen beginnen te lezen begon ik te zien hoeveel leaks er in men game zaten op dat moment. Alle NL & SnG artikelen gelezen & dan op Titan poker begonnen met die free bankroll.

Titan poker... paar SnG's gespeeld & terug gestopt. Niet omdat het niet liep, integendeel zelfs. Maar gewoon omdat de Titan poker software gewoon op niks trekt. De tafels zijn traag, grootte van de tafels is niet aanpasbaar, je kan niet van seat veranderen aan tafels wat irritant is voor multitables, geen table filters in de lobby of toch in ieder geval geen degelijke. Enfin om een lang verhaal kort te maken... terug naar Pokerstars die wel god-like software hebben.

Goed, terug kleine $25 deposit gemaakt op Pokerstars begin april. 2NL beginnen spelen & deze keer ging ik echt heel vlot over de tafels, na een paar dagen zat ik al weer aan $50 en begon ik terug 5NL te spelen en ook dat ging nog goed. Ondertussen zat ik dan wat van alles en nog wat te proberen... paar dagen SSS gespeeld = fail. Dan een 2-tal weken SnG's gespeeld, dat ging dan weer wel vrij goed maar dan miste ik toch weer het post-flop play aspect van poker & ben ik gewoon terug gegaan naar BSS 5NL. Ondertussen BR blijven aandikken. Tegen eind april had ik men first deposit bonus gecleared (nog van men eerste $50 deposit) en kon ik de maand afsluiten op +-$175. Was men eerste maand met winst dus :)

Dat was April dus... Mei is tot hier toe niet zo schitterend. Vorige week ergens nog eens SSS getest op 25NL. $50 down over 2k hands. Echt te zieke sessie gewoon... ik kan eerlijk zeggen dat ik SSS letter voor letter correct volgde & ik kreeg letterlijk gewoon de ene beat na de andere. Ik verloor letterlijk zowat elke 70/30 coinflip met dan tussendoor nog een paar suckouts op men Azen & Koningen. Nadien gewoon een paar dagen niet gespeeld gewoon puur uit anti-tilt voorzorg.

Ondertussen heb ik, na het clearen van men Pokerstars bonus, (een deel van) men bankroll verhuisd naar een nieuw Party Poker account dat dit keer wel gelinked is aan PokerStrategy. Zodat ik richting silver status kan grinden & toegang heb tot de extra strategy artikels. Ik probeer mezelf constant enkele doelen voor ogen houden met betrekking tot Poker. De rest van men blog moet voor mezelf zowat een manier zijn om dat ook voor mezelf bij te houden.

Doelstellingen voor mei:
[x] Bankroll verhuizen naar andere poker client zodat ik strategy points kan verdienen.
[ ] Silver Status behalen op Pokerstrategy current 80/100
[ ] Alle Silver NL artikels lezen
[ ] Alle Silver NL artikels herlezen
[ ] Alle Silver SnG/MTT artikels lezen
[ ] Alle Silver SnG/MTT artikels herlezen

Andere doelstellingen:
[ ] PartyPoker first deposit bonus clearen current 49/800
[ ] Dagelijks exclusive $1.10 + $100 added [BE+NL] MTT op Pokerstars winnen (probeer ik dagelijks te spelen)

139 reacties
Supermoderator
Zeezout

Succes man!

Mstlc

Ik had me voor vandaag voor genomen de laatste 20 strategy points samen te spelen. Doel was dus van vandaag "effe" 14-15 party points te grinden. Na een sessie van 3uur had ik (maar) 800 handen gespeeld, bleek dat nadien ook maar goed te zijn voor slechts 10 party points. Ondertussen had ik het na 3 uur ook weer helemaal gehad... BSS spelen op Party Poker is gewoon een regelrechte nachtmerrie. 80% van alle spelers spelen met stacks van minder dan 40BB. Setminen is gewoon onmogelijk...

Toch wou ik kost wat kost die Silver status vrijspelen dus had ik nog eens 5 party points nodig. Ik weet dat je eigenlijk maximaal tegen 3 andere shortstackers zou mogen spelen met SSS maar ik had gewoon echt geen zin om deftig BSS te spelen & ik wou ook gewoon effe een stuk of 6 tafels open smijten gewoon om snel het volume te draaien dat ik nog nodig had.

