Ga naar het forum
Feedback NL-coachin...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Feedback NL-coaching DeKuip; win een coaching!!

56 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
7,975 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Heb jij vragen of feedback over de NL-coaching van DeKuip?

Laat het ons weten in deze thread!

55 reacties

Zondag is kroegtijd. Doe is een andere dag zoeken Kuip. :D

DeKuip
Elite Grinder

Wat ik eigenlijk wil gaan proberen is om het naar de donderdag te verschuiven. Maar het coaching-schema is redelijk vol, dus even kijken of dat gaat lukken ;)

Het gemerkt dat zondag voor mij ook niet ideaal is omdat ik dan vaak redelijk afgemat ben van het weekend :D

DeKuip
Elite Grinder

Coaching 04-07-2010:

Zal van de coaching even drie interessante momenten posten. Beide zijn het handen waarbij het gebruik van stats een grote invloed had op de gemaakte beslissingen (ook al is de samplesize niet overal even groot):

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $1(BB) Replayer
SB ($106)
BB ($120)
Hero ($151)
UTG+1 ($207)
CO ($106)
BTN ($116)

Dealt to Hero A♣ A♥

Hero raises to $4, fold, fold, fold, SB calls $3.50, BB calls $3

FLOP ($12) 5♦ T♠ 3♠

SB bets $8, BB folds, Hero calls $8

TURN ($28) 5♦ T♠ 3♠ K♥

SB bets $17, Hero folds

SB wins $26.65

Stats SB:

We hadden hier nog even een korte discussie over in de coaching, maar uiteindelijk waren we het er wel over eens dat folden op de turn waarschijnlijk toch het beste is. De stats zijn natuurlijk van na deze hand, maar hij had nog niet eerder gedonkbet, ook het feit dat hij 18/16 speelde en zijn turn agressie van 0.0 zorgden ervoor dat ik de turn foldde.

De vraag was een beetje hoe vaak hij hier een draw heeft op de turn. Maar omdat hij zo passief is zal dat niet zo heel vaak zijn, als is de K natuurlijk een hele mooie scarecard voor hem om door te barrelen. Hij kan ook misschien Kxss zo spelen, maar ik denk omdat hij ook OOP callt en tegen 2 man in donkt, dat hij hier heel vaak een PP en dus een set zal hebben.

Toen ik me af vroeg of de flop misschien gefold kon worden, bleek dat toch wel een no-no te zijn ;)

---

Het volgende moment bestaat eigenlijk uit 2 handen tegen dezelfde speler waarin je zijn spel heel erg goed kunt verklaren adhv zijn stats:

Hero ($221)
BB ($127)
UTG ($121)
UTG+1 ($100)
CO ($127)
BTN ($121)

Dealt to Hero Q♣ J♥

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $3, BB calls $2

FLOP ($6) Q♠ 4♥ K♦

Hero bets $4, BB calls $4

TURN ($14) Q♠ 4♥ K♦ 8♦

Hero checks, BB bets $8, Hero calls $8

RIVER ($30) Q♠ 4♥ K♦ 8♦ J♣

Hero checks, BB bets $26, Hero calls $26

BB shows 9♦ J♠
(Pre 27%, Flop 16.1%, Turn 9.1%)

Hero shows Q♣ J♥
(Pre 73%, Flop 83.9%, Turn 90.9%)

Hero wins $79

Dit was onze eerste ontmoeting met Villain.

Stats BB:

Zijn stats zijn wederom iets anders dan op het moment van spelen. Maar de grote lijn was in ieder geval hetzelfde. Hij fold weinig handen op de BB en callt er heel veel. Vervolgens is hij niet zo'n fan van folden op een cbet en dus kunnen we hier heel vaak een call verwachten en denk ik ook vaak de beste hand te hebben na zijn call. De turn kun je doorbetten omdat je vaak de beste hand hebt, maar wat me opviel was zijn turnagressie in vergelijking met zijn flopagressie. Dit duidt natuurlijk heel erg op iemand die erg veel float. Flop heel passief en turn heel agressief (hoge AF en hoge Agg Freq). Dus ik check de turn om hem de kans te geven te floaten. Dat gebeurt en de river komt natuurlijk mooi uit. Hij gooit er een bijna potsized bet tegenaan en folden kunnen we natuurlijk niet meer. Na de call showde hij dus J9 en dat verbaasde me helemaal niks.

