Ga naar het forum
HM2 HUD instellen v...

Meldingen
Alles wissen

HM2 HUD instellen voor No limit holdem

12 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
4,273 Weergaven
LeoFey1908
PokerStrategist

Beste mede strategen,

Ik ben van plan weer een comeback te maken in het poker, ik wil no limit 10 gaan spelen met een start bankroll van $300,- op Full Tilt. Ik wil gebruik gaan maken van het programma Holdem Manager 2 nu was echter mijn vraag hoe stel ik mijn HUD in? Welke dingen zijn relevant en welke heb ik nodig/kan ik gebruiken?

Met vriendelijke groet,

LeoFey1908

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo LeoFey1908

Je kunt je hud aanpassen door naar 'Hud Settings' te gaan en de optie 'Hud designer'.

Ik neem aan dat je wilt weten welke stats je in je Hud wilt hebben.
Ik gebruik zelf: TOT VPIP (VPIP), TOT PFR (PFR), TOT 3Bet (3Bet), TOT Fold to 3Bet (vs 3Bet), TOT Steal (RFI/Steal), TOT fold to Steal (vs Steal), Flop Cbet (Continuation Bet), Flop Fold to CB (vs Continuation Bet).
Ik denk dat je met deze stats al een heel end komt.

Mocht je van deze stats willen weten wat ze betekenen kun je het altijd vragen.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
LeoFey1908 Topicstarter
LeoFey1908
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Hallo LeoFey1908

Je kunt je hud aanpassen door naar 'Hud Settings' te gaan en de optie 'Hud designer'.

Ik neem aan dat je wilt weten welke stats je in je Hud wilt hebben.
Ik gebruik zelf: TOT VPIP (VPIP), TOT PFR (PFR), TOT 3Bet (3Bet), TOT Fold to 3Bet (vs 3Bet), TOT Steal (RFI/Steal), TOT fold to Steal (vs Steal), Flop Cbet (Continuation Bet), Flop Fold to CB (vs Continuation Bet).
Ik denk dat je met deze stats al een heel end komt.

Mocht je van deze stats willen weten wat ze betekenen kun je het altijd vragen.

Groetjes,
SDK1987

Super!!

Bedankt voor de goede uitleg ik heb het ingesteld zoals jij voorstelde, heb er telkens een 'line' tussen gedaan zodat het overzichtelijk onder elkaar staat. Dus eerst krijg je dan:

- TOT VPIP (VPIP), TOT PFR (PFR)
- TOT 3Bet (3Bet), TOT Fold to 3Bet (vs 3Bet)
- TOT Steal (RFI/Steal), TOT fold to Steal (vs Steal)
- Flop Cbet (Continuation Bet), Flop Fold to CB (vs Continuation Bet)

Mijn eigen Hud begint wel telkens opnieuw met het tellen van handen, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn hud de statistieken van de vorige sessie(s) oppakt?

Bedankt,

LeoFey1908

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat lijkt me een prima Hud-Schema om mee te beginnen.

Het klopt inderdaad dat je eigen stats opnieuw beginnen als je op een nieuwe tafel begint, maar de stats van je tegenstanders zal wel beginnen met de handen dat je eerder tegen hen gespeeld hebt.

Al is het nu natuurlijk zo dat je met een lege database bent begonnen en dat je steeds tegen nieuwe tegenstanders speelt in het begin. Dat zal naarmate je meer gespeeld hebt veranderen en kom je ook dezelfde spelers tegen.

Als je er zeker van wilt zijn dat je geen sessie-stats gebruikt moet je bij general settings (HUD-options) de optie 'session stats' niet hebben aangevinkt. Daar kun je eventueel ook je eigen stats (Hide hero HUD) weghalen mocht je dat vervelend vinden tijdens het spelen.

Verder ben ik benieuwd of de hud-stats als je een tafel begint op de juiste plek gaat staan. Mocht dat niet zo zijn is daar een oplossing voor.

Beantwoorden
Citeren
LeoFey1908 Topicstarter
LeoFey1908
PokerStrategist

Super bedankt voor het helpen instellen van m'n holdem manager hij staat helemaal goed ingesteld op de tafel nu!

Heb alleen nog een paar andere vraagjes, namelijk:

- Hoe kan ik handen markeren tijdens het spelen die ik later wil kunnen analyseren en eventueel in aanmerking komen voor het handbeoordelingsforum?

- Als ik speel (op FullTilt) en mijn stack zakt bijv. door een verloren pot van $10,- terug naar $6,- rebuy ik dan terug naar $10,-?

- Wanneer verlaat ik de tafel, als ik van tien dollar twintig dollar maak? (Op NL10)

Bij voorbaat dank,

LeoFey1908

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Als je hand wilt markeren moet je op de linkermuisknop klikken tijdens het spelen, nadat je die hand hebt gespeeld op de plek waar je de pot-grote van de betreffende hand ziet. Dat is vaak bovenin in het midden.
Daarna krijg je de scherm de hand te zien en kun je hem markeren. Dan kun je de hand makkelijker terugvinden bij 'reports'.

Je kunt er automatisch voor zorgen dat de automatisch re-buy aanstaat in de FTP-client.
Dan moet je naar 'options' en dan 'preferences' en dan naar 'table options' en 'buy-inn preferences' en daar kun je het instellen.

Ik ben niet heel erg thuis in de cashgames. Al zou ik zelf van tafel gaan als je denkt dat er weinig winst te behalen valt als je met allemaal TAG's aan tafel zit. Als je niet comfortabel voelt om met 200BB of meer te spelen is het niet verkeerd om dan de tafel te verlaten.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Auto re-buy aanzetten is het voordeligste omdat je dan meer kunt winnen als je all in gaat. Bovendien lijk je eerder een fish als als je niet full stacked aan tafel zit, zo kun je ook fish herkennen aan tafel. Verder is deepstack spel weer anders en kun je dus de tafel verlaten. Als het een zwakke tafel is kun je wel blijven zitten. Zwakke tafels selecteer ik zelf op hoge Vpip, fishy stacks, spelers die ik ken en zwak vind etc.

Beantwoorden
Citeren
LeoFey1908 Topicstarter
LeoFey1908
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Als je hand wilt markeren moet je op de linkermuisknop klikken tijdens het spelen, nadat je die hand hebt gespeeld op de plek waar je de pot-grote van de betreffende hand ziet. Dat is vaak bovenin in het midden.
Daarna krijg je de scherm de hand te zien en kun je hem markeren. Dan kun je de hand makkelijker terugvinden bij 'reports'.

Bedankt voor je uitleg! Alleen dat handen markeren lukt