SSS... niet men favorite speelstijl, zeker niet na de $50 die ik erdoor ramde vorige week in 2k hands op Pokerstars 25NL maar ik zag het gewoon als de beste oplossing op dat moment. Uiteindelijk een stuk of 400 handen gespeeld en ik moet zeggen die coaching sessie SSS van Dekuip van vrijdag heeft toch een aantal zaken heeft veranderd. Voordien legde ik bv AQ altijd weg op een shove behind (buiten blind battles om dan), omdat het zo in de strategy guide stond terwijl callen met AQ daar veelal wel gewoon +EV blijkt te zijn als je een hand start met minder dan 20BB's kwam ik vrijdag achter op SSS coaching van Dekuip.
Komt Dekuip daar af met stack:raise ratio en ik weet gewoon absoluut niet waarover hij het heeft. Blijkbaar was dat systeem "te moeilijk" voor de guides... volgens mij is SSS spelen zonder dit systeem een stuk minder +EV. Maar goed, wie ben ik... :]

Na deze korte sessie ben ik toch gewoon weer van plan van SSS te gaan spelen. Gewoon omdat ik me veel beter voel met het SSS system nu ik dat stack:raise ratio systeem ken dan voordien + PartyPoker sucked om BSS te spelen + ik kan met SSS ook gewoon een stuk of 9 tafels opgooien & gewoon een veel hoger volume draaien dan wat ik zou kunnen met BSS.
Ik wil niet langer op Party Poker blijven dan nodig is, eens je de hoge standaard van de Pokerstars software + het aantal tafels daar gewoon bent is het toch moeilijk om aan te passen aan iets anders. De Party Poker software is nog degelijk (zeker in vergelijking met Titan & Full Tilt) maar het beperkt aantal tafels & vooral het beperkt aantal full stack spelers is toch een grote zwakte imo.

Doelstellingen voor mei:
[x] Bankroll verhuizen naar andere poker client zodat ik strategy points kan verdienen.
[x] Silver Status behalen op Pokerstrategy (status: +-104/100 Strategy Points) (wordt hopelijk morgen tijdens de dag ergens geupdate)
[ ] Alle Silver NL artikels lezen
[ ] Alle Silver NL artikels herlezen
[ ] Alle Silver SnG/MTT artikels lezen
[ ] Alle Silver SnG/MTT artikels herlezen

Andere doelstellingen:
[ ] PartyPoker first deposit bonus clearen (status: 65/800 Party Points | Vrijgespeeld: 0/$100)
[ ] Dagelijks exclusive $1.10 + $100 added [BE+NL] MTT op Pokerstars shippen :] (probeer ik dagelijks te spelen)
[ ] Pokerstrategy Freerolls op Titan meespelen

EliasVeritas
Mstlc

I did it! Silver status. Moet ik me niet meer als een bum voelen die hier een beetje tactics komt leechen :]

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
[x] handen posten! :)
Dat ga ik ook meteen doen hier. Ik had alleen geen zin om gewoon wat "standard" handen te posten. Men 1ste 2 posts waren trouwens lang genoeg zonder handen :).

Vandaag 1 grote sessie gespeeld van iets minder dan 2 uur. Gewoon 10NL SSS 9 tables op PartyPoker. Het volume tikte lekker aan op die manier. 900 handen gespeeld. Nadien nog effe 200 extra handen gespeeld om eerste stuk van men bonus vrij te spelen. Begon echt goed vandaag, daarna weggezakt & sessie met licht verlies afgesloten. Vooral door een paar erg gemene handen. Mensen die me callen met handen die ik dominated heb & me dan eigenlijk gewoon outfloppen. Heb de sessie nog niet te goei nagekeken maar ik denk niet dat ik echt grote blunders heb gemaakt.
Deze hand sprong er toch wel tussen uit en lijkt mij zonder problemen als bad beat geklasseerd te kunnen worden:

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)
[tg]MP1$10.53:///////;MP2$1.95:///////;MP3$5.76:///////;CO$8.94:///////;BU(Hero)$2.15:///////;SB$2.45:///////;BB$7.83:///////;UTG1$2.00:///////;UTG2$13.94:///////;[/tg]Preflop: Hero is BU with K:d, Q:h.
UTG1 calls $0.10, 5 folds, Hero raises to $0.5, 2 folds, UTG1 calls $0.40.

Flop: ($1.15) Q:d, T:c, 3:h (2 players)
UTG1 checks, Hero bets $0.74, UTG1 calls $0.74.

Turn: ($2.63) 8:d (2 players)
UTG1 checks, Hero raises to $0.91, UTG1 calls $0.76(All-In).

River: ($4.30) 9:s (2 players)

Results follow:
Hero shows a pair of queens (K:d Q:h)
UTG1 wins with a straight, king high (J:h K:c).

