Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

Beginners guide voor de 45 mans turbo mtsng op Pokerstars

97 Berichten
42 Gebruikers
0 Reactions
39.1 K Bekeken
kokkie1975

aangezien ik de afgelopen tijd niet echt veel zin gehad heb om te spelen ,ben ik me maar een keertje echt gaan verdiepen in de 45 mans.
Ik heb mn eigen handen meerdere keren gereviewd,een beetje geraild en heel veel gelezen over strategien etc.

ik heb dit vnl gedaan om er van te leren maar wil dit natuurlijk ook met jullie delen :

Beginners gids voor de 45 mans turbo variant sng’s op Pokerstars

Waarom kiezen voor de 45 mans turbo ?

De variance op de 45 mans is volgens mij niet zo heel veel groter als bij de 9 of 18 mans, maar ze hebben een betere pay out structuur.
Ik zal dit proberen uit te leggen adhv een buy inn van $ 1,50

Als je op de 9 of 18 mans 6 x verliest moet je langer grinden om je verlies goed te maken.
Zes keer oprij verliezen is min $ 9,00 wat betekend dat je bv op de 9 mans daarna in weer een sessie van 6 al 3x moet winnen om break even te draaien terwijl bij de 45 mans 1 ship of een 2e en 5e plek op 12 spellen al voldoende zijn.
Waarom geen 180 mans hoor ik jullie nu al vragen. dat antwoord is simpel: de variance is een stuk groter,het duurt zeker 2x zolang voor dat je het geld haalt en dan nog is alleen de finale tafel (top 3) echt interessant.

Waarom kiezen voor de turbo variant?

De variance op de regulars is weliswaar kleiner, maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen de langere tijdsduur en de hogere rake.(alhoewel de rake sinds alle veranderingen in buy inns redelijk gelijk geworden is)
Simpel gezegd ,je kan in het zelfde tijdsbestek meer turbo’s spelen dan regulars dus zal uiteindelijk je winst ook groter zijn.
Ook hier van even een voorbeeld:
Stel je speelt 4 uur en je speelt 6 tafels tegelijk dan kun je 2 setjes van 6 spelen bij de regulars en zeker 3 setje op de turbo’s.
Dit zijn dus 12 tafels op de regulars a een roi van 35% is bij een buyinn van $ 1,50 een winst van $6,30
en 18 games op de turbo’s a een roi van 30% wat bij een buyinn van $ 1,50 een winst van $ 8,10 is.

Tot zover waarom ik voor de 45 mans zou kiezen.

Dan nu de vraag wat voor bankroll management moet je aanhouden ?

Ikzelf hou onderstaand schema aan :

$ 0,00 - $ 50,00 de $ 0,50’s
Vanaf $ 50,00 de $ 1,50’s
vanaf $ 200,00 shotjes op de $ 3,50
$ 262,50 - $ 700,00 de $ 3,50's
vanaf $ 525,00 shotjes op de $ 7,00
$ 700,00 - $1500,00 de $ 7,00's
vanaf $ 1125,00 shotjes op de $ 15,00
$ 1500 en up de de $ 15,00's

de vanaf's zijn ook gelijk downmove marks
vanaf 75 buy-inn's dus shotjes en vanaf 100 buy-inn's steady op new level

Dit is natuurlijk niet heilig, ik denk dat je als leidraad het beste voor de micro’s minimaal 50 buyinn’s kan aanhouden en voor de lowstackes 100 buyinn’s
Als je je comfortabel op de micro’s voelt en niet vies bent van een beetje agressief bankroll management zou je hier ook 30 buyinn’s kunnen aanhouden.

Moet ik Pokertacker/HEM of het olifantje gebruiken ?

Persoonlijk gebruik ik geen van alle tijdens het spelen,maar wel om mijn sessie te reviewen .
Ik denk ook dat zeker als je veel massa tabelt (meer dan 12 tafels tegelijk speelt)het alleen maar afleid, te druk wordt op de tafel en je beter note’s van spelers kan maken.
Daarnaast geven de stats die je op een tafel krijgt vaak een verkeerd beeld omdat je te weinig handen(geen samle)hebt. Daarnaast zullen regs/spelers die het spelletje een btje snappen vooral in het begin heel tight spelen en later een stuk agressiever (hier kom ik later nog op terug)waardoor je een verkeerde inschatting kunt maken aan de hand van de stats.

