Ga naar het forum
Sharpcut stelt zich...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Sharpcut stelt zich voor

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
466 Weergaven

Beste strategen,

Ik ben sharpcut, een student uit Rotterdam. Ik studeer multimedia vormgeving (digital media design), en ik hou me bezig met het conceptontwikkeling, web design en het realiseren van websites. En sinds kort met online poker.

Een tijdje geleden kreeg ik te horen over pokestrategy, ik twijfelde - zoals iedereen denk ik. Zou je dan echt geld kunnen verdienen? Zou het allemaal wel waar zijn? Toch heb ik me na een tijdje ingeschreven. Even vlug de artikelen doorgelezen, starting hand chart's uitgeprint en aantekeningen gemaakt.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg netjes binnen 2 dagen m'n startkapitaal van $50. Een paar no-limit cash games gespeeld, een paar limit, een paar SNG's, grotere toernooien en freerolls. SNG's en MTT bevielen mij het beste - en boekte hier ook resultaat mee.

Mijn $50 zat binnen een paar dagen tegen de $120 aan - wat een heerlijk gevoel was dat. Ik wilde echter meer, en besloot om rush poker uit te proberen. $2 werd $5, $4 werd $10, $10 werd $20, en toen begon ik met $80 te pokeren. All-in met een redelijke hand tegen AA - verloren natuurlijk. Uit frustratie de rest er ook in gegooid en uiteindelijk niks meer over. Ik heb zelfs nog geld gestort, en dat er doorheen gejaagd.

Ik baal er nog steeds flink van, maar gelukkig ontvang ik morgen m'n eerste rakeback, en zal ik me dit keer écht aan m'n bankrollmanagement houden.

Ik heb echter een vraagje: ik zal zo'n $10 aan rake ontvangen, hoe kan ik dit het beste uitbouwen? SNG's zijn er vanaf $1.20 (full-tilt poker, please correct me if I'm wrong), 8 keer verliezen betekent dus dat ik niks meer heb.

Bedankt allemaal,
Sharpcut

8 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Hola,

Ik denk dat je ervaring een is die veel spelers helaas met je zullen delen. Na een goede start is het "makkelijk" om wat overmoedig te raken en geen acht te slaan op het bankrollmanagement. Over de hand tegen de AA kan ik natuurlijk niet precies oordelen vanaf hier, maar zelfs als je zelf AA hebt en all-in gaat, dan heb je zo'n 20% kans om te verliezen en daarmee een groot deel van je bankroll.

Als je zelf een storting gemaakt hebt, heb je denk ik ook nog een bonus die je kunt vrijspelen? Deze zie je bij Full Tilt in je cashier als je op "Bonus account" klikt. Als je dicht bij het vrijspelen van een bonusdeel bent, dan dat je ook nog helpen bij het opbouwen van je bankroll.

Met een bankroll van $10 is het inderdaad hoe dan ook lastig om een goed bankrollmanagement te hanteren. Zoals je al aangaf heb je maar 8 buy-ins voor de laagste sng's. Er zijn wel een aantal manieren om weer een goede bankroll te krijgen:

• Je kunt gebruik maken van ons Tell-a-Friend-systeem. Voor ieder nieuw lid dat jij doorverwijst kun je tot $100 verdienen, wat je vervolgens op je pokerroom kunt laten uitbetalen. Misschien kun je je webdesign kennis hier zelfs inzetten om een TAF-website op te zetten en zo meerdere mensen door te verwijzen. Er zijn zo mensen die een aanzienlijk bedrag verzameld hebben
  • Je kunt je bankroll proberen op te bouwen met freerolls. Bij Full Tilt zal er aan het einde van de maand een $5.000 freeroll zijn voor onze leden. Ook op andere pokerrooms hebben we regelmatig freerolls en andere promoties. Hou hiervoor het nieuws in de gaten.
  • De makkelijkste en snelste manier is zelf nog een kleine storting maken. Maak deze echter niet te groot, zodat je niet de neiging krijgt om op een te hoge limiet te spelen

Waar je ook voor kiest - Probeer eerst bij de basis te beginnen en werk je langzaam omhoog door de limieten terwijl je ondertussen aan je spel werkt.

Mocht je nog vragen hebben, of zelf nog ideeën hebben over hou je je bankroll kunt opbouwen, laat het zeker even weten!

Succes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zat er toevallig aan te denken om zo'n website te maken. Alleen, dan ben ik weer weken verder voordat ik een 'decent bankroll' heb...

Ik ga met die rake gewoon SNG's spelen, er zit weinig anders op. Aan freerolls zal ik zeker deelnemen, maar ben er nu al zo'n 4x net voor ik ITM zat er uitgeknikkerd. Moet me daar echt op leren focussen, ik haal altijd nèt niet de money.

Een storting maken wil ik absoluut niet nog een keer doen, helaas.

Zat er ook aan te denken om een blog bij te houden, ter motivatie. Nu nog niet, maar wanneer het me is gelukt om weer naar $50 te klimmen. Doen?

pbijvoet

Waarom niet meteen beginnen? Is alleen maar meer motivatie kan je gemakkelijk vragen stellen aan de community is toch wel een steuntje in de rug vind ik zelf ook. En je hoeft niet dagelijks bij te houden (tenzij je dat zelf wilt natuurlijk).

nee he, niet nog een rotterdammer hier :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@pbijvoet:

Ik zal vanavond eens beginnen aan m'n blog, heb inmiddels m'n rake van $8.50 ontvangen!

@Last2Act:

Jawel, nog zo'n Rotterdammer hier :D

welkom hoor :), dat je maar lang mag blijven...

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks! Ben inmiddels begonnen met m'n eerste SNG van vandaag. Nog 1 er uit en ik zit ITM :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben inmiddels mijn blog begonnen!

Sharpcut's blog