De korte sessie van 200 handen ging wel zogoed als vlekeloos. Er ging maar 1 hand verkeerd op het einde waar ik met T:h T:d tegen J:h J:d aanliep. Villain speelde daar gelukkig maar 12.5BB dus daar kwam ik erg goed weg. Enige potje dat ik dus verloor in die korte sessie.
Voor de rest zag ik gewoon echt de meest ongelooflijke dingen en waar dit soort handen vorige week allemaal fout gingen, gingen ze nu allemaal perfect:

* In een pot met 1 limper opent de CO met een min-raise. Ik zit op de small blind met J:d J:c & schop het er gewoon meteen in omdat ik het daar niet erg vindt van 40c op te rapen zonder showdown & ik niet echt JJ wil spelen oop tegen die min-raise. CO denk effe na & called. Flop komt: Q:c K:s 3:h (dit is dus zowat de worst flop ever denk ik daar), Turn: T:s, River: A:c. Villain shows A:d 4:s. Gaat ie effe 18BB's callen met A4! geweldig toch dit soort mensen?

*$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)
[tg]MP3(Hero)$1.85:///////;CO$9.05:///////;BU$1.85:///////;SB$10.53:///////;BB$4.69:///////;UTG1$1.72:///////;UTG2$4.84:///////;MP1$10.09:///////;MP2$1.80:///////;[/tg]Preflop: Hero is MP3 with 8:d, 8:h.
UTG1 folds, UTG2 calls $0.10, MP1 calls $0.10, MP2 folds, Hero raises to $0.6, 4 folds, UTG2 calls $0.50, MP1 folds.
Ik weet dat ik de hand hier in principe niet mag spelen omdat ik hier niet in late position zit maar ik heb me daar waarschijnlijk gewoon miskeken :P

Flop: ($1.45) 7:d, 9:s, Q:h (2 players)
UTG2 bets $1.38, Hero calls $1.25(All-In).
Limp/call/bet... oh really? Meestal als ze hier iets hebben check/raisen ze gewoon om nog wa extra value te krijgen van een bluff. Ik call daar dus gewoon na effe na te denken & het board doet geen rare dingen meer...

Turn: ($4.08) 2:d (2 players)
River: ($4.08) 9:d (2 players)
Results follow:
UTG2 shows a pair of nines (T:c K:c)
Hero wins with two pairs, nines and eights (8:d 8:h).

* En dan nog een potje waar iemand limp/called met K:s T:h en dan keurig mijn Azen afbetaald na top pair geflopped te hebben.

Daily graph:

Zo meteen om 20:00 heb ik het "Exclusive $1.10 + $100 added [NL+BE]" MTT op de planning staan waar ik toch eindelijk eens dik wil cashen (read: final table spelen).
Voor de rest vanavond wat chillen denk ik. Beetje Call of Duty spelen, filmpje/series kijken. Misschien al een paar van de Silver artikelen doorlezen. :f_cool:

Doelstellingen voor mei:
[x] Silver Status behalen op Pokerstrategy (status: 104/100 Strategy Points ||| complete 13/05)
[ ] Alle Silver NL artikels lezen (status: 0/28)
[ ] Alle Silver SnG/MTT artikels lezen (status: 0/18)

Andere doelstellingen:
[ ] PartyPoker first deposit bonus clearen (status: 81/800 Party Points ||| Vrijgespeeld: 10/$100)
[ ] Dagelijks exclusive $1.10 + $100 added [BE+NL] MTT op Pokerstars shippen :] (probeer ik dagelijks te spelen)
[ ] Pokerstrategy Freerolls op Titan meespelen

PartyPoker BR @ $173
Vandaag de $50 gekregen die ik gewonnen had met de handjudge promo :)

Mstlc

SSS @ 25NL! Daar gaan we weer... dit keer proberen van geen $50 weg te spelen op 2k hands... :D

Tot hiertoe lukt dat erg goed, 800 handen gespeeld op 2uurtjes: $7.5 en 40 PartyPoints... WTF? Als ik gewoon SSS 25NL kan blijven spelen ligt die Gold Status op Pokerstrategy wel erg binnen handbereik. Misschien heb ik dat doel toch iets te snel (tijdelijk) van men lijstje geschrapt.

Naar het einde van men sessie deze hand gespeeld:

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)
[tg]SB$22.43:///////;BB$25.00:///////;UTG2$25.00:///////;MP1$22.20:///////;MP2$10.73:///////;MP3$25.19:///////;CO$9.00:///////;BU(Hero)$4.30:///////;[/tg]Preflop: Hero is BU with A:s, Q:d.
2 folds, MP2 calls $0.25, 2 folds, Hero raises to $1.25, SB calls $1.15, BB folds, MP2 calls $1.00.