Wat ik dus wel doe is tijdens het reviewen kijken of ik spelers op meerdere tafels ben tegen gekomen en ze dan aan de hand van de gegevens die ik uit de review haal een note geven als ik ze een volgende keer weer aan een tafel tegen kom. Ik denk dat je wel meer dan 100 handen tegen ze moet hebben om een beetje solide inzicht in hun spel te krijgen.

Een andere manier om even snel te kijken of je met een regular te maken hebt of tegen een zomeravond pokeraar zit is hun even op te zoeken bij opr/playerscope of een van de vele andere poker ranking site’s. Als je hierop ziet dat ze (heel) veel spelen of ze zijn niet te vinden dan heb je in het algemeen te maken met een regular.

Er is hier op deze site al genoeg informatie te vinden over de verschillende types spelers,maar ik zal hier nu toch even voor degene die niet zo goed bekend zijn met stats wat over neer pennen.
Ik doe dit alleen over de 2 meest gebruikte basis stats de VPIP (vrijwillig geld in de pot stoppen) en PFR (het preflop raise percentage)
Ik zal aan de hand van een paar voorbeeld stats proberen het type speler te omschrijven en vertellen hoe ik denk dat je het beste tegen zo’n speler speelt .

8/0 Dit is een totale nit, hij zal alleen met monsters spelen, en na de flop alleen verder spelen met de nuts. Een ideale tegenstander om tegen te stealen

18/12 dit is een TAG type speler. je kan goed tegen hem stealen, maar pas zeker postflop op als hij preflop geraisd heeft.

30/25 dit is een LAG type speler . hij wil graag een flop zien en raised zowel pre als postflop best veel
Je kan het beste tegen hem tegen spelen met een echte hand.

40/5 dit is een lose passieve speler. Deze callingstations willen heel graag zo goedkoop mogelijk flopje kijken en bloeden meestal al vlot dood. Mocht hij toevallig wel een gezonde stack hebben dan is dit meestal door een flink portie geluk. Speler waar je normaal gesproken niets van hebt te vrezen zolang hij niet raised.
65/45 De maniac, idioot aan tafel. Zodra je een hand als AQ of beter hebt moet je gelijk reshoven.

Met welke kaarten speel je wanneer ?

Je kan een 45 mans het beste opsplitsen in 3 delen. De vroege fase, de midden fase en de late fase.
Het spreekt natuurlijk voor zich dat je voor iedere fase met andere kaarten speelt.

De vroege fase blindlevels 10/20 t/m 25/50

Hier spelen we heel, maar dan ook echt heel tight.
We openen vanuit vroege positie alleen met AQ+ en JJ+
Vanuit late positie/cutoff alleen met AQo+ , AJs+ en JJ+
Vanaf de button raisen we 3x de BigBlind(BB) en alles wat ervoor zit raisen we minimaal 4-5 x de BB. Dit doen we alleen de eerste 2 blindlevels,hierna gewoon 3x de BB
Limpen om te setminnen doen we hier maar al te graag :
Limp First inn met 22-TT
En Limp behind met 22-TT en suited connectors vanaf T9
We spelen deze alleen verder als we goed hitten dus trips,set, flushdraw, 2 pair en eventueel ook nog een OESD .
Een preflop raise callen we met 22-TT en 3betten we met Ako+ en JJ+
Met onze 3 bet range callen we ook openshoves,met elke andere hand folden we op een shove.

De midden fase blindlevels t/m 100-200 en 25 ante

Hier gaan we al wat meer handen spelen
In vroege positie openen we hier AQo+, AJs+, en 99+
Vanuit late positie openen we AJo+, A9s+, KJs+, KQo en 66+
We raisen(2-2,5 X BB) alleen als onze stek het toelaat( onze stek is 14 of meer BB) anders shoven we of folden we.
Limpen doen we alleen als onze stek het toelaat(30+ BB) met dezelfde handen als in de vroege fase( min de handen die we nu openraisen)

De late/eind fase

Dit is de push or fold fase. First in kan je heel wijd shoven, let hierbij wel op of je tegen een shorty, bigstack of iemand met een gemiddelde stack zit.
Callen doen we hier inprincipe alleen met premiums ,maar ook dat is weer afhankelijk van onze eigen stack en de stack van de orginele raiser/openshover.
voor meer informatie over push en fold klik hier

Wat voor soort spelers kom je tegen ?

