Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Studiegroep SNG --> HH Reviews --> check laatste pagina!

301 Berichten
68 Gebruikers
0 Reacties
21.6 K Weergaven
samni

Je bent een goede SNG speler die anderen wilt helpen in het verbeteren van hun game?
Je weet van jezelf dat je nog enkele ernstige leaks hebt die je graag zou willen aanpakken?
Je discussieert graag over SNG's?
Je bent nieuwsgierig naar wat dit allemaal inhoudt? :P

Ik ben al een tijdje aan het denken aan het denken om een soort van studiegroepje op te richten voor SNG's.

Bedoeling is om beginners vooruit te helpen in hun spel door ze (naast de coachings / artikelen / video's die PS aanbiedt) persoonlijk wat verder te helpen met hun game.

Tweede doelgroep zijn mensen die nog bepaalde probleempunten hebben in hun game, en die die specifiek willen aanpakken. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan het spelen van AK (waar HelemaalNicks reeds een videoreeks over aan het maken is, dat zou dus in feite geen enkel probleem meer mogen zijn :f_cool:), het spelen van pocket pairs, freeplay's, blind vs blind situaties, pushfold fases, ... Je kan dus gerust een winnende speler zijn maar toch in deze groep horen.

Op welke manier gaan we dit doen?
Het heeft weinig zin om nieuwe literatuur te gaan maken, want dan gaan we in tegen de policy van Pokerstrategy, en dat is zeker niet men doel. In eerste instantie zou ik een oplijsting willen maken van mensen die, enerzijds wat extra hulp kunnen gebruiken. Dit kunnen mensen zijn van beide doelgroepen. (groep 1) De tweede groep zijn mensen die zich willen inzetten om deze leden verder te helpen met hun problemen.

Wanneer ben je een goede initiator?
Als je wat kennis omtrent SNG's hebt.
Als je wat tijd hebt om beginners verder te helpen.
Als je de motivatie hebt om beginners verder te helpen.
Als je het geduld hebt om mensen te begeleiden.

Ik zit nu in een soort van testfase met Nagger82. Hij heeft me een paar problemen opgesomd waar hij mee kampt momenteel (hij hoort dus eigenlijk in de tweede groep van leden die hierboven staat). Dit zijn meestal situaties waarvan ik persoonlijk vind dat ik er vrij goed mee omkan. Ik ga dus proberen om in één (of enkele) sweatsessies hem al wat stapjes dichter te helpen bij het wegwerken van zijn leaks.

Meld je nu aan als begeleider of als 'fish' (;)) indien je denkt dat dit iets voor u is.

Intropost 20/10/2010

Eerst en vooral, ik ben al enkele weken bezig met het verzamelen van ideeën hieromtrent. Daar zijn al wel wat zaken uitgekomen, maar het meeste moet nog wel concreet op papier komen. Het is dus gerust mogelijk dat sommige zaken vaag overkomen. Als dit het geval is, vraag ik gewoon om een beetje geduld. Als alles goed gaat, zal het uiteindelijk ook allemaal op zijn pootjes terechtkomen en een mooi initiatief worden.

Tweede zaak die ik wil zeggen voor ik concreet verderga: bedoeling is, dat ik verder ga dan het koppelen van wat fish aan wat trainers. Deze studiegroep moet op lange termijn een non-stop discussiepunt zijn voor iedereen die SNG's speelt / wilt spelen / heeft gespeeld. Ik ga dat dus altijd wat proberen te sturen, maar de bedoeling is wel dat dit alsmaar vlotter en vlotter gaat, zodat het als het ware na verloop van tijd een automatisme wordt.

Goed, waar zijn we nu concreet mee bezig?

Momenteel loopt er een aanmeldingsperiode, maar ik kan me gerust voorstellen dat er onder jullie zijn die totaal geen idee hebben waarvoor ze zich net aanmelden.

Na de aanmeldingsperiode gaan we grosso modo 3 groepen hebben:
- De trainers
- De fish
- Spelers met een bepaalde leak

Er zijn mensen die zich aangemeld hebben om zowel trainer als fish te worden. Voorlopig ga ik die mensen nog allemaal catalogeren onder de fish. We kunnen vervolgens wel zien wat de toekomst brengt, wat betreft nieuwe trainers en dergelijke.

Na de aanmeldingsperiode gaan we over tot actie. De spelers die bepaalde leaks kunnen aanduiden kunnen genieten van one-on-one training. Voor de fish gaat een trainer een algemene coaching geven (naast de coachings die Pokerstrategy reeds aanbiedt). Anders in deze coachings is wel dat een fish speelt en begeleid wordt door een trainer, terwijl andere fish kunnen volgen en vragen stellen. Moest nu blijken dat er toch maar vrij weinig echte fish zich aanmelden, dan kunnen we ook hier kiezen om one-on-one coaching te geven, maar dat is afhankelijk van het aantal geïnteresseerden. Het is te stom om aan iedereen afzonderlijk de principes van de blindsteals uit te leggen, als dit evengoed gemeenschappelijk kan gebeuren.