Flop: ($4.00) A:c, Q:h, 4:c (3 players)
SB bets $3.50, MP2 calls $3.50, Hero *kijkt naar de flop* *kijkt naar zen hole cards* *kijkt nog eens naar de flop* *kijkt naar de actie voor zich* *kijkt nog eens naar de flop* SHIPS IT!!! :D calls $3.05(All-In).

Turn: ($14.05) J:d (3 players)
SB bets $6.50, MP2 calls $5.98(All-In).

River: ($26.53) Q:s (3 players)

Final Pot: $26.53.

Results follow:
SB shows two pairs, aces and queens (T:s A:h)
MP2 shows two pairs, aces and queens (J:c A:d)
Hero wins with a full-house, queens full of aces (A:s Q:d).

Op hetzelfde moment waren op een andere tafel men Koningen ook goed tegen iemand zen Boeren. Plots van dik in de min, recht de plus in.

En dan op het einde van de sessie nog met A:d K:s vs A:s A:c gewonnen. Dat ziet er dan zo uit:

Doelstellingen voor mei:
[x] Silver Status behalen op Pokerstrategy (status: 104/100 Strategy Points ||| complete 13/05)
[ ] Gold Status behalen op Pokerstrategy (status: 194/800 Strategy Points)
[ ] Alle Silver NL artikels lezen (status: 3/28) (voorlopig beperk ik mij even tot de SSS artikelen)
[ ] Alle Silver SnG/MTT artikels lezen (status: 0/18)

Andere doelstellingen:
[ ] PartyPoker first deposit bonus clearen (status: 125/800 Party Points ||| Vrijgespeeld: 10/$100)

PartyPoker BR @ $180

Mstlc

Echt... :f_mad:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (10 handed)
[tg]CO$8.27:///////;BU$9.00:///////;SB$4.75:///////;BB$25.00:///////;UTG$6.12:///////;UTG1$25.22:///////;UTG2$9.79:///////;MP1$21.20:///////;MP2(Hero)$5.00:///////;MP3$4.90:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP2 with A:d, K:h.
UTG calls $0.25, 2 folds, MP1 calls $0.25, Hero raises to $1.5, 3 folds, SB calls $1.40, 2 folds, MP1 calls $1.25.

Flop: ($5.00) 7:h, A:h, 4:d (3 players)
SB raises to $3.25, MP1 folds, Hero calls $3.25.

Turn: ($11.50) 8:d (2 players)

River: ($11.50) Q:d (2 players)

Final Pot: $11.50.

Results follow:
Hero shows a pair of aces (A:d K:h)
SB wins with two pairs, aces and eights (A:s 8:s).

Thormtos91

hey Mstlc,

Ik zie dat er een stijgende lijn zit in je spel (gemiddeld). Je bent ook bezig met een bonus vrijspelen op partypoker zie ik. Hopelijk ga je in een stijgende lijn verder.

En wat betreft die bad beats, die had ik ook keer op keer met SSS :)

Mstlc

Oorspronkelijk gepost door Thormtos91
hey Mstlc,

Ik zie dat er een stijgende lijn zit in je spel (gemiddeld). Je bent ook bezig met een bonus vrijspelen op partypoker zie ik. Hopelijk ga je in een stijgende lijn verder.

En wat betreft die bad beats, die had ik ook keer op keer met SSS :)
Ach... mag niet teveel klagen over die laatste hand I guess, zeker niet als we naar de AK vs AA hand daar net boven kijken :tongue:

60 PartyPoints vandaag & dan heb ik nog niet eens zo zwaar doorgespeeld. 90 Strategy Points dus... echt te ziek voor woorden gewoon, 10PP/+-180 handen 25NL vs 10PP/+-750handen 10NL. Op deze manier gaat het natuurlijk aan een rotvaart :)

[x] Starts grind for gold status _biggrin:

Supermoderator
Zeezout

Ik heb het al vaker gezegd en blijf het zeggen: bad beats horen bij SSS!

Je speelt alleen sterke handen, dus iedere hand die je verliest komt over als een bad beat... Het kan niet eens anders. Je zult maar zelden verliezen met een zwakkere hand!

SSS is echt langetermijnwerk.

