Skip to forum
Weekly Quiz - NL - ...

Meldingen
Alles wissen

Weekly Quiz - NL - Donkbets in multiway spots, deel 3

11 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
727 Bekeken
Orodin

Wanneer je jezelf in een multiway pot bevindt, is donken in bepaalde gevallen noodzakelijk. Je moet je echter goed bewust zijn van wat je hiermee wilt bereiken en wat je verdere plan in de hand is. In deze quiz behandelen we lastige spots waarbij je uit positie zit - spots waarin je zorvuldig over je donkbets moet nadenken.

In sommige opgaven is de donkbet al gemaakt. De vraag is dan, hoe je moet reageren op wat jouw tegenstanders daarna doen. Je kunt deze spots natuurlijk vermijden door niet te donkbetten, maar omdat deze quiz over donkbets gaat en hoe je deze in de praktijk moet toepassen, is dit een eerste vereiste.

Deze quiz is beschikbaar voor al onze leden met de Silver status en hoger.

Veel plezier en succes met de quiz!

Beantwoorden
Citeren
10 replies
Orodin

Bij het vertalen van deze quiz heb ik me nogal verbaasd over de redenering bij opgave 1.

De range die hier aan villain wordt gegeven lijkt mee veeeeeeel te tight.

Ik denk dat zeker 66, 88 en een aantal (al dan niet Ax) hogere suited spades zeker aan villains range toegevoegd moeten worden, en dan kom je niet aan de benodigde equity om profitabel te kunnen shoven.

Callen zou dan eventueel nog kunnen, maar dan is bijna iedere turnkaart slecht, dus dat lijkt me dan ook geen optie.

Persoonlijk vind ik dan ook, dat de donkbet in de opgave al niet op zijn plaats was, maar dit zit nu eenmaal in de opgave :).

Wat zijn jullie ideeën hierover???

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Ik wilde net gaan klagen over hand 1.
88,66 zit er zeker bij. Op NL10 ook zeker veel meer ATs+ misschien 67s connectors. Denk dat je de eerste 2 max kan bet folden.. Als je een call krijgt sta je denk ik te vaak achter lolled... Ik denk zelfs dat deze hand 4 way spelen preflop al een fold is?

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Ik vind die hele test nergens op slaan sorry. Hoe kan je met 2pair nou bet broke gaan 4way op de turn.. De enige die je daar nog raised is een set voor protectie elke draw calt gewoon. 8% heb ik gehaald en ik ben er van overtuigd dat ik zeker 60% beter zit.

54s callen 4way in de bb WHAHAHAHA

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Dat vind ik ook zo mooi van die quizen van jullie. De rake is nooit meegenomen en de edge is minder dan 1%. Technish is het gewoon -EV om dat te doen he als je 5% rake betaald.. LOLOL

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Oorspronkelijk gepost door Yordi85
54s callen 4way in de bb WHAHAHAHA

Je zit in de BB... tuurlijk ga je die callen en wil je een flopje zien :)

Beantwoorden
Citeren
kennethjeu

Wel meest moeilijke die ik tot nu toe heb gedaan, ben er maar net door geraakt terwijl ik normaal bij de quizzen toch minstens bovenaan de 2e categorie en meestal in de 1e categorie eindig...

Zet me toch wat aan het denken dat ik de donkbets nog eens goed onder de loep moet nemen, thnx PokerStrategy!

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

callen zonder initiatief vanuit de bb doen we niet meer. Is outdated..

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

3betten soms ja maar dat doen we niet want hij heeft alleen AK en AA in zn range vanuit UTG. Echt fail

Beantwoorden
Citeren
Yordi85

Oorspronkelijk gepost door kennethjeu
Wel meest moeilijke die ik tot nu toe heb gedaan, ben er maar net door geraakt terwijl ik normaal bij de quizzen toch minstens bovenaan de 2e categorie en meestal in de 1e categorie eindig...

Zet me toch wat aan het denken dat ik de donkbets nog eens goed onder de loep moet nemen, thnx PokerStrategy!

Misschien moet pokerstrategy deze test eens onder de loep nemen.
Volgens mij is het gewoon geknipt geplakt. 2 opponents erbij en klaar 4way. Antwoorden hetzelfde echte alcoholistenstijl

Beantwoorden
Citeren
crazyguy

ik denk dat deze test ook wat outdated is. en zoiezo zou ik nooit in vraag 1 donkbetten.

Beantwoorden
Citeren