In het algemeen genomen is het niveau zeker op de micro’s zeer slecht, je zal acties tegen komen waar je broek van afzakt,maar neem deze voor lief uiteindelijk verdien je aan dit soort spelers.
Ga er alleen niet van uit dat zo’n slechte speler alleen maar met mindere handen zijn hand overspeeld, soms hebben ze echt de nuts.
Er zijn een aantal basistype spelers te onderscheiden:

De maniac:
dit type is makkelijk te herkennen. meestal shoven ze wel in een van de eerste 10 handen met een hand als QTo. Met A9 of beter kan je tegen dit soort spelers wel een flip aangaan. meestal busten ze voor het 4e blindlevel of hebben hier een huge stack/shiplead. Ik denk dat je normaal gesproken in 25% van je toernooien tegen dit soort gasten kan dubbelen in de vroege fase. Ik kies er wel voor om preflop de flip aan te gaan omdat je postflop geen id hebt waar je staat aangezien ze bv ook met middel pair helemaal los gaan en je in de meeste gevallen dus toch tegen ze ai komt.

De callingstation:
Ik denk voor iedereen wel bekent. Bluf svp niet tegen ze, maak geen fancy moves, en plaats geen c-bet tenzij je hit op de flop dan kan je wel voor value betten. In elk ander geval geef je hand op.
Hier ook even extra aandacht voor een apart type callingstation. Dit zijn de spelers die heel veel limpen met speculatieve handen om goedkoop een flop te zien en dan shoven als ze hitten. In positie kan je hier goed gebruik van te maken.

De nit/tigt speler :
Speelt bijna geen hand en zal zeker ook niet betten tenzij hij goed hit .
Ideaal om tegen te stelen

De TAG ( tight agressive speler):
Is in de eerste blindlevels moeilijk te onderscheiden van de nit maar daarna de meest gevaarlijke oponent. Hij weet in het algemeen goed gebruik te maken van zijn positie en de pushbutton, je zal goed op de tafel moeten letten om hem te spotten.

Een LAG speler zal je niet vaak tegen komen in dit soort van toernooien. Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat het aantal deelnemers en de toernooi structuur niet ideaal zijn voor dit type spel.
De meeste betere spelers( er zijn er best wel wat) zullen de TAG style hanteren.

Positie

Positie is een van de belangrijkste onderdelen in de 45 mans en wordt waarschijnlijk het minst begrepen door nieuwe spelers. Wat is positie ? simpel gezegd : hoe later het je beurt is in een gegeven hand hoe beter. hoe meer spelers voor je al wat hebben moeten doen, hoe beter. De beste positie is dus de button (je mag als laatste reageren postflop) en de slechtste is de small blind ( moet post flop als eerste reageren)
Dit concept begrijpen en nog belangrijker goed beheersen zal wel wat tijd kosten, maar geloof me het betaald zich uit. Diegene die als laatste mag reageren krijgt de mogelijkheid om de blinds te stelen,kan z’n marginale hand weggooien als andere spelers de flop hitten en betten en hij kan checken om een gratis kaart te zien .
Hoe vaak zie je het wel niet gebeuren aan tafel dat het op de flop gaat check,check,check en op de turn check,check,bet,fold en fold. Let er maar is op. daarnaast gebeurt het regelmatig dat je weet dat de button je blind aan het stelen is, maar kun je er niets tegen doen tot dat je een echte hand oppakt.