Mstlc

Net weer lange sessie gespeeld. ~1500 handen, result: -$0.21 (yeey voor $7.85 rake :D)... uber swingy, maar that's SSS I guess. De start was gewoon zooo slecht niet normaal, ging meteen bijna -5BI's op ~200 handen.
Ik moet wel zeggen dat ik gewoon erg tevreden ben over men spel vanavond. Een sessie op deze manier beginnen is nooit leuk omdat er toch altijd iets van blijft zitten ergens in je hoofd maar ik heb gewoon de rest van de sessie echt wel solid gespeeld denk ik. Ook gewoon rustig handen weg leggen als men c-bets er niet door gingen, iets waar het vroeger nog al eens fout durfte gaan... heb dus niet getilt na die slechte start naar men eigen gevoel.
Ben uiteindelijk eigenlijk wel tevreden dat ik gewoon break even heb kunnen spelen. Zeker omdat ik ook nog 80 Party Points heb gegrind (vertaald naar $2 rakeback met de laagste bonus) + zijn ook alweer 120 Strategy Points. Volgende week gold status :D. Heb ik ook meteen toegang tot nog extra SSS artikelen, vooral dat Steal/Re-steal artikel lijkt me erg interessant.

Ik kreeg tijdens de sessie ook gewoon twee keer men Azen gekraakt en die beats zaten dan nog geen eens bij die 5BI downswing in het begin.
één keer A:c A:d tegen Q:h J:d waarna de flop T:d 9:s 8:c komt (het geld zat er al in pre-flop) & één keer A:s A:d tegen K:s J:d waar het geld erin gaat op een K:c 8:s T:h flop. Turn Q:h, River 9:d. Runner runner straight draw... FU! (0MFG, 0nl1n3 p0ker is r1gged111 :])

Deze was wel onderdeel van die eerste 5BI downswing:
[tg]SB$4.15:///////;BB$26.52:///////;UTG$42.42:///////;UTG1$14.86:///////;UTG2$4.15:///////;MP1$12.47:///////;MP2$5.00:///////;MP3$21.59:///////;CO$27.06:///////;BU(Hero)$4.65:///////;[/tg]Preflop: Hero is BU with K:h, A:h.
UTG folds, UTG1 raises to $1, 5 folds, Hero raises to $4.65(All-In), 2 folds, UTG1 calls $3.65.

Flop: ($9.65) J:h, 3:d, 4:c (2 players)

Turn: ($9.65) J:s (2 players)

River: ($9.65) 8:d (2 players)

Hero shows a pair of jacks (K:h A:h)
UTG1 wins with two pairs, jacks and eights (8:s 7:d).
87o... WTF? Die raise van UTG slaat zoieso al nerges op & dan gaat ie ook nog effe men all-in down callen. Maar goed, dit soort mensen betaald mij dus gewoon af 2/3 keer, think positive :)

Deze was ook leuk:
$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)
[tg]MP1$5.37:///////;MP2$14.11:///////;MP3$31.79:///////;CO$5.72:///////;BU$9.82:///////;SB$23.07:///////;BB(Hero)$4.30:///////;UTG1$4.65:///////;UTG2$28.04:///////;[/tg]Preflop: Hero is BB with A:h, Q:c.
UTG1 folds, UTG2 calls $0.25, MP1 folds, MP2 calls $0.25, 2 folds, BU calls $0.25, SB calls $0.15, Hero raises to $4.3(All-In), 3 folds, SB calls $4.05.

Flop: ($9.35) Q:s, T:d, J:s (2 players)

Turn: ($9.35) 9:d (2 players)

River: ($9.35) 9:h (2 players)

Hero shows two pairs, queens and nines (A:h Q:c)
SB wins with a straight, king high (K:d Q:d).
Is inderdaad standard 70/30 situatie deze hand maar het is toch echt gewoon WTF. Limp/call all-in is iets wat ik echt nooit ga begrijpen. Dat er mensen zo hun Azen slowplayen daar kan ik nog inkomen (hoewel dat natuurlijk even slecht is) waarom doe je dit soort zaken met KQ? vraag ik me dan af.

Het moeten natuurlijk niet allemaal handen zijn waarover ik kan zitten bitchen. Er waren ook een paar leuke potten bij, dit was de grootste van de sessie:

[tg]MP2(Hero)$6.44:///////;MP3$21.24:///////;CO$5.03:///////;BU$25.92:///////;SB$39.46:///////;BB$26.76:///////;UTG$4.65:///////;UTG1$3.85:///////;UTG2$8.29:///////;MP1$24.65:///////;[/tg]Preflop: Hero is MP2 with K:c, K:s.
4 folds, Hero raises to $1, MP3 calls $1.00, CO folds, BU calls $1.00, 2 folds.

Flop: ($3.35) 8:h, Q:c, 3:d (3 players)
Hero bets $2.39, MP3 calls $2.39, BU raises to $4.78, Hero calls $2.39, MP3 calls $2.39.
Denk hier bij die min-raise al van... jah, ****, ik loop hier recht op een set, it's not my lucky day... maar ik kan daar natuurlijk nooit meer weg met men overpair op dat board.

