Skip to forum
SonataWolf: Practic...

Meldingen
Alles wissen

SonataWolf: Practice makes permanent, not perfect!

356 Berichten
20 Gebruikers
0 Reactions
7,048 Bekeken

Ik ben een paar jaar weg geweest maar ben sinds kort weer helemaal terug begonnen met pokeren en dacht hier dan ook maar weer mijn vorderingen bij te houden.

Wie ben ik?
SonataWolf. Nog nooit van gehoord? Geen paniek, ik ken jullie ook niet.

Wat ga ik spelen?
MTT's/MT SnG's en af en toe wat Stud. Ik multitable ongeveer 8-12 tafels, afhankelijk van of ik wel of niet naar een filmpje aan het kijken ben.

Waarom zou iemand een blog van mij lezen?
Geen idee. Dat is ook niet de reden dat ik een blog maak. De voornaamste reden voor mij is omdat ik dat wel leuk vind en ik zo zelf mijn vorderingen kan bijhouden.

Random dingetjes waar ik aan dacht tijdens het schrijven van dit openingsbericht?
Schrijft Zeezout nog voor Pokerstrategy? Kunnen we de avonturen van Yoghi nog ergens volgen? Hoeveel geweldige radio-avonden heeft remmetje ondertussen al verzorgt voor PS? Is helemaalnicks nog steeds geen artikel? Zitten deze mensen überhaupt nog op Pokerstrategy, spelen ze nog steeds poker en heeft er ook maar iemand een idee waar ik het over heb?

Bankrollupdate:
Eergisteren herbegonnen met 7$ die ik nog had staan op Stars. Massive heater op de 1$ 45 mans SnG en momenteel heb ik 55.82$.

EDIT: Wat zijn hier tegenwoordig trouwens de meest interessante blogjes om te volgen? Ik heb zin om me nog wat bij te lezen.

Beantwoorden
Citeren
355 replies
PotSplitt

Welcome back :D

Succes met je blog! ;)

Beantwoorden
Citeren

Thanks dude :)

Ik heb besloten om 1 deposit te maken zodat ik terug de 4.5 180 mans SnG's kan spelen. Die heb ik altijd het leukst gevonden en deze keer wil ik mij echt gewoon amuseren.

Gisteren een klein verliesje gedraaid in deze maar had net zo goed anders kunnen uitdraaien. Heb niet het gevoel dat het niveau echt zoveel beter of zwakker is in vergelijking met een paar jaar geleden.

Beantwoorden
Citeren

Dus na wat rondprutsen heb ik gevonden wat ik zowat wil spelen. Hoera voor beslissingen.

Overdag: HU SnG's: momenteel 9-1 (massive heater much) op de 7$ turbos.
's Avonds: 4.5$ 180 mans SnG's en wat MTT's.
Tussendoor just for fun: Stud

Ik heb nog steeds een hekel aan NLHE Cashgames, denk dat ik daar iets te result-oriented voor ben. Hier moet ik sowieso aan werken, no matter wat ik speel maar het doet me iets minder in de varianten die ik speel.
Verder ga ik ook terug moeten wennen aan swings, het is duidelijk dat het even geleden is.

Twee vraagjes nog:
1) Welke zijn hier de meest interessantste blogjes om te lezen? Enige regel hier is dat je niet je eigen blog noemt because fuck reclame. ^^
2) Welke live toernooien/poekrshows van de afgelopen 2 jaar zijn nog eens het bekijken waard? Ik kijk wel graag naar pokershows dus sta open voor vrij veel. Heb de Aussie Millions 2012 al eens bekeken en ben nu de WSOP 2012 aan het bekijken. Hou deze blog ook spoilerfree please op dat vlak, ik kom stilletjesaan vanonder een spreekwoordelijke rots gekropen wat poker betreft.

Beantwoorden
Citeren
najtreg12

1. Zelf vind ik de meest leuke bloggen om te lezen die van onmybicycle, DonBartos en LetsGambleBaby (niet per se in die volgorde :)). Zij spelen allemaal MTT SNG's en MTT's, dus denk dat je dit ook wel aanspreekt. De twee eerstgenoemde zijn aardig goede spelers (niet teveel veren in hun #$#$ stoppen :P) en de derde is een mooi voorbeeld van hoe je met wilskracht ver kunt komen!