De keuze of je one-on-one coaching wilt, of kiest voor gemeenschappelijke coaching, ligt volledig bij jezelf. Let wel, als je one-on-one coaching kiest, moet je in feite effectief situaties kunnen aanhalen waar je het moeilijk mee hebt (je leaks dus). Wees hier dus een beetje kritisch voor jezelf en ga niet automatisch voor de individuele sessies kiezen. Denk er ook aan dat je eventueel kan kiezen om eerst wat gemeenschappelijke sessies te volgen, vervolgens wat leaks bij jezelf op te sporen om tenslotte te gaan voor de individuele training.

Wanneer de sessies worden gegeven is in samenspraak met de leden en de trainers. We gaan hier dus geen vaste tijdstippen op prikken omdat niet iedereen op dezelfde momenten kan. Let wel: ik zou het appreciëren moesten er GEEN sessies plaatsvinden op dinsdag -en donderdagavond tijdens de coachings van Bokkie en Helemaalnicks. Ik wil met dit initiatief niemand in de weg staan, en al zeker geen coaches die door Pokerstrategy worden ingehuurd. Als je op die momenten aan je spel wilt werken, doe je dat best door die professionele coachings te volgen. Ik kan je garanderen dat die zeker zo goed zijn als wat ik hier probeer in elkaar te steken ;).

Wat heb je nodig om een coaching te kunnen volgen?
- Een echtgeldaccount bij een pokersite. Je moet niet tracked zijn om aan dit initiatief te kunnen deelnemen.
- Skype / MSN (liefst met een micro, maar dit is geen verplichting) om in direct contact te kunnen staan met je trainer.
- Mikogo: om je beeldscherm te kunnen delen tijdens het spelen.

Het is ook niet noodzakelijk dat elke coaching een live-sessie is die geraild wordt. Er zal worden gezocht naar de beste manier om leaks te bestrijden. Dit kan ook zijn door bijvoorbeeld handhistory's te overlopen, specifieke handen te gaan bekijken, samen charts te bestuderen, fictieve simulaties te maken, oefenen met ICM-trainer, artikelen overlopen, ... Deze zaken gebeuren uiteraard allemaal in samenspraak tussen de leden en de trainers.

Standaard zullen sessies 1.5 uur duren. Dit is echter geen must. Wanneer iemand minder / meer tijd heeft, mag dit altijd verkort / verlengd worden.

Het is bijna onmogelijk dat we iedereen kunnen helpen in de eerste week na de start van deze studiegroep. Opnieuw vraag ik hier om jullie begrip en geduld. Iedereen zal aan de beurt komen, desnoods train ik iedereen persoonlijk zelf :P

Als we de meeste individuele sessies achter de rug hebben, en dus bijgevolg alle eerste leaks hebben behandeld, is het de bedoeling dat ik nog enkele andere initiatieven ga afvuren, om ervoor te zorgen dat dit geen dode boel wordt. Hierover volgt echter meer informatie als de tijd daar rijp voor is.

Goed, ik hoop dat jullie met deze post toch al een iets beter beeld hebben over wat nu juist de bedoeling is van de eerste fase van deze studiegroep. Moesten er nog vragen zijn, mag je die altijd stellen. Ook aanmelden kan nog altijd (ik begin volgende maandag met de eerste concrete plannen voor de coachings).

300 reacties

Very nice!

Wij stimuleren zulke plannen alleen maar Samni!

Veel succes!

Benjike316

NIET TOEGELATEN!!

Jk ofcourse. Mooi initiatief!!

Ik heb het er met de oprichter van de SNG-studie/railgroep van de Engelse community al over gehad. Die groep telt heel wat leden. Ze hebben een eigen skype channel waarin ze 24/7 terecht kunnen als ze eens gerailed willen worden op zoek naar leaks. Dat is blijkbaar wel een succes en het heeft al veel leden op de goede weg geholpen. Als hier iets dergelijks uit de grond gestampt kan worden... zou mooi zijn!

Ik wil me bij deze gerust aanmelden als fish :D

En als je ergens hulp nodig hebt dan hoor ik het wel ;)

Cognitief

Dit vind ik een goed initiatief, wil me dus ook graag aanmelden als 'fish'. :f_love:

Arjon

Erg mooi Samni!

Mocht je erg weinig aanmeldingen krijgen, dan wil ik best als fish meedoen :) Ik denk tbh dat ik veel van je kan leren op SnG gebied :)

Maar goed, ik neem aan dat er veel geïnteresseerden gaan zijn, dus kom maar op met die aanmeldingen! :f_cool:

Gaaf!