Turn: ($17.69) J:c (3 players)
Hero raises to $0.66, MP3 calls $0.66, BU calls $0.66.

River: ($19.67) 6:s (3 players)
MP3 checks, BU bets $2.00, MP3 calls $2.00.

BU shows a pair of queens (Q:s 7:s)
MP3 shows a pair of queens (Q:h K:h)
Hero wins with a pair of kings (K:c K:s).
Natuurlijk was ik hier aangenaam verrast toen ik een $18 pot naar me toe zag schuiven. :D

Laatste hand voor deze post, was de 2de grootste pot van de avond waar men paar boeren overeind bleef op het goeie moment... maar toch, wederom WTF @ die dude die hier met zen 52s called. Zo'n mensen, dat is toch echt niet normaal. Dat je niks van het spel kent & met QJ ofzo called omdat het face cards zijn, ok, maar 52 WTF? Achja, donate! Thenx!
[tg]BU$4.65:///////;SB$57.19:///////;BB$35.46:///////;UTG$27.02:///////;UTG1$4.16:///////;UTG2$4.65:///////;MP1$25.00:///////;MP2(Hero)$4.65:///////;MP3$9.75:///////;CO$4.65:///////;[/tg]Preflop: Hero is MP2 with J:h, J:s.
UTG raises to $0.5, 3 folds, Hero raises to $4.65(All-In), MP3 folds, CO calls $4.65(All-In), 3 folds, UTG calls $4.15.

Flop: ($14.30) Q:c, 3:d, 8:d (3 players)

Turn: ($14.30) 7:d (3 players)

River: ($14.30) T:d (3 players)

CO shows high card ace (A:h K:h)
UTG shows high card queen (5:s 2:s)
Hero wins with a pair of jacks (J:h J:s).

---------------------------------------------------------------------------------

Doelstellingen voor mei:
[x] Silver SSS artikels lezen (status: 3/3)
[x] Volledig over stappen op SSS 25NL
[ ] Gold Status behalen op Pokerstrategy (status: ~345/800 Strategy Points)
[ ] PartyPoker first deposit bonus clearen (status: 225/800 Party Points ||| Cleared: $20/100)

PartyPoker BR: $180

Mstlc

Een sessie van 550 handen gespeeld: $6.60
Nu net nog een sessie van 900 handen gespeeld: $18.00

Mensen die met AK liggen limpen UTG mogen <insert horrible disease> krijgen. Echt gewoon helemaal WTF. Pot met 3 limpers, ik vind AQ in de SB. Ik shove het en ik wordt gecalled door de speler in UTG+1 met AK... dan heb ik toch echt gewoon iets van WTF ZIT JE DAAR MET AK TE LIMPEN??? Gewoon zo ****ing irritant... ik speel AQ daar gewoon niet eens als villain daar zen hand op een normale manier speelt maar ik ben wel een volle BI kwijt.

Niet veel daarvoor limpt er iemand op een andere tafel ook in UTG+1... ik raise met QQ naar 6BB's. Kerel UTG 3-bet me plots all-in... Koningen. Het veranderd niks aan de uitkomst van de hand want zelfs als hij raised zoals een normale speler dan nog shove ik het daar gewoon. Natuurlijk had ik ook daar nog net de pot ervoor gewonnen & zat ik nog met 31BB's aan tafel maar kreeg ik meteen vrouwen & loop ik recht in deze cooler... bah.

Het blijft gewoon enorm irritant om bijna 4 BI's te verliezen in een sessie waar je eigenlijk best wel goed speelt maar waar donks ondanks hun slechte spel gewoon het geld uit je zakken komen slaan. Als ik gewoon eens één sessie echt dik kan shippen zou men mindset al veel verbeteren maar sinds ik vorige week weer de draad heb opgepikt met SSS heb ik slechts in 1 sessie heel lichtjes kunnen winnen en voor de rest heb ik in zowat elke andere sessie verloren, buiten die grote 1.5k hands sessie waar ik break-even zat.

Misschien is het beter als ik morgen effe geen SSS speel & gewoon de Titan freeroll speel en een paar Pokerstars tournooien.

Mstlc

Ik moet gewoon een paar HUGE leaks hebben in mijn game. Ik kan ze alleen zelf niet vinden. Ik snap ook gewoon niet hoe je SSS winstgevend kan spelen als je tegen dit soort situaties blijft aanlopen, dit zijn handen van die laatste sessie van 500 handen alleen.