2. WSOP is inderdaad altijd een aanrader. Zelf vind ik de PCA ook leuk om te kijken en qua cashgames is The Big Game wel aardig denk ik.

Succes!

Beantwoorden
Citeren

Bedankt man :)

Beantwoorden
Citeren

Ongeveer 60$ up vandaag. Niet slecht.

20-10 in HU SnG's met dus nog een kleine winst na mijn initiële heater. Vanavond geen MTT's want ga met 2 vriendinnen pintjes drinken. Hoera voor het feit dat ik af en toe nog eens sociaal doe.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Oorspronkelijk gepost door SonataWolf

Random dingetjes waar ik aan dacht tijdens het schrijven van dit openingsbericht?
Schrijft Zeezout nog voor Pokerstrategy? Kunnen we de avonturen van Yoghi nog ergens volgen? Hoeveel geweldige radio-avonden heeft remmetje ondertussen al verzorgt voor PS? Is helemaalnicks nog steeds geen artikel? Zitten deze mensen überhaupt nog op Pokerstrategy, spelen ze nog steeds poker en heeft er ook maar iemand een idee waar ik het over heb?

EDIT: Wat zijn hier tegenwoordig trouwens de meest interessante blogjes om te volgen? Ik heb zin om me nog wat bij te lezen.

Zeezout in onlang helaas gestopt met zijn collums, maar Hier kan je ze allemaal terug vinden.

in https://forums.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=4086 8" rel="nofollow ugc" target="_blank">Yogi's en Carolines klaagmuur wordt zo af en toe nog wel is wat geupdated

verder heerst er een hele grote radio stilte , daarintegen kun je helemaalnicks op vrijdag nog wel beluisteren tijdens zijn coaching.

Blog dat ik zelf graag volg is die van Solartje ( ben je wel ff mee bezig :f_biggrin: )

Beantwoorden
Citeren

Bedankt voor de antwoorden. Ge ik zeker nog eens bekijken.

Vandaag nog niet gespeeld, massale kater van gisteravond en redelijk wat naar het toilet gelopen. Totally worth it wel, gisteren was behoorlijk geniaal.
Misschien dat ik straks nog enkele HU's speel maar heel veel zal het niet zijn.

Verder zal ik dit weekend sowieso wat minder spelen omdat het EU qualifiers zijn voor LCS in League of Legends en ik dat nog wel vrij hard volg. Misschien dat ik tijdens de qualifiers wel HU's run maar MTT's zal er niet echt inzitten vrees ik.

Beantwoorden
Citeren

Vandaag voor het eerst terug met mijn gamecontroller+ TN gespeeld. Werkt nog niet helemaal zoals ik het zou willen maar ik denk dat ik het wel op orde krijg.
Moet vooral nog eens kijken hoe ik mijn betknop pre en postflop gelijk kan krijgen in combinatie met SnG Betting (in TN) en zou graag "all in" op 1 key krijgen. Ook had ik het gevoel dat het niet altijd 100% reageerde zoals ik het wou. Nuja, nog wat kinderziektes neem ik aan, komt wel in orde.

Verder ook terug de ICM trainer geïnstalleerd en ga proberen ieder dag toch zeker een 150-250 handen daarop te doen om terug een feel voor de P/F fase te krijgen.

Vanaf ik helemaal klaar ben met al die kleine prutserijen ga ik terug bankrollupdates posten, nu is dat minder van belang :)

Beantwoorden
Citeren

Okee alles terug in orde met de setup. Vandaag geen zin om door vacatures te bladeren waar ik toch niet voor in aanmerking kom dus marathonsessie it is. Ga waarschijnlijk tegen 15 uur beginnen en heel de tijd 16 tafels proberen spelen op de 1$ 45 mans en eens zien hoe ver ik daar mee kan komen.

Bankroll at 300$ voor de start. Ik weet dat dit extreem nitty BRM is maar momenteel ben ik het spelletje nog opnieuw aan het leren en dus vind ik het helemaal niet erg 1$ toernooitjes te spelen. Ik weet dat ik die easy beat us de opgave voor vandaag is ontdekken of ik volume kan maken en langere sessies aankan.

Beantwoorden
Citeren

Eindelijk gedaan. Dit is toch niet iets om iedere dag te doen hoor. Van 15u00 tot middernacht continue 12 tafeltjes open gehad. Was het eerste uur begonnen met 16 maar dat ging nog wat moeilijk, moet ik nog wat aan wennen. Erna dus beetje teruggedraaid.

In totaal 91 games gespeeld voor een amazing 50$ profit (54% ROI, hurray).

Begon op het einde toch behoorlijk moe te worden en ga nu slapen. Morgen wordt weer een lange dag want ik ga naar de Dropkick Murphys.

Beantwoorden
Citeren

Holy shit de Murphy's waren goed. Heerlijk gewoon.

Beantwoorden
Citeren

Bankroll terug op 300. Vandaag wat shotjes genomen op de 3,5 45 man SnG en runde absoluut verschrikkelijk. Oh well, morgen nog eens een langere sessie op de 1$ spelen en gewoon opnieuw proberen volgende keer.

Beantwoorden
Citeren

Beetje aan het voorbereiden voor de marathonsessie die ik wil spelen deze middag. Wat handjes in ICM aan het oefenen, wat vacatures aan het bekijken (maar het is weer niks interessants), kamer wat aan het opruimen...

Ga terug op de 1$ spelen maar denk vandaag wel nog eens te proberen met 16 ipv 12 tafeltjes. Straks nog even wat goede, ontspannende films zoeken om er naast te houden zodat ik toch wat afwisseling heb vandaag.

Beantwoorden
Citeren

Februari is goed gestart. Dit weekend ongeveer 400$ up vooral door de 4,5$ 180 mans. Verder ook nog klein beetje winst in andere SnG's.

Bankroll naar 660. Als ik aan 1000 zit ga ik mijn oorspronkelijke deposit wel terug uitcashen. Ben toch niet direct van plan hogere limieten te spelen. Ik merk wel dat ik eigenlijk helemaal niet bijzonder goed speel, daarvoor ben ik veel te rusty. Maar speel wel goed genoeg atm en we leren iedere dag weer bij.

Beantwoorden
Citeren

Ook nog maar 31 VPP van mijn eerste stellar reward en ongeveer 3k FPP. Dus dat is nog eens 54$ extra.

Ik ben namelijk van plan FPP's in te wisselen voor tournament tickets en dan te unreggen. Komt op 11$ per 700 FPP. Lijkt mij heel interessant :) Bankroll dus virtueel op 700$.

Beantwoorden
Citeren

Het wordt voor mezelf echt tijd dat ik eens wat aanpassingen doe in mijn leven om wat meer ritme te krijgen. Momenteel word ik meestal maar tegen 12 uur wakker en dat komt mijn productiviteit echt wel niet ten goede. Productiviteit, zowel in poker maar ook in het zoeken naar werk. Dus we gaan wat dingen structureren en verbeteren.

Dagschema:
09:00 Opstaan
09-10 Wandelen/lopen: Het is de bedoeling uiteindelijk te gaan lopen maar momenteel is mijn conditie zo extreem belabberd dat ik waarschijnlijk na de eerste keer meer gedemotiveerd ga zijn dan iets anders dus we beginnen met wat wandelen.
10-12: Vacatures bekijken/Met ICM trainer klooien
13-17: SnG's
19:00-... 180 mans+MTT

Niks speciaals maar het zou mezelf wel wat moeten helpen. Natuurlijk hangt het ook wat af van mijn plannen 's avonds. Mijn sociaal leven zou wel nog steeds belangrijker moeten blijven dan poker.

Beantwoorden
Citeren
jarusso

bol and glgl ,Zat vandaag/nacht aan een aantal tafels van je ;) papua555 @ stars

Beantwoorden
Citeren

Je naam zegt me heel vaag iets. Zal er volgende keer eens op letten. Bedankt trouwens :)

Beantwoorden
Citeren