Niet veel later kwam onze tweede confrontatie en ging ik voor de grap proberen om nog maar een keer hetzelfde geintje uit te halen:

SB ($109)
BB ($126)
UTG ($101)
UTG+1 ($138)
Hero ($244)
BTN ($158)

Dealt to Hero T♠ T♦

fold, fold, Hero raises to $4, BTN calls $4, fold, fold

FLOP ($9.50) 9♥ 8♠ 6♠

Hero bets $7, BTN calls $7

TURN ($23.50) 9♥ 8♠ 6♠ J♦

Hero checks, BTN checks

RIVER ($23.50) 9♥ 8♠ 6♠ J♦ 8♥

Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20

BTN shows A♦ T♣
(Pre 31%, Flop 19.6%, Turn 15.9%)

Hero shows T♠ T♦
(Pre 69%, Flop 80.4%, Turn 84.1%)

Hero wins $60.50

De flop bet ik uiteraard en de turn kies ik er wederom voor om te checken. Dit was zeker ook een prima board geweest om nog een keer te betten, er liggen namelijk veel draws en je hebt vaak de beste hand (en desnoods nog wat outs). Dus je zult nog heel goed value kunnen halen en de standaard play is hier dan ook om te betten (en achteraf denk ik ook beter geweest in deze hand).

Maar goed, ging een poging wagen om te check/raisen op de turn om calls te krijgen van draws en op die manier ook wat meer value. De turn checkt hij helaas behind en de river paired de board. Wederom besluit ik te checken om te proberen weak over te komen, al baalde ik een beetje van zijn turncheck. Op de river bette hij weer bijna potsized en ook dat is een leak van hem zoals we in de vorige hand zagen. Ik callde vrij snel en hij had inderdaad weer een gutshot waarmee hij de flop callde en later omzette in een bluf.

Zo zie je dat sommige spelers echt extreme leaks hebben, al moet je er soms wel eventjes naar zoeken om erachter te komen.

---

Zoals ik in de coaching al aangaf zal ik in de komende zomerperiode heel veel in het buitenland zitten. Zal dus niet in staat zijn om altijd te kunnen coachen. De vraag is nog even of de coachings gecancelled worden of misschien verzet worden. Sowieso ben ik dus op zoek naar een andere dag in de week omdat dat voor veel spelers en voor mij ook wel wat beter uitkomt.

Maar daarover hopelijk snel meer.

Jayrikh
Oldschool Grinder

Ik was er maar heel eventjes, maar vond het voor zover ik dat heb kunnen beoordelen een goede coaching. Er werd netjes ingegaan op de gestelde vragen + deze werken wel duidelijk uitgelegd. Zal zeker proberen vaker aanwezig te zijn, als er nog coachings in de toekomst volgen :)

beukie1
Oldschool Grinder

Hoi Pokerstrategen,

Vond het een fijne coaching vanavond van FMdeKuip.
Verklaarde zijn speelwijze op een goede en rustige manier.
Vond het bijna een openbaring om te zien dat hij AA folde, waar ik behoorlijk van geleerd heb.
Met name zijn uitleg en de reden om te folden was zeer helder.
Ondanks dat ik een FR speler ben denk ik dat je hiervan toch behoorlijk kunt leren.
Vooral las je de spots er tussen uit haalt waar je als FR-speler ook tegen aan loopt.

Groet Beukie1

DeKuip
Elite Grinder

Bedankt voor de feedback! :)

De coaching van zondag 11-07 vervalt. Zit dan nog in Frankrijk en er wordt naar gekeken of we die kunnen verzetten. Dus daarover later meer!

DeKuip
Elite Grinder

Beste mensen,

ik ben weer eens in het land (ja, ik beschouw Zeeland als buitenland, dat is echt het einde van de wereld) dus morgenavond is er eindelijk weer eens een keertje coaching!

Jullie zullen nog even de rest van de zomervakantie af moeten wachten voordat ik weer regelmatig coachings kan geven, maar zondag de 15e dus in ieder geval van de partij.

Zie jullie daar allemaal hopelijk :)

Yes, mijn zondag heeft weer een doel!!!! :f_cool:

Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
(ja, ik beschouw Zeeland als buitenland, dat is echt het einde van de wereld)

+1 :f_love:

En ik denk dat ik de coaching ook weer eens kan gaan bijwonen, misschien wordt het nog wel druk morgenavond!

Arjon
Oldschool Grinder

Bump, zodadelijk coaching.

Komt allen, het is gezellig en leerzaam. We gaan eens zorgen dat het vanavond heel druk wordt! :)

Jayrikh
Oldschool Grinder

De coaching staat niet tussen het lijstje op de home page? Anyway, ik moet ff zien of ik kan.. Hoop het :)

Arjon
Oldschool Grinder

Vanavond weer coaching, voortaan vaste prik op de donderdagavond, van 20.00 tot 21.30 uur.

Komt allen! :)

DeKuip
Elite Grinder

Vanavond gaan we voor de verandering de nieuwe pokervariant Double Texas Hold'em uitproberen.

Het bestaat pas erg kort en dus zijn er nog geen strategiën of wat dan ook. Wel is het natuurlijk een trekpleister voor alle vissen en dus iets waar je in het begin juist erg van kan profiteren.

Samen met Melvin zal ik vanavond proberen mij een weg te banen door dit nieuwe spel en hopelijk kunnen we al discussierend met jullie een heel eind komen!

Dus komt 't zien, van 20:00-21:30 :)

Arjon
Oldschool Grinder

Vanavond, maandag 20 september, is er een coaching van DeKuip in plaats van aankomende donderdag (dan is hij verhinderd).