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (8 handed)
[tg]MP1$25.00:///////;MP2$26.13:///////;MP3$21.30:///////;CO(Hero)$4.90:///////;BU$40.56:///////;SB$4.75:///////;BB$19.65:///////;UTG2$10.57:///////;[/tg]Preflop: Hero is CO with K:c, Q:c.
UTG2 calls $0.25, 2 folds, MP3 calls $0.25, Hero raises to $1.5, 3 folds, UTG2 calls $1.25, MP3 calls $1.25.

Flop: ($4.85) 7:s, 4:d, 8:s (3 players)
UTG2 checks, MP3 checks, Hero checks.

Turn: ($4.85) K:s (3 players)
UTG2 checks, MP3 checks, Hero raises to $3.4, UTG2 folds, MP3 calls $3.40.

River: ($11.65) 3:c (2 players)

Hero shows a pair of kings (K:c Q:c)
MP3 wins with a pair of kings (A:s K:d).

Why on earth do you limp with AK pre-flop rly? "I was going to raise but someone limped in before me". Oh noes! Ga je elke AK limpen als er al andere mensen gelimped hebben? Waar slaat dat dan weer op...

--------------------------------------------------------------------------------

Eerder in de sessie... deze hand:

[tg]MP3$5.00:///////;CO(Hero)$3.95:///////;BU$27.09:///////;SB$25.80:///////;BB$25.00:///////;UTG$25.00:///////;UTG1$25.00:///////;UTG2$26.64:///////;MP1$15.00:///////;MP2$26.12:///////;[/tg]Preflop: Hero is CO with K:s, Q:c.
2 folds, UTG2 calls $0.25, 3 folds, Hero raises to $1.25, 3 folds, UTG2 raises to $2.5, Hero raises to $3.95(All-In), UTG2 calls $1.45. (Ik push hier want stack:raise ratio is minder dan 2.5:1)

Flop: ($8.25) 4:c, 8:c, 4:d (2 players)

Turn: ($8.25) A:h (2 players)

River: ($8.25) 6:s (2 players)

Hero shows a pair of fours (K:s Q:c)
UTG2 wins with two pairs, aces and fours (A:d Q:d).

--------------------------------------------------------------------------------

Eén orbit later, zelfde tafel, zelfde speler:

[tg]BU$4.40:///////;SB(Hero)$5.70:///////;BB$27.09:///////;UTG$26.05:///////;UTG1$25.00:///////;UTG2$25.00:///////;MP1$25.35:///////;MP2$30.50:///////;MP3$15.32:///////;CO$25.77:///////;[/tg]Preflop: Hero is SB with K:h, Q:h.
4 folds, MP2 calls $0.25, 3 folds, Hero raises to $1.25, BB folds, MP2 raises to $3, Hero folds, MP2 gets uncalled bet back.

Voor de rest gewoon echte kut sessie...

3-way pre-flop all-in AK vs AK vs AK. Board komt met 4 spades, flush... die ik natuurlijk niet had. Eens met QQ tegen KK gelopen... en Azen waarop je gewoon geen actie krijgt, ever.

Het blijft wachten op die upswing. Ik begin PartyPoker trouwens echt zwaar te haten. Software bugged constant. Tafels die op loading blijven handen & waar ik vervolgens wel kan gaan zitten maar niet van positie aan tafel kan veranderen, tafels waar ik midden in een sessie gewoon op sit-out wordt gezet zonder enige aanleiding. Need pokerstars... :/

Mstlc

Bah, weer niet. Sessie begon erg goed, won vrij snel 3 all-in's. Dan heel lang gewoon carddead & dan naar het einde van de sessie er toch weer 4 keer onderdoor gegaan om sessie alweer verliezend af te sluiten. Je ziet dat men mindset niet optimaal is :P

Maar dat komt misschien ook gewoon hierdoor. Tijdens de laatste 1000 handen heb ik 13 pre-flop all-ins gehad: 5 daarvan had ik beter pair, 4 waren 70/30, 3 coinflips, 1 keer liep ik tegen een beter pair.
Result: 6 wins - 7 losses. 2 suckouts met men beter pairs + geen van de 3 coinflips gewonnen.

Natuurlijk is 1000 handen veel te klein als samplesize hiervoor maar zelfs als ik verder ga kijken over de laatste 2-3k hands zal het resultaat hetzelfde of nog erger zijn.

Achja... donderdag is het weer SSS coaching :f_p:. Ondertussen toch ook al weer 600 strategy points, gold status komt dichtbij. Kan dus zijn dat ik gewoon shorthanded BSS ga spelen als ik nog veel meer verlies op SSS tussen nu (~6500 handen) en de 10k handen grens.

EDIT: kleine aanpassing gedaan, had iets nogal ongelukkig geformuleerd. :)

blowkonijn

Ook 10k hands kan nog te klein zijn als samplesize. Don't worry, t komt echt wel goed :D :D :D

Gerv

SSS = Lange Termijn Poker , kleine sessies zijn allemaal high variance omdat je zo 3 flipjes kan verliezen bijv.

na 10k handen kan je pas gaan klagen naar mijn mening omdat we een beter beeld krijgen (dmv Standaard Deviatie)

- Gerv

duvel666

en neem die 10k niet te letterlijk,
SSS correct gespeeld brengt je op long term ALTIJD geld op,
net omdat je jezelf steeds in gunstige posities manoeuvreerd en van een % voordeel gebruik maakt.

gemiddeld mag je stellen dat je zowat 3 tot 5% EQ voordeel hebt (long term)

ik spreek uit (oude) ervaring als ik je zeg dat je heel snel $$$ kan verdienen met SSS in enkele duizend handjes,
maar je kan het net zogoed evensnel verspelen en nog meer,

zoals GERV aanhaalt is SSS echt long term gericht en het belangrijkste is om op de juiste BR limiet te spelen zodat je de juiste beslissingen kunt nemen in je comfort zone

zeker op NL25 is het heel makkelijk beatable strictly volgens de standaard speelcharts, maar high variance hoort nu eenmaal bij SSS gezien je heel vaak met flips te maken krijgt, win je er 10 op 12 dan ben je de koning te rijk, verlies je er 10 op 12 dan baal je als een stekker...

heel belangrijk voor SSS spelers (en ook andere pokeraars) is het beheersen van de psychologische kant van het poker, leer met beats omgaan, leer je gevoelens te controleren, etc.
pas dan kan je neutraal zeggen dat je de juiste beslissingen zal nemen

om je een hart onder de riem te steken als samplesize:

mijn swings waren geregeld van de orde van 25k+ handen, zowel up als down ... het hoort er bij, zelfs sommige swings kostten me destijds 75% van mijn BR, maar na verloop van tijd kwam alles goed,

evalueer je spel, bekijk het, herbekijk het, niet enkel je verloren handen, niet enkel je gewonnen handen,
bekijk ook je spel positie per positie, waar kan je meer uit halen? welke posities zijn verliesgeven? speel je goed op de blinds? etc ...
er is heel veel meer dan enkel hjet uiteindelijke resultaat van je handjes ;)

Greetz

Mstlc

Summer time! = geen nieuwe series in de VS = extra transfervolume voor andere dingen. Like pokervid's :tongue:. (Jah, België zit nog in de oertijd als het op internet aankomt :/)

Daarstraks 2 SSS vid's bekeken en ga waarschijnlijk volgende dagen er nog een paar extra proberen mee te pakken. Eens kijken of ik door die video's nog leaks kan vinden in men spel.

Mstlc

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$8.70:///////;MP2$5.60:///////;MP3$35.47:///////;CO(Hero)$4.10:///////;BU$25.00:///////;SB$22.96:///////;BB$5.75:///////;UTG1$24.12:///////;UTG2$6.08:///////;[/tg]
Preflop: Hero is CO with K:h, K:c.
UTG1 calls $0.25, 4 folds, Hero raises to $1.25, 3 folds, UTG1 calls $1.00.

Flop: ($2.85) 9:s, A:s, T:h (2 players)
UTG1 checks, Hero bets $1.80, UTG1 calls $1.80.

Turn: ($6.45) Q:s (2 players)
UTG1 bets $3.06, Hero calls $1.05.

River: ($10.56) 4:h (2 players)

Final Pot: $10.56.

Results follow:
Hero shows a pair of kings (K:h K:c)
UTG1 wins with two pairs, queens and fours (4:d Q:d).

\o/ I'm so lucky. Ik had moeten shoven op de flop... maar dan nog. Wat hangt die kerel mij daar te callen? En nog beter... wat hangt die kerel me te callen pre-flop???

ZeGuitarist

Blijven volharden in SSS, wetende dat het uiteindelijk een winnende strategie is, is ook een kunst. Tot nu toe lijkt dat je nog te lukken, dus respect als je niet opgeeft. De grote swings horen nu eenmaal bij SSS, en zijn de reden dat ik er persoonlijk niet al te veel van hou. Eenmaal als je de BSS voldoende beheerst heb je zelf veel meer onder controle, wat de grootte van de swings wat drukt... daar hou ikzelf meer van. Maar zoals ik zei, respect dat je je winnende strategie niet verlaat, ook als het even minder gaat... Cheers! :f_cool: