Ga naar het forum
Community Wars - in...

Meldingen
Alles wissen

Community Wars - informatiethread

65 Berichten
19 Gebruikers
0 Reacties
6,683 Weergaven
TimPS

Een tijd geleden gaven wij jullie de mogelijkheid om je eigen promotie te bedenken. Tijdens een stemming gaven jullie de voorkeur aan het concept van Frenk360: Clanwars.

Helaas viel het aantal deelnemers een beetje tegen waardoor het spelen met clans bijna niet te organiseren was. Dus hebben we moeten besluiten om het concept wat aan te passen en het te transformeren naar Community Wars.

In dit format, dat georganiseerd wordt onder de deskundige leiding van pcbeem, bijgestaan door onze community managers, zullen PokerStrategen het individueel tegen elkaar opnemen voor de eeuwige roem en een mooie prijzenpot.

Hoe gaat het in zijn werk?
Volg de volgende stappen:
1. Ga naar de inschrijfthread en schrijf je in.
2. Elke deelnemer draagt $5 bij aan de prijzenpot. Stuur de $5 naar Lanfear81 (smelliot81 op PokerStars). Hierna word je opgenomen in de deelnemerslijst.
3. Schrijf je in voor de PokerStars homegame van de Community Wars. De nodige informatie vind je in de inschrijvingsthread.
4. Versla de concurrentie en ga met de prijzenpot aan de haal!

We hebben even de koppen bij elkaar gestoken en kwamen tot conclusie dat vooral de duur voor velen potentiele deelnemers een probleem was. Daarop hebben we het format als volgt aangepast:

week 1: iedereen speelt 2x een MTT met een $ 0,50 + $ 0,05 buy in

week 2: iedere deelnemer speelt nogmaals twee keer een MTT (met dezelfde buy in als week 1)

Vervolgens gaan de beste 9 man door naar de volgende ronde.

week 3: iedere deelnemer speelt twee keer een 9 mans SNG

Als de stofwolken na week 3 zijn opgetrokken gaan de beste vier man door naar de finale waarin wordt gestreden om de prijzenpot

week 4: de laatste vier deelnemers spelen twee keer een 4 mans SNG.

De prijzenverdeling onder de 4 finalisten zal zijn:
plek 1: 40%
plek 2: 30%
plek 3: 20%
plek 4: 10%

Als alles volgens plan loopt willen we op 13 mei van start gaan en zijn we met deze opzet binnen 4 weken klaar. Doe nu mee en laat je tot winnaar van Community Wars kronen.

PokerStrategy.com helpt jou op weg
In totaal kost deelnemen dus $7,20. Om deze promotie alvast een duwtje in de rug te geven, geeft PokerStrategy.com 6 packages van $7,20 weg, aan deelnemers. Wat moet je te doen om er ééntje te winnen?

1) Post tussen 12 april en 6 mei 5 handen in het handboordelingsforum. Laat in deze thread weten met welke 5 handen jij kans wilt maken op één van de twee de backdeals

2) Laat ons in deze thread weten waarom jij gratis zou moeten mogen deelnemen. De twee leukste verhalen worden beloond met een buy-in. Opmerking: deze verhalen hoeven geenzins de waarheid te bevatten. Hoe gekker, hoe leuker.

3) Hou onze facebook pagina goed in de gaten voor deze promotie, en reageer op het gepaste moment. Één van onze trouwe facebook volgers, wordt eveneens beloond met een package. Stuur hierbij ook even een ticket met daarin jouw Facebook-naam, zodat we weten wie we bij we moeten aankloppen als jij wint!

4) Stel jezelf voor op het forum als nieuwe PokerStrateeg, die meteen wil deelnemen aan deze community promo.

Wie zich reeds ingeschreven had en een package wint, krijg het geld simpelweg terug betaald.

Mochten jullie op deze nieuwe opzet aanvullingen / aanpassingen hebben geef dat dan graag aan. Zoals jullie zien doen we iets met jullie feedback en hopen hiermee een leuk event voor jullie op te zetten.

Beantwoorden
Citeren
64 reacties
oscaar10

vanaf 29 april elke zondag? dit wil zeggen dat je elke zondagavond moet kunnen die MTT spelen? En is het dan toegelaten om bv team van 6 te maken oid waarvan er 4 spelen? Wat 6 weken lang elke zondag kunnen is best veeleisend imo :D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Tsja zit wel wat in en om het nog erger te maken er komen nog meer rondes achteraan als je doorkomt. Er zijn hiervoor denk ik twee oplossingen:
1) reservelid die niet hoeft te betalen maar in kan springen wanneer nodig
2) schrapresultaten bijvoorbeeld de slechtste 2 resultaten schrappen

Ben benieuwd waar jullie voorkeur ligt =), ik zelf zou voor de schrapresultaten gaan aangezien het denk ik voor sommige al lastig is om 4 man bij elkaar te krijgen laat staan 5 of zelfs 6 man.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin

Leuk concept, maar mij is nog niet helemaal duidelijk of er vaste tijdstippen zijn voor de eerste ronde. @pcbeem en oscaar10: Ik zie nergens staan dat deze op zondag zijn? Lees ik ergens overheen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Staat in het nieuwsartikel en het is inderdaad de bedoeling om zondagavond te spelen rond een uurtje of 8.