Verbeter je NL SH spel en join de coaching! :)

devillfish
PokerStrategist

Hi there,

Super dit!
ik wil graag weten hoe ik zo,n coaching kan bijwonen??
of dit ook voor mij geldt?

Alvast bedankt!

En is echt top dit!

Groetjes,

Richard aka devilfish

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hey Richard,

Via de button Coaching kom je uit bij een lijst met coachings die door de week heen gegeven worden. Als een coaching gegeven wordt staat er een knop met daarop deelnemen. Door daarop te klikken kom je in de coachingsplayer waarin je de coach kunt horen en vragen stellen. Afhankelijk van je status kun je bepaalde coachings al dan niet volgen.

Vervolgens moet je een programma genaamd Mikogo downloaden om mee te kunnen kijken. In de coachingsplayer staat ook een Mikogo sessienummer door dit in te geven kun je zien welke handen de coach speelt.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

mvg pcbeem :f_p:

nickvdb1990
PokerStrategist

Ik heb een vraag over hoe DK een hand gespeeld heeft.
@DK, zou je de hand willen zoeken en heir posten?

Ze ging ongeveer zo: Villain ziet er reggish uit over een erg kleine sample.
NL50

PREFLOP ($0.75)
CO($75) opent naar $1.50, Hero (SB, $75) calls $1.50 met A:cJ:c

FLOP: K:c T:h 8:c ($3.50)
Hero checks, CO bets $2, Hero raises to $6.50, CO raises to $20, Hero raises to $75 and is allin.

Als villain daar bet-3bet speelt, heeft hij volgens mij nooit minder dan 2 pair. En dan nog meestal een set. Waarom wil je het er dan met 33%-40% equity inknallen? Is het niet beter om te check-raise-callen op de flop en op de turn:
- c/c te spelen als je mist, of crai
- crai te spelen als je hit
?

DeKuip
Elite Grinder

Deze hand dus:

NL Holdem $0.50(BB) Replayer
Hero ($79.60)
BB ($59.15)
UTG ($75.30)
CO ($36.25)
BTN ($50)

Dealt to Hero J♣ A♣

UTG raises to $1.50, fold, fold, Hero calls $1.25, fold

FLOP ($3.50) 8♣ T♠ K♣

Hero checks, UTG bets $2, Hero raises to $6.50, UTG raises to $18, Hero raises to $78.10 (AI), UTG calls $55.80 (AI)

TURN ($151) 8♣ T♠ K♣ 4♣

RIVER ($151) 8♣ T♠ K♣ 4♣ 2♣

UTG shows K♥ T♥
(Pre 39%, Flop 57.7%, Turn 9.1%)

Hero shows J♣ A♣
(Pre 61%, Flop 42.3%, Turn 90.9%)

Hero wins $149

Je hebt inderdaad gelijk. Zoals ik ergens anders op het forum al had aangegeven was gisteravond niet echt een hele beste coaching. Beetje combinatie van factoren zorgde ervoor dat ik niet mijn A-game speelde en dit soort fouten maakte.

De stacksizes had ik niet goed op gelet, maar mag ook geen excuus zijn want zelfs voor 100bb is het niet eens een obvious +EV shove. Tegen een range van KK/TT/88/KT heb ik 38% en dat terwijl ik zeker 45% nodig hebben om hier te kunnen shoven.

Board: Kc 8c Ts
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 38.053% 38.05% 00.00% 6781 0.00 { AcJc }
Hand 1: 61.947% 61.95% 00.00% 11039 0.00 { KK, TT, 88, KTs, KTo }

Zelfs als ik zijn range groter maak met handen als AA en AK verandert dat minder aan mijn equity dan ik had verwacht. Daarnaast denk ik ook niet dat hij met AK en AA klakkeloos afstackt voor 150bb.

Board: Kc 8c Ts
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 41.618% 41.44% 00.18% 12307 53.50 { AcJc }
Hand 1: 58.382% 58.20% 00.18% 17286 53.50 { KK+, TT, 88, AKs, KTs, AKo, KTo }

Het nadeel van callen is natuurlijk wel dat je hand nogal face-up komt te liggen. Maar ben het met je eens dat ik in deze situatie beter kan callen en de turn opnieuw kan kijken.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe je zo'n nauwkeurige beschrijving van deze hand kunt leveren terwijl ik je volgens mij niet in de coaching heb gezien (wat ook wel kan kloppen gezien je bronze status).

nickvdb1990
PokerStrategist

Bedankt voor de verduidelijking!
Ja ik heb gewoon op de tafels meegekeken en een vriend vertelde achteraf dat je daar A:cJ:c had, want ik had het er met hem nog over dat ik me niet comfortabel voel omdat OOP te coldcallen, maar hij zei dat het keihard voorlag op CO's openraisingrange (was MP, blijkt achteraf) maar goed da's een andere discussie.

Hopelijk kan je die (privé?)problemen gauw fixen en erweer bovenop komen!