Nog een van de voordelen van misbruik maken van je positie is dat je met mindere handen kan spelen. Hier zijn twee redenen voor. Ten eerste, je weet al wat er voor je gebeurt is en wat het je gaat kosten om in de hand mee te doen. Stel je hebt QJo in vroege positie, zou je deze hand dan willen spelen terwijl je weet dat er nog een hoop man na je komt die kunnen raisen. De kans is dan groot dat je gedomineerd wordt door AA, AK,AQ,AJ,KK,QQ,JJ,KQ,KJ en ook tegen de meeste paartjes lig je nog achter terwijl als je dezelfde hand krijgt in late positie en iedereen voor je fold dan is de hand prima speelbaar omdat je waarschijnlijk wel de beste hand hebt.
De tweede reden dat je met marginale handen kan openen in late positie is dat je postflop als laatste mag reageren. je weet dus al wat er voor je gebeurt en kan hiernaar handelen.
We nemen weer even de QJ hand als voorbeeld. stel je opent hier mee in vroege positie en je krijgt drie callers. De flop is nu KJ7,zou je dan willen raisen met je QJ terwijl er nog 3 man na je komt en een van hun best een k kan hebben. Je bent dus zowat verplicht om te checken,maar ja wat moet je dan doen als er geraised wordt door iemand na je . je hebt geen id waar je staat en moet dus folden.
Laten we weer QJ nemen maar nu zitten we op de button. we hebben een limper vanuit een midden positie en jij en de blinden callen en checken. De flop is nu weer KJ7 en de SB raised, de BB callt en de limper gaat all in dan kan je makkelijk folden, maar stel nu is dat ze allemaal naar je toe checken dan kan je er wel vanuit gaan dat je J goed is en kan je betten.
Als laatste, laten we nu is aannemen dat je de flop compleet mist op de button met weer QJ. De flop is nu A74 rainbow en er wordt weer naar je toe gecheckt. Je kan nu proberen om de pot te stelen door een bet te plaatsen.

Stacksizes en blinds

Een ander belangrijk onderdeel is het begrijpen van de verhouding van je stacksize ten opzichte van de blind en hoe hier naar te handelen. Een hand die je niet zou spelen bij een stack van 1500 en blind van 50 zal je soms wel moeten spelen met een stack van 1500 en blind van 600. Na het niet toepassen en begrijpen van positie is een van de grootste leaks van de gemiddelde speler het niet kijken naar hun stacksize ten opzichte van de blinds.
Kort gezegd hoe groter je stack is ten opzichte van de blinds des te meer speel ruimte je hebt. je kan wachten op een goede hand en eventuele mogelijkheden die zich voordoen. daarin tegen hoe kleiner je stacksize ten opzichte van de blind wordt hoe agressiever je zal moeten spelen, ook met marginale handen. Je zal op een gegeven moment dus wel een wanhoopsactie moeten aangaan.

Wanneer je minder dan 10 BB hebt dan zit je in deze situatie en zal je dus actie moeten ondernemen. Echt veel mogelijkheden heb je niet meer en je zal dus moeten pushen of folden.Je kan eventueel raisen, maar dan alleen met de intentie om op elke flop te shoven. Je tegenstanders zullen dit vaak niet kunnen waarderen en je zal dan ook voor van alles en noch wat worden uitgemaakt. Dit hoort erbij en moet je voor lief nemen. Jij weet waarom je het doet en als zij het niet begrijpen betekend dat je een flinke voorsprong op ze hebt.
Wanneer je 20( het liefst meer) BB hebt heb je de mogelijkheid om wat meer poker te spelen, je kan preflop raisen, eventueel c-betten en toch je hand wegleggen als je weet/denkt dat je verslagen bent zonder dat je je stack te veel aantast.

Behalve op je eigen stack zal je ook op de stacksize van je tegenstanders moeten letten. Zelfs de grootste nit zal weten dat hij met minder dan 5 BB over wat moet ondernemen en de bigstack aan tafel kan als jij raist je ook makkelijk onder druk zetten dus let erop tegen wie je je moves maakt.
Paar voorbeeldjes : stel je hebt 3000 chips en de BB is 150. Je zit op de button met KJ en er is naar je toe gefold. Een ideale situatie om met een raise de blinden te stelen . Maar wat als de BB maar een stack heeft van 800. Hij zal dan zeker niet callen , heel wijd kunnen shoven en zelden folden. Je zal deze mogelijkheden al in je moeten hebben opgenomen voor dat je de raise plaatst.
We nemen nu weer dezelfde situatie alleen nu heeft de BB 20.000 chips, weer geen goed moment om een fancy play te maken. De BB kan makkelijk over de top komen en je all in zetten. Die 3000 chips maken voor hem niet zo heel veel uit terwijl jouw toernooi leven dan op het spel staat. Hou dus te allen tijde ook de stacksize van je tegenstanders in de gaten.
Je kan dus het beste proberen te stelen tegen iemand met een gemiddelde stack of dezelfde stack als je zelf hebt. Dit geld trouwens niet alleen voor als je de blinds wil stelen maar ook in het algemeen. Je wil het liefst niet tegen short en bigstacks spelen tenzij je natuurlijk een goede hand hebt.
Heel kort even iets over Ante’s. vanaf het moment dat deze in het spel komen zal er een hoop veranderen. De pot wordt nu namelijk voor iedereen groot genoeg om te proberen te stelen en je zal dus veel meer actie zien.