Ik speel al lange tijd SNG's op het $5-$10 nivo. Mijn grootste leaks:

1. Niet om kunnen gaan met een verlies sessie.
  2. Te tight push/fold en daardoor vaak shortstack op de bubble

Uiteindelijk toch over lange tijd +$EV spelend.

Ben ik nu nog fish?
Ik zou dolgraag eens wat "pro's" mee laten kijken met mijn spel

samni Topicstarter
samni

@Hoedinie:

Zoals ik al gezegd heb in de openingspost, kunnen ook bepaalde problemen aangepakt worden. Dit zal minder intensief zijn als bij anderen, maar globaal genomen is het de bedoeling dat je geholpen wordt tot jijzelf vindt dat de leaks voldoende aangepakt zijn.

@Iedereen:

Als er mensen geïnteresseerd zijn om "trainer" te worden, hoor ik dat ook graag. Sommige van deze aspecten zal ik wel kunnen aanpakken. Maar ik heb noch de tijd, noch de skill om alle problemen te coveren. Dus als er mensen zijn die ook anderen willen helpen, aarzel niet om iets te laten weten :)

DodoBrabbel

Ik wil me wel aanmelden als fish en pro :P, ik speel van 3 t/m 6 $ of euro SnG's. Ik denk dat ik vooral postflop en met stealen nog veel kan leren. Maar dat ik de f/p fase goed door heb.

Nagger82

Zoals eerder gezegd heb ik al mijn onzekerheden doorgegeven aan Samni.

Ik zal mij ook bij groep 2 scharen and we'll see from there.

Goed initiatief ! Tof om te zien dat er nog veel mensen op dit forum zijn die hun talent investeren in de community _cool:

Grts Nagger

Ik wel me wel aanmelden voor beide groepjes! Ik denk dat ik toch wel de basics enzo vrij goed door heb. Ook gewoon het feit dat iemand eens een andere invalshoek toont is zeker de moeite voor nieuwe spelers!

Zo'n skype groep is misschien wel een goed idee? Hoe staan mensen hier tegenover?

samni Topicstarter
samni

Over de manier van communiceren volgt nog informatie na de aanmeldingsperiode :)

WesleyTheMan

Leuk initiatief Samni! Klasse!

Ik wil me bij beide groepen aanmelden.
Ik zou beginners een stuk opweg kunnen helpen, maar heb zelf natuurlijk ook leaks.

marcelhermus

ik doe wel mee op zich, geen idee hoeveel tijd ik heb.

maar als ik tijd heb dan houd ik me wel aanbevolen.

live4danzig

Hoi,

Mooi initiatief!
Ik wil mij ook graag aanmelden als fish.
Over langere periode speel ik break even en wil dit natuurlijk naar winstgevend tillen.

Mijn voornaamste leak:
- Te tight waardoor later in het toernooi in problemen kom door een te kleine stack.

zoveel deelnemers al, dan doe ik ook wel mee als uh :f_cry: obv
ik speel nu een weekje sngs als maingame.
leaks zat natuurlijk :P

in bezit van stars en ftilt account skype mikogo en teamviewer.

Last2Act

gewoonlars

Leuk initiatief ik wil me ook wel aanmelden denk als fish & trainer. Als er genoeg trainers zijn dan als fish : )

Heb vooral leaks in de middenfase met bijv. raisers voor je.

Tonaldinho11

Ik wil ook wel meedoen. Denk als trainer, maar ik vind het een beetje bijdehand om dat zelf te zeggen :P Heb wel genoeg ervaring.

s1zoo

Top idee, ik zou graag meedoen om te zien hoe we als groep onze skills omhoog kunnen brengen. Bij mijn spel valt iig nog genoeg bij te schaven :D

samni Topicstarter
samni

Amai, dat gaat goed! Fijn om te zien :D
Btw, heb nog nooit dergelijke zaken op poten gezet, dus als er mensen zijn die denken dat ik iets anders / beter kan doen, aarzel niet om dit dan te melden.

Voorlopig ga ik iedereen die als fish en 'eventueel als trainer' heeft aangemeld, catalogeren onder de fish. Ik zal zelf wel bijhouden wie eventueel trainer zou willen worden. Maar ik denk dat een trainer of 3 a 4 in het begin wel zal volstaan.

Straks ga ik deze oplijsting al eens ordelijk online zetten, zodat we al een eerste overzicht hebben.
Ik zal dan meteen voor de nieuwsgierigen al wat informatie bijzetten over hoe het nu juist verder zal verlopen.

@ Iedereen: twijfel niet om u verder aan te melden ;) Hoe meer zielen, ...

EmmaDauwe

Ik speel momenteel BSS, maar zou graag ook SnG knowledge krijgen.

Dus meld ik me aan, als dit mogelijk is als SUPERFISH!:)