Denk dat Fifty50 een nieuwe versie SNG is op pokerstars, of anders had ik ze nog niet eerder opgemerkt. Je vindt ze (voorlopig ?) alleen in een 10 $ versie, zowel 6 als 10 handed
De volledige uitleg staat hier http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/types/#fifty50.
Het houdt een beetje het midden tussen een double or nothing en een one table SNG. De inzet bedraagt 10 $. Als er nog 5 (of 3 short handed) spelers over zijn, is het spel ten einde en ontvang je 9.30 $ + 0.31 $ per 100 chips.
Heb er nou een stuk of 30 gespeeld en mijn eerste indruk is wel positief. Heb er 2/3 van gecasht, hoogste 34.65 $ en laagste 10.44 $, gemiddeld 20.48 $.
Ik speel normaal altijd de 10.40 $ double or nothing turbo SNG's maar in deze Fifty50 versie gaat het er toch minder tight aan toe. Nadeel is wel dat de rake bijna het dubbele is, 0.70 $ vind ik toch veel voor een 10$ turbo SNG. De inschrijving verloopt ook wel wat moeizamer dan in de andere SNG's omdat er maar eentje ter registratie staat.
Het spel duurt minder lang dan bv in de 10.40 DON's. Er wordt meer risico genomen want elke chip die je kan winnen, betekent ook meer geld bij de afrekening. Als ik big stack ben in een 10.40 DON, zal ik niet zo snel geneigd zijn om een andere big stack te callen met KK, QQ of AK maar hier doe ik dat wel, want dat betekent dan 10 $ meer.....
Voorlopig ga ik die 10.40 DON en deze Fifty50 wat combineren.
, 3
, 8