Wat is een Continuation bet (c-bet)

Een c-bet is een bet die je plaatst als je preflop hebt geraisd en dan ongeacht wat er op de flop komt een bet maakt. Je houd hiermee je preflop agressie. Als je je spots goed uitzoekt kun je hier gedurende het toernooi een flink aantal chips mee winnen.
Een voorbeeld: je pikt Ako op in middel positie en je raised. Iedereen fold en de blinds gaan mee. de flop is j84 rainbow en je bet. De blinds folden en je kan jezelf een schouderklopje geven. Je hebt een mooie pot opgepakt.
Als er 1 of 2 spelers met je meegaan kan je c-betten, zitten er echter 3 of meer spelers in de hand dan kan je beter checken en afwachten wat er gebeurt. De kans is namelijk groot dat iemand wat ge hit heeft. Wordt er echter ook op de turn naar je toe gecheckt dan kun je door middel van een bet wel proberen de pot op te pakken.
Ook stats/reads kunnen je helpen om te kijken of het verstandig is om een c-bet te plaatsen. Als je weet dat iemand bijna nooit fold op een bet op de flop dan zal je hier absoluut rekening mee moeten houden.

Voordeel halen in de middenfase

Een ander punt waar je je voordeel uitkan halen is de midden/late fase laten we zeggen als er nog 22 spelers over zijn. In deze fase krijg je veel te maken met een verschillend aantal spelers aan de tafel en als je je spel hier op aanpast heb je een groot voordeel ten opzichte van de gemiddelde speler.
Op een 9-mans tafel is A6o in midden positie niet echt een hand waar je mee zou moeten willen raisen, zit je echter maar met 5 man aan tafel dan is het ineens een mooie hand om vanuit midden positie(vaak nu al de button) te raisen om de blinds te stelen.
Op deze shorthanded tafels , zul je vaker de blind voorbij zien komen dan als je met 9 man zit en je zal dus meer handen moeten spelen om niet shortstacked te raken, je zal meer agressie moeten tonen en vaker moeten shoven. zorg er wel voor dat als je weer aan een volle tafel zit dat je een beetje gas terug neemt, je handranges weer aanpast.
Een hoop spelers zullen dit niet doen. Maak hier gebruik van.

Hoe speel je de finale tafel ?

Als je short bent: shove bij elke(goede) mogelijkheid die zich voordoet. veel spelers folden zich eerst een weg naar de finale tafel en zullen zich nu in het geld proberen te folden. maak hier misbruik van, je zit hier niet voor een mincash maar om te winnen.
Zoek wel de juiste spots uit om te shoven. Probeer de andere shortstackes en de bigstacks te ontlopen om al eerder genoemde redenen.
In deze fase zijn er 2 mogelijk heden , of je bust of je bouwt zo al snel een goede stack op . je hoeft dan niet meer constant te shoven en met de stijgende blinds is vaak een raise van 3 x de BB al voldoende om een shortie all in te zetten. Blijf agressief, misbruik de tafel raise vanuit de button,de SB en de BB. Als je dit blijft doen zal je zien dat je op een gegeven moment zelfs free walks krijgt in de BB.

Uiteindelijk komen we Heads UP

Vooralsnog niet mijn sterkste kant maar ik zal proberen een paar algemene tips te geven.

Kijk wat villain doet als hij de SB is:

Als je tegenstander vanuit de SB meer dan 2 x achter elkaar fold dan kan je agressief op hem spelen. Raise elke hand tegen hem, maar fold als hij re-raised of re-shoved.(tenzij je zelf natuurlijk een goede hand hebt).
Als hij elke hand shoved is dat mooi, je kan hem waarschijnlijk snel aanpakken. Ik raise tegen ze met goede handen Ax,Kx en hoge connectors, limp met vuilnis en limp ook met goede handen 88+ en AT+.Ze zullen vaak over de top komen als jij limpt vanaf de SB, laat dit gebeuren,geef hem het gevoel dat hij je ownt, maar limp op een gegeven moment ook met de handen waar je normaal me zou raisen en call zijn shove dan snel.In de meeste gevallen zul je dan de hand en dus ook het toernooi winnen.

wat voor ROI is haalbaar ?

ik denk dat onderstaand lijstje wel redelijk reprentatief is :

:spade: $ 0,50 - 30%
:spade: $ 1,50 - 25%
:spade: $ 3,50 - 18%
:spade: $ 7,00 - 15%
:spade: $15,00 - 11%
:spade: $30,00 - 8%

Er zijn nog een hele hoop zaken die ik zou kunnen behandelen, maar dan is het geen basis guide meer en wordt het hele maal tl;dr.

Ik hoop dat je aan deze beginners guide een mooie basis hebt om op de 45 mans mtsng’s een goede start te maken.

Beantwoorden
Citeren
96 replies
wcgrutto

Hey,

Cool om aan zoiets te beginnen. En tziet er me ook redelijk goed uit. Ik kan natuurlijk niet zoveel zeggen over 'hoe je de 45m speelt' aangezien ik mezelf als 9man STT'er beschouw.

Ik ben het wel niet eens over je stukje over de variance van 9mans tov 45mans.
Waarom?
Als je het puur wiskundig opvat en we nemen dat alle spelers even goed zijn. Dan is kans dat je ITM haal bij 9mans:3/9. Bij de 45mans is dit 7/45.
3/9>7/45 .

Of in je vb. Stel dat iedereen even goed is. En de variance van kaarten buiten beschouwing gehouden. Dan is kans dat je 6keer op rij verliest in 9mans= 6/9*6/9*6/9*6/9*6/9*6/9=46656/531441=0.0878 of 8.78%
in 45mans=38/45*38/45*38/45*38/45*38/45*38/45=3010936384/8303765625=0.3626 of 36.26%

Dus een downswing van -6BI heeft bij 45mans een kans van 36% om voor te vallen, terwijl dit bij de 9mans een kans heeft van 9%.

Kans dat je 10 45mans NITM=18.43%
Kans dat je 12 45mans NITM=13.14%

Het is natuurlijk wel zo dat wij een edge hebben op de gemiddelde speler. En aangezien er meer spelers in een 45 zijn, hebben we ook meer keer een edge. Maar die edge is niet zo groot dat 36% ineens 9% wordt.

Natuurlijk is er ook nog variance op de kaarten. En die is bij 45mans ook groter dan bij 9mans. Simpelweg omdat er meer kaarten gespeeld worden. Het duurt langer, en de blinds zijn hoger bij een 45mans bubble fase, dan bij een 9mans.

Dus ik ben van mening dat de variance over de 45mans toch een stuk hoger ligt dan bij de 9mans. En heb je dus grotere upswing en diepere downswings. Wel kan je ROI over de 45mans een stuk hoger zijn. Dankzij de edge die je hebt en die je over meer spelers en meer kaarten kunt spreiden.

Cheers

Beantwoorden
Citeren
DonBartos

De variance zal altijd groter zijn op de 45mans maar door je grotere edge en hogere roi zullen de downswings meevallen. Zal dit vd week eens goed doornemen. Ben zelf al met een videoserie bezig.

Beantwoorden
Citeren
Roachor

Thanks! heel erg nice. speel nu een tijdje wat 45 mans en wil meer volume etc gaan maken!

Wou me blogje gaan schrijven tot ik dit zag, dus dit maar even gelezen :)

Als je hulp nodig hebt voor wat dan ook dan hoor ik het graag!

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

Nog even over variance en downswings.

Deze downswing heb ik overgenomen van vid van donBartos
18mans 80BI downswings
180mans 350BI downswings
45mans 125BI downswings

18(=y) * x = 80 4.5 10
180(=y) *x =350 2 1
45(=y) *x= 125 3 4

0 op 2
1 op 4
2.5 op 10
voor .. op 20 is dit dan 5.

dus voor 9mans is x hier 7, 7*9=63 BI downswing op 9mans

Weet wel nt echt of juiste wiskunde is, dit is wiskunde op gevoel, klopt meesta redelijk :P

De variance zal altijd groter zijn op de 45mans maar door je grotere edge en hogere roi zullen de downswings meevallen.