Beantwoorden
Citeren
TimPS

Valt natuurlijk ook in overleg overeen te komen. Als jullie bv. liever 2 of 3 weken MTTs spelen (in plaats van 6), dan is dat ook mogelijk. Deze promotie is voor jullie, dus uiteraard hebben jullie ook inspraak.

Tijdstip dat we in gedachte hadden, was zondagavond om 8 uur.

Beantwoorden
Citeren
Moesie17

Nou mensen Ik zoek een clan als mensen mij willen in hun clan graag ,

Bij voorbaat dank:)

Beantwoorden
Citeren
Moesie17

6 weken is denk idd te lang 4 weken of 3 weken lijkt mij ideaal , en half 9 ?

Beantwoorden
Citeren

Ik zou ook mee willen doen in teamverband zoals ik eerder al heb vermeld in een geloot team en niet in een voorgeprogrammeerd team wat uiteindelijk tot frustraties gaat lijden bij geen of weinig succes want er zijn er veel die alleen staan en de meer ervaren spelers hebben ook meer vrienden/bekende die samen gaan spelen en dus meer edge hebben om het in pokertermen te houden.

Beantwoorden
Citeren
Moesie17

Moest je in deze of andere thread je zelf aanmelden als je nog een clan zoekt?

Beantwoorden
Citeren

Hmm, weer een zondagavond evenement... Gaat hem voor mij dus niet worden, helaas. :f_mad:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door Gisa101287
Ik zou ook mee willen doen in teamverband zoals ik eerder al heb vermeld in een geloot team en niet in een voorgeprogrammeerd team wat uiteindelijk tot frustraties gaat lijden bij geen of weinig succes want er zijn er veel die alleen staan en de meer ervaren spelers hebben ook meer vrienden/bekende die samen gaan spelen en dus meer edge hebben om het in pokertermen te houden.

Die optie hebben we ook overwogen, maar dan krijg je weer gezeur dat mensen bij spelers in een team komen waarin ze helemaal niet willen zitten. Maar goed ook dit kan aangepast worden hoor, zodra deze geluiden meer gaan doorklinken (of er na het weekend nog geen clans aan zij gemeld :] ) gaan we het zeker overwegen!!

Beantwoorden
Citeren

Ik wil ook wel mee doen dus als er iemand nog een member voor zijn clan zoekt...

skype orbea.aqua

gr

Beantwoorden
Citeren
TimPS

Hey guys,

Wie zich wil inschrijven, met of zonder clan, wil ie dat even hier doen?

--> Clanwars - Inschrijvingsthread

Dat maakt de administratie wat makkelijker :) Tof dat er al een paar mensen zich geroepen voelen! Uiteraard is een loting om teams (clans) samen te stellen een mogelijkheid en hoef je je niet per clan in te schrijven.

Groetjes,

Tim

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Oorspronkelijk gepost door Gisa101287

Oorspronkelijk gepost door 0rbeaaqua
Ik wil ook wel mee doen dus als er iemand nog een member voor zijn clan zoekt...

Nou we hebben dus besloten dat het ook mogelijk gaat zijn om vai loting tot clans te komen. Dus als je mee wilt doen, meld je dan even officieel in deze thread, meld je aan in de homegame en stort dan ook meteen de straddle van $5 dan word je officieel toegelaten.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Altijd leuk zo'n community events.
Ik vraag me echter af of er niet veel gaan afgeschrikt worden door het ogenschijnlijk ingewikkelde concept. Heb nu zelf al 2x de OP gelezen en nog steeds zijn een paar dingen me niet duidelijk.

Oorspronkelijk gepost door TimPS
Tijdens de eerste zes weken van de PokerStrategy.com Clanwars wordt wekelijks een MTT met alle deelnemers gespeeld. De buy-in van deze MTTs bedraagt $0,55 (de events van de volgende rondes hebben geen buy-in).

* Hoe speelt het team-verband hier ? Mag je aan tafel met elkaar communiceren tijdens een hand ? Bvb als je aan de final table nog met 4 man zit, waarvan 3 van 1 team, dan wil je als team wellicht wel colluden om je team-punten te maximalizeren.
* Ik volg pcbeem zijn voorstel om slechts de x beste resultaten mee te tellen. Velen gaan geen 6x kunnen deelnemen en zijn daardoor al in het nadeel. Bvb op PCB is ook een paar keer een PCB League gehouden en daar werden dan ook slechts 8 resultaten meegeteld van de 10 events.

2. Tien teams van 4 personen spelen zes weken lang een MTT met elkaar, waarbij de buy-in telkens $0,55 bedraagt.

Dit zijn dan gewone MTTs met (max) 40 man, right ? Op zich geen specifieke tafelverdeling van de teammembers en zo...

4. De overblijvende teams, komen dan in de SnG-fase aan. In totaal dienen ze nu 3 weken lang 10-mans SnG's te spelen, waarbij alle spelers van het team 2 maal per week aan de bak moeten. Deze SnG's hebben geen buy-in.

* Er zijn 6 teams, dus 24 man over... Hoe wordt dit juist verdeeld over 10-mans SNGs ? Aangezien elk member 2x per week moet spelen, zijn er dus per week 48 man te verdelen over 10-man SNGs... komt dus niet juist uit, tenzij er ook twee 9-mans SNGs gaan zijn.
* Waarom wel een micro BI voor de MTTs maar vanaf hier geen BI meer ?

7. Mocht er verder gestreden worden, dan gaat de uiteindelijke winnaar na 2 Heads-Up wedstrijden, met $200 (van de straddlepot) plus zijn individuele winsten uit de MTT-fase, naar huis.

Is het niet beter van sowieso een vast deel van de prijzenpot voor te behouden voor het team (dus ieder krijgt 1/4) ? Over de rest van de prijzenpot kan dan door het team beslist worden om verder te spelen voor de eindwinnaar of niet...

Beantwoorden
Citeren
TimPS

Hey Viper,

Bedankt voor de feedback, hopelijk schrijf je je ook in? :)

* Bepaalde delen zijn opzettelijk niet heel erg strak ingedeeld, zodat er nog inspraak van de community zelf mogelijk is. We kunnen bijvoorbeeld 6 MTTs spelen en er maar 4 laten meetellen, of we kunnen er 4 spelen en ze allemaal laten meetellen. Natuurlijk is het leuk als altijd iedereen aanwezig is, dus als je ze allemaal laat meetellen, geeft dat wel een extra incentive. Maar de 4 beste teamresultaten bijvoorbeeld laten tellen, is zeker een mogelijkheid.

* 'Collusion' (te sterk woord) is een beetje toegestaan aangezien je jouw teamvoordeel wel mag uitbuiten. Je mag niet zeggen welke hand je hebt, maar een team dat het goed speelt en met 3 in een fase komt waar er nog maar 4 man inzit, moet het altijd zo kunnen uitspelen dat ze met de top 3 weglopen. Uiteraard is dat toegestaan. Zolang er maar geen handen gedeeld worden en enkel het teamvoordeel uitgebuit wordt en er verder fair gespeeld wordt.

* Er geld inderdaad geen specifieke tafelindeling. Alles gebeurt willekeurig.

* Dat zouden dan inderdaad 8 man SnG's worden, in het nieuwsbericht staat het correct, hier was ik het vergeten aan te passen. Mijn excuses :P

* Hier geldt geen BI omdat we het niet te duur wilden maken en fun voorop moet blijven staan. Mochten de overblijvende teams echter allemaal voor wat geld willen spelen, kan dat uiteraard geregeld worden. Voorlopig gaan we in deze fase echter van geen buy-in uit.

* Dat kan inderdaad ook zo aangepast worden. Dat iedereen minimaal al $25 krijgt van het winnende team en er nog voor $100 gespeeld kan worden, of opnieuw verdeeld wordt!

Belangrijkste is nu om veel inschrijvingen te hebben en dan regelen we deze details onderling met alle ingeschrevenen. Het concept zal echter bovenstaande promotie blijven, maar over aantal MTTs / prijzenpot / uur van aanvang kan gewoon gepraat worden!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

EDIT: Tim was me voor ;).

Beantwoorden
Citeren
TheErwin

Volgens mij leidt loting eerder tot frustraties, omdat je dan afhankelijk bent van mensen waar je nog nooit van gehoord hebt.

Dus ik ga eerst maar een rondje vragen om een team te vormen. :D

Edit: bedenk me net dat ik nooit weet hoe laat ik op zondag thuis ben ivm competitie, jammer!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem

Tsja dat is inderdaad een nadeel en daarom hadden we in eerste instantie niet voor die optie gekozen. Ikzelf vond het ook lastig (of moet ik zeggen was te lui) om een team bij elkaar te krijgen, maar ik heb nog wel een optie waar ik nog even achteraan moet gaan.

Planning is start om 8 uur maar als er veel mensen aangeven dan niet te kunnen is er uiteraard ook daarover te praten.

Nogmaals wat we nu in elkaar hebben gezet is slechts op opzet waar we uiteraard als mensen die willen van af kunnen wijken.

Beantwoorden
Citeren