Ga naar het forum
Kerst-promotie: Sta...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Kerst-promotie: Statusupgrade bij handbeoordelingen

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
704 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

We hebben iets voorbereid voor de leden die actief zijn in de handbeoordelingsforums, of van plan zijn om dit te gaan doen. Ga naar het handbeoordelingsforum en zoek daar een interessante hand, die iemand daar met uitleg gepost heeft. Post deze hand in deze speciale thread, waar we jullie keuzes verzamelen. Schrijf een kort stukje waarom deze hand voor jou zo interessant of leerzaam is. Als ook wij de hand en jouw uitleg goed vinden, dan worden zoals jij als degene die de hand gepost heeft beloond!

In totaal worden er 150 statusupgrades vergeven, die in de eerste week van januari 2010 ingaan. Deze statusupgrades worden verdeeld onder alle communities. Je kunt jouw commentaar tot 31 december in deze thread posten.

Hier zijn de regels:

* De geselecteerde hand moet gepost zijn tussen 1 en 22 december.
* Je moet een hand kiezen, uit een beoordelingsforum met dezelfde status als jouw huidige rang. Heb je bijvoorbeeld de gold status, dan moet je een hand kiezen uit het handbeoordelingsforum met de gold status. De variant is niet van belang.
* Jouw post moet de volgende dingen bevatten: 1. Link naar de originele thead waar de hand voor het eerst gepost werd. 2. Een quote van de hand zelf. 3. Jouw uitleg waarom je deze hand gekozen hebt.
* Je kunt niet meer dan twee handen posten.

Hou er alsjeblieft rekening mee dat deze promotie niet geldt voor diamonds. Diamonds kunnen weliswaar een hand posten van een lager niveau, maar ze zullen zelf geen statusupgrade ontvangen.

Veel succes!

6 reacties
NLDPeter
PokerStrategist

NL25 - AJs TPGK met history

Oorspronkelijk gepost door falcone1983
Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero$51,59:///////;CO$25,00:146/23/16/2,6/28/34/100/57;[/tg]
0,1/0,25 No-Limit Hold'em (5 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A♠, J♠
Hero raises to $1,00, CO calls $1,00, 3 folds.

Flop: ($2,35) A♦, 9♣, 7♥ (2 players)
Hero bets $1,50, CO raises to $4,75, Hero raises to $50,59 (All-In), CO folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $11,85

Deze persoon had mij al eens drie straten gecalld met TPGK (ik had een set geriverd :D), en enkele handen later foldde hij de river tegen een derde barrel op een Ahi bord (ik had AQ).

Nu flop ik dus weer TPGK op een droog bord en cbet uiteraard. Hij raiset me en dit voelt superhard als een tiltactie. Als hij een set heeft geflopt laat hij mij wel gewoon doorbetten. Ik shove hier All-in omdat elke 3bet me commit.

Beter callen, de turn checken en hem zichzelf laten hangen?

Met de history die we met villain opgebouwd hebben zijn we bereid hier licht broke te gaan, de vraag is nu alleen: Hoe? We zitten OOP dus dat maakt het spelen op latere streets moeilijker, maar als we shoven verliezen we soms value van bluffs.

013paul
PokerStrategist

Link naar de Sit & Go hand

Ik ben steeds meer Sit & Go handjes aan het bekijken op het forum en deze vond ik leerzaam voor mezelf.

.

Ik vind de hand zowel preflop als (as played) postflop interessant. Marcel adviseert hier om te folden, iets wat in mijn hoofd niet opgekomen zou zijn met JJ. Ik zou hier preflop shoven, maar het gaat er hier eigenlijk om of je een flip wilt of juist wilt voorkomen.

Goede de hand werd anders gespeeld (call preflop) en dan krijg je eigenlijk een hele goede flop, een paired board en een low card. Dit zijn eigenlijk de flops waarvoor de speler preflop gecalled heeft, maar wat moet je doen als villain pushed? Moet je hem op QQ+ zetten of heeft hij een mindere hand waarmee hij geen turn wil zien? Ik zou hem net als Marcel callen hier, aangezien de kans op QQ+ vrij klein is en zijn bet te groot lijkt voor KK en zeker AA.

Oftewel een leerzame hand waar veel in zit!

Lol, ik heb al een statusupgrade van de vorige actie xD Dan mag ik deze zeker niet meer meedoen? ^^

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Zal ook eens een gooitje doen naar een hogere status.

TT mid goede shove?

Oorspronkelijk gepost door Sutra1981
No Limit Holdem Tournament
7 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG pethetiti (1,860)
UTG+1 oneandonl (6,010)
MP Hero (1,570)
CO tennisfalk (2,460)
BTN mr_genya (4,900)
SB gariiik (1,220)
BB Carpi777 (1,980)

Blinds: 50/100

Pre-Flop: (150, 7 players) Hero is MP 10:spade: 10:club:
pethetiti raises to 200, oneandonl raises to 300, Hero goes all-in 1,570, 4 folds, pethetiti goes all-in 1,860, oneandonl calls 1,560

Flop: 4♦ 5♣ 8♣ (5,440, 3 players, 2 all-in)

Turn: Q♣ (5,440, 3 players, 2 all-in)

River: 9♠ (5,440, 3 players, 2 all-in)

Vind handen zoals TT (en ook JJ) vaak erg lastig om te spelen. Het zijn in principe handen die ik vaak raise en dan fold op flop als je niks hit. Maar ze worden vooral lastig als er voor je wordt geraised. Dan wordt het vooral van belang of je reads op mensen hebt en die zijn op de lagere limieten vaak lastig te krijgen. Daarom zou ik hier persoonlijk denk ik gefold hebben. Je kunt lastig zeggen (ten minste zonder de reads die ik niet heb) waarmee ze spelen. Vind vooral die bet van 300 vreemd. Dus dit zou best een een monster kunnen zijn of hij doet maar iets (wat achteraf bleek).

Vind deze hand (en iedere TT / JJ) op het forum zeer interessant. Het is en blijft een lastige hand waarbij je met tegenacties bijna nooit weet waar je staat. Ik zou zelf deze weg (zonder reads) niet gekozen hebben, maar het zijn grotere stacks dus die info zou er een beetje moeten zijn. Lees vaak dit soort handen omdat ik bijna nooit weet wat te doen. Vaak blijkt fold de beste optie en dit doe ik te vaak ook niet.

Dus hopen dat ik het nu voor eens en voor altijd leer!! Alhoewel deze hand nooit te leren is en daarom iedere info die je er over krijgt goed is.

Fladdermouse
Oldschool Grinder

NL100 ante/deep QJo 3barrel bluff spot

Oorspronkelijk gepost door Joenaes
$0.50/$1 Ante $0.20 Deep No Limit Holdem
9 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG Der mude Andi ($142.10)
UTG+1 YOUFOLDAA ($113.30)
MP1 pro poker24 ($122.55)
MP2 riverojw ($96.80)
MP3 Hero ($200)
CO Thor1234 ($245.50)
BTN JUJILICIOUS ($165.70)
SB cruaro ($186.65)
BB drdrillem ($100)

Pre-Flop: ($3.30, 9 players) Hero is MP3 J♠ Q♥
4 folds, Hero raises to $4, Thor1234 calls $4, JUJILICIOUS calls $4, 2 folds

Flop: A♥ 2♠ 2♣ ($15.30, 3 players)
Hero bets $11, Thor1234 calls $11, JUJILICIOUS folds

Turn: J♣ ($37.30, 2 players)
Hero bets $27, Thor1234 calls $27

River: 9♣ ($91.30, 2 players)
Hero bets $68

Ik raise vanaf de hijack en wordt gecalled door 2 redelijk goede spelers (geen stats). De flop is een hele mooie flop en wel omdat men tegenstanders hier niet hard gehit kunnen hebben. Momenteel hebben ze nog vanalles vast en na de call zet ik hem op iets van Axs en wat pp.
Op de turn heb ik wel iets van sd value, maar ik denk gewoon dat er meer value zit in een doorgetrokken bluff. Hij zal hier heel wat pp en lage Ax'n folden.
Na zen turn call zet ik hem op AT/AJ/AQ en mss een Axcc. Aangezien ik (en het board) een blocker hebben voor AJ, is dit onwaarschijnlijker, ook Axcc zal hij hier niet al te vaak hebben. Het grootste deel van zen range is denk ik AT/AQ en ik ben vrij zeker dat hij deze na een 3e barrel (ook door een sterk uitziende cbet 3way)zal folden omdat hij enkel nog maar een bluffcatcher heeft.

Enkele bijvragen:- Kan ik uberhaupt een andere line aannemen als ik éénmaal cbet? Ik denk dus dat het ofwel c/f flop is of dit
- Zijn er gezien deze flop en flopactie lelijk turn/river kaarten? Ik kan er zo niet meteen bedenken, buiten dan bv J/T,J/Q,T/Q runner runner.
- Wat te doen met een een Q river? (Edit: wrs c/f omdat elke Ax nog steeds op me voorligt en er meer kans is dat AJ/AQ gaan callen)
- Betsizing ok? Of mss turn iets groter en river iets kleiner omdat ik dit ook met AK zo zou doen. Of fuck balancing op NL100 :P.

Ik heb een hand gekozen van de Gold beoordelingen aangezien er maar enkele (minder interessante) handen zijn van platinum en die liggen ook te ver van mijn huidige limiet.

Preflop en flop is niet echt zo heel boeiend aangezien het vrij standaard is om op dit board een c-bet te plaatsen (of toch niet OOP vs 2 tegenstanders?).

Daarna is er meer discussie mogelijk over de beste move. Ik zelf zou hier bijna altijd voor de check/fold (check/call tegen iemand die vaak float) optie gaan aangezien je vaak tegen Ax zult aanlopen indien hij bet, maar dat is misschien niet de meeste +EV move.
Joenaes beslist om op de turn zijn hand verder te spelen als een bluff terwijl hij nu wel een beetje showdown value heeft gekregen. Als je hier doorbet is het duidelijk dat je een hand als AJ+ representeerd. De vraag is dus hoe vaak je tegenstander die zal geloven en ook een zwakkere hand heeft die hij moet folden.
Eenmaal ook mijn turnbluff mislukt geef ik vaak de hand op terwijl je tegen veel spelers door een 3de barrel te maken, de hand toch nog kan winnen. Je tegenstander kan niet veel anders doen dan te geloven dat je een heel sterke hand hebt wat hier vaak AJ zal zijn. Met andere woorden: handen zoals AK/AQ worden nu bluffcatchers of calls voor een splitpot. AQ zal hier normaal gezien nooit 3 streets voor value worden gebet door Joenaes omdat er een J op het board ligt. Daarnaast is de kans ook niet zo groot dat de tegenstander hier AQ/AK heeft omdat zulke handen preflop vaak agressiever zullen worden gespeeld en een runner-runner flush is ook maar een zeer kleine gedeelte van villain zijn range. Je zal dus zeer vaak de hand winnen tegen een regular als hij geen AJ heeft door een 3barrel bluff te plaatsen

Om de low/midstakes is het zeker noodzakelijk om alle opties te overwegen om een goede winrate te behalen. De meest logische is niet altijd de line met de hoogste EV.
Dit vind ik een goed voorbeeld van hoe je niet meteen een hand die je hebt gemist moet opgeven op de turn/river.
Daarnaast kan het ook goed zijn om een agressiever image te creëren waardoor ja later misschien gemakkelijker wordt afbetaald als je een goede hand treft.

Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Goed nieuws om het jaar meteen in te knallen!

We hebben besloten om iedereen die een hand uitgezocht heeft en daar een redenatie bij geschreven heeft te belonen met een statusupgrade, zodat we het jaar feestelijk beginnen!

De upgrades zullen in de loop van de komende dagen doorgevoerd worden

Gefeliciteerd!