Klopt, behalve als je begint met een downswing

En nog kleine opmerking.
Bij 45mans richt je je spel op final 2, HU, omdat de prijzen procentueel beter zijn als je eerste of 2de eindigt.
Terwijl het bij 9mans SnG meer van belang is dat je ITM behaald, ipv 1ste of 2de te worden.
Hierdoor neemt de variance op 45mans ook toe tov die op 9mans? Omùdat je nog iets agresiever moet spelen

Beantwoorden
Citeren
wessus

*

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

@ wcgrutto
ik ga straks/ vanavond eerst kijken of ik deel 2 afkrijg en zal me daarna ook iets meer verdiepen in het variance verhaal om te kijken of mn verhaal klopt.
mocht ik fout zitten dan pas ik dit natuurlijk aan.
Dit geld ook voor andere elementen in de guide.
ik schrijf hem obv natuurlijk om voor mezelf en andere een mooie basis guide voor de 45 mans mtsng te hebben.

@ all

als jullie dus fouten vinden of over sommige onderwerpen erin een andere mening hebben laat het svp weten zodat we uiteindelijk een mooie complete guide hebben :)

Beantwoorden
Citeren

18mans 80BI downswings
180mans 350BI downswings
45mans 125BI downswings

Is dit niet een beetje overdreven? Of in ieder geval heel uitzonderlijk? Met name de 350 buyins op de 180s

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

Oorspronkelijk gepost door BadassBart

18mans 80BI downswings
180mans 350BI downswings
45mans 125BI downswings

Is dit niet een beetje overdreven? Of in ieder geval heel uitzonderlijk? Met name de 350 buyins op de 180s

gn id, heb ik uit video van DonBartos. Kheb zelf gn sample om zoiets te zeggen.

PS Ahja, sorry als ik iets teveel over variance zaag :tongue: Tkwam enkel over alsof de variance tussen 9 en 45 nt zo'n groot verschil was.Is afhankelijk hoe je het bekijkt. Maar als je het procentueel bekijkt tov aantal deelnemers is variance verschil nt zo groot tov op de 9mans. Dus tis niet zo dat je swing ver5voudigen, zoals spelers aantal doet.

Beantwoorden
Citeren

Ik heb ook geen sample hoor, dus ik zal het van anderen aan moeten nemen, maar had nog niet eerder gehoord over zulke extreme downswings, vandaar dat ik er van op keek.

Beantwoorden
Citeren

Leuk initiatief :D!

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Ben zelf al met een videoserie bezig.

Ook een leuk initiatief :f_love:!

Beantwoorden
Citeren

goede post, daar hebben we wat aan :D

Beantwoorden
Citeren
DonBartos

Oorspronkelijk gepost door BadassBart

18mans 80BI downswings
180mans 350BI downswings
45mans 125BI downswings

Swings zijn wel voor wat hogere games dus niet voor $2 180mans bijvoorbeeld.

Beantwoorden
Citeren

Maar wel voor de 8$ en 15$?

Dan bereid ik mezelf vast voor ;)

Beantwoorden
Citeren
Winterdream

bolletje

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

Oorspronkelijk gepost door Winterdream
bolletje

met ham of kaas ????????? :D

ik zal morgen avond deel 2 plaatsen

Beantwoorden
Citeren
Winterdream

kaas (+ beetje mosterd)

en ik kijk uit naar het vervolg :D

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

vervolg is geplaatst. staat ook in de beginpost.

Beantwoorden
Citeren
Roachor

Ziet er erg mooi uit! Het meeste heb ik wel onder de knie mara altijd lekker om alles goed na te lezen want er glipt altijd iets tussendoor ;)

Thanks voor de tijd en effort! heb deze bij me favo gezet :)

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975

heb even mijn max downswings opgezocht:

in de $ 0,50 30 buyinns
in de $ 1,50 80 buyinns

voor de hogere buyinns heb ik geen representatief sample

Beantwoorden
Citeren