Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] SNG Fifty50

31 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
6,228 Weergaven

Denk dat Fifty50 een nieuwe versie SNG is op pokerstars, of anders had ik ze nog niet eerder opgemerkt. Je vindt ze (voorlopig ?) alleen in een 10 $ versie, zowel 6 als 10 handed

De volledige uitleg staat hier http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/types/#fifty50.

Het houdt een beetje het midden tussen een double or nothing en een one table SNG. De inzet bedraagt 10 $. Als er nog 5 (of 3 short handed) spelers over zijn, is het spel ten einde en ontvang je 9.30 $ + 0.31 $ per 100 chips.

Heb er nou een stuk of 30 gespeeld en mijn eerste indruk is wel positief. Heb er 2/3 van gecasht, hoogste 34.65 $ en laagste 10.44 $, gemiddeld 20.48 $.

Ik speel normaal altijd de 10.40 $ double or nothing turbo SNG's maar in deze Fifty50 versie gaat het er toch minder tight aan toe. Nadeel is wel dat de rake bijna het dubbele is, 0.70 $ vind ik toch veel voor een 10$ turbo SNG. De inschrijving verloopt ook wel wat moeizamer dan in de andere SNG's omdat er maar eentje ter registratie staat.

Het spel duurt minder lang dan bv in de 10.40 DON's. Er wordt meer risico genomen want elke chip die je kan winnen, betekent ook meer geld bij de afrekening. Als ik big stack ben in een 10.40 DON, zal ik niet zo snel geneigd zijn om een andere big stack te callen met KK, QQ of AK maar hier doe ik dat wel, want dat betekent dan 10 $ meer.....

Voorlopig ga ik die 10.40 DON en deze Fifty50 wat combineren.

30 reacties

mmm, redelijk apart systeem, maar wel fun zo te horen ;)

Het klinkt als een leuke variant, waarin meer actie zal zijn dan bij de DON's.

Boeiend, ga'k zeker eens bekijken.

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Ja dit ziet er zeker wel interessant uit.

Ben benieuwd hoe het spel zich dan gaat ontwikkelen richting de bubble. Nu blijft het ook voor bigstacks interessant om door te spelen voor meer chips.

Toxicgod

Gisteren 1 gespeeld en vindt het niet zo boeiend.
Alleen interessant als je echt vaak eindigd met een uber stack.

Toen we eindigden had ik nog rond de 1k chips.
Niet veel. maar was ITM.
Normaal met een Double or Nothing zou ik nu dus $20 hebben.
Maar met deze Fifty50 had ik net $12. Dus maar $2 winst.

Terwijl de nummer 1 wel heel veel chips had en hij krijg $24

Zelf vindt ik dus DoN veiliger om te spelen want als je in het geld komt verdubbel je ook echt. En met Fifty50 moet je echt een grootte stack hebben wil je meer verdienen dan met een DorN

//tox

Badankt voor je evaluatie! Zag je nog een verschil in actie tijdens het spelen, omdat in de money finishen zo te zien weinig zin heeft?

DON lijken idd iets veiliger om te spelen.

Toxicgod

Viel wel op dat mensen veel agressiever spelen. Maar heb maar 1 tafel gespeeld dus kan er nog niet echt een peil op trekken.

Welicht speel ik er vanavond nog ééntje.

Maar als je het al gaat uitrekenen:
In een DoN als je in de top 5 zit krijg je $20. ALs de inleg $10.40 is.

Om in de fifty50 $20 te krijgen moet je volgens mij het volgende bereiken:
$20 - $9,30 = $ 10.70.
$10.70 : $ 0.31 = 34.52
34.52 *100 = 3452 chips.

Dus om met die fifty50 $20 te krijgen moet je dus eindigen met minstens: 3452 chips. Omzich is dat te doen. Maar zoals iedereen weet die DoN speelt is dat niet altijd haalbaar. En in een DON ben je al blij dat je 1500-2500 chips hebt met nog 5-6 mensen over.

Dus mijn conclusie tot zover. Fifty50 is leuk als je vaak echt als bigstack eindigd. Maar als je eindigd in een Don als midstack of af en toe als low stack zou ik lekker DoN's blijven spelen :D

Moderator
pcbeem

Heb ze niet gespeeld (maar wel aardig wat DON ervaring), maar denk dat je meer risico moet gaan lopen om grote stack te krijgen. In DON is op einde 1 chip bij wijze van nog genoeg maar om de 50 dingen even winstgevend te spelen moet je meer chips binnenhalen en dus meer risico's nemen wat je soms ook kop kost.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door toxicgod
In een DoN als je in de top 5 zit krijg je $20. ALs de inleg $10.40 is.

Om in de fifty50 $20 te krijgen moet je volgens mij het volgende bereiken:
$20 - $9,30 = $ 10.70.
$10.70 : $ 0.31 = 34.52
34.52 *100 = 3452 chips.

Dus om met die fifty50 $20 te krijgen moet je dus eindigen met minstens: 3452 chips. Omzich is dat te doen. Maar zoals iedereen weet die DoN speelt is dat niet altijd haalbaar. En in een DON ben je al blij dat je 1500-2500 chips hebt met nog 5-6 mensen over.

Deze rekening klopt niet helemaal, want je betaalt voor een DON turbo 10.40 $ en voor deze Fifty50 maar 10 $.

Je moet eigenlijk je gemiddelde cashes bekijken, en dan kom je theoretisch uit op 18.60 $ (20 - 1.40 rake). Als ik mijn gemiddelde neem, met nu ongeveer een 60 Fifty50's, dan klopt dit in praktijk ook wel.

Er wordt inderdaad veel agressiever gespeeld en dit vanaf het begin. Het is een beetje hinken op 2 gedachten, je wil bij de eerste 5 zijn, wat imo toch de hoogste prioriteit krijgt en je wil dan ook nog een zo groot mogelijke stack.....

Als shortstack kan je het makkelijker redden dan in een DON. In een DON speelt iedereen op de bubble tegen jou als je zesde staat, maar hier veel minder, er wordt nog vlot all in gegaan door de anderen en zo kan je het alsnog redden.

Ik vind deze veel boeiender dan een gewone DON want er is actie van begin tot einde. Het spel verloopt ook heel snel, het zal zo gemiddeld wel op een half uurtje afgelopen zijn.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hieronder een hand hoe het er in het begin van het spel soms aan toe gaat. Dit is de tweede hand van het toernooi :f_biggrin:
4 all ins maar hero blijft er lekker tussenuit :P

PokerStars No-Limit Hold'em, 10 Tournament, 20/40 Blinds (10 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP3 (t2910)
CO (t300)
Button (t1455)
SB (t1440)
BB (t1500)
UTG (t1500)
UTG+1 (t1290)
Hero (UTG+2) (t1500)
MP1 (t1500)
MP2 (t1605)

Hero's M: 25.00

Preflop: Hero is UTG+2 with J, 3
1 fold, UTG+1 calls t40, 2 folds, MP2 calls t40, 1 fold, CO bets t80, Button raises to t280, SB calls t260, 1 fold, UTG+1 calls t240, MP2 calls t240, CO raises to t300 (All-In), Button calls t20, SB calls t20, UTG+1 calls t20, MP2 calls t20

Flop: (t1540) 9, 8, 10 (5 players, 1 all-in)
SB checks, UTG+1 checks, MP2 bets t1305 (All-In), Button calls t1155 (All-In), 1 fold, UTG+1 calls t990 (All-In)

Turn: (t4840) K (4 players, 4 all-in)

River: (t4840) 10 (4 players, 4 all-in)

Total pot: t4840

marcelhermus

wat krijg je als je rond de 1500 chips eindigt?

Moderator
pcbeem

9,30 + 0,31 per 100 chips dus 9,30 + 4,65 = zo een $ 14,00 :rolleyes:

Eendje01

Weet iemand of ze die ook op 1$, 3$ of 5$ gaan releasen? Want 10$ is wat te hoog voor men bankroll, maar ze zien er wel nice uit :P Zeker die 6man lijkt mij easy money :D

Moderator
pcbeem

Denk dat dit een test is, zodra die een "succes" is zullen er ongetwijfeld meerdere stakes komen. Maar ja dit is maar een vermoeden de enige die dat echt wat zijn de mensen van Stars zelf ;).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Men heeft het concept wat aangepast.
Eerst was het 9.30 + 0.70, uitbetaling 9.30 + 0.31/100 chips.
Nu is het 10 + 0.48, uitbetaling 10 + 0.33/100 chips.

Betekent minder rake, wat alleen maar toe te juichen is.

Ze zijn er nu op elke niveau te vinden, niet alleen meer 10 $ maar ook 1, 5 20 enz...., zowel turbo als gewone versie.

Er is ook een 1 euro variant met maar 8 cent rake en het is enorm fishy!

Ik ben er nu wat aan het spelen, erg leuke variant. Don's met actie! Bovendien zijn blinds redelijk snel hoog dus ze duren niet lang!

Oorspronkelijk gepost door ILTGGT

Als shortstack kan je het makkelijker redden dan in een DON. In een DON speelt iedereen op de bubble tegen jou als je zesde staat, maar hier veel minder, er wordt nog vlot all in gegaan door de anderen en zo kan je het alsnog redden.

Goh.., vind je? Ik speel ook vrij veel 10.4 maar krijg juist redelijk easy folds met 3-4BB stack (BB 250+) bubble. Juist bij deze variant heb ik het gevoel als shortstack er snel uitgespeeld te worden op de bubble; zoiets van 'goh 1/3 van mijn stack om zijn push te callen voor ITM EN extra monies'

AmsterdamCalling

drama. spreiden van don traffic, lastiger om te multitabben nu.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door vanPollum

Oorspronkelijk gepost door ILTGGT

Goh.., vind je? Ik speel ook vrij veel 10.4 maar krijg juist redelijk easy folds met 3-4BB stack (BB 250+) bubble. Juist bij deze variant heb ik het gevoel als shortstack er snel uitgespeeld te worden op de bubble; zoiets van 'goh 1/3 van mijn stack om zijn push te callen voor ITM EN extra monies'

Ja dat klopt, je wordt sneller gecalld als je shortstack pusht. Een bigstack zal je bv voor 1/4 van zijn stack callen met een trashhand.

Ik bedoelde het eigenlijk gans anders. Als je in een 10.40 DON zesde staat, wacht bijna iedereen af tot jij een move maakt. Als je dan als zesde niets onderneemt, bloed je helemaal dood. Het maakt voor de anderen namelijk niets uit of ze nu winnen met 1000 of met 7000 chips.

In deze fifty's is dit echter niet het geval. Hier betekent elke chip die je kan nemen meer winst. Dit kan je uitbuiten want ook bigstacks zijn nog steeds op zoek naar meer chips = meer winst. Als ik zesde sta en eigenlijk hopeloos shortstack ben, gok ik vaak om niet als eerste een move te maken, tenzij ik een monster heb of een degelijke hand in man tegen man situaties. Het is dan heel vaak zo dat anderen tegen elkaar all in gaan en je het alsnog kan redden. Je casht dan maar 10-12 $ of zo, maar dat is nog altijd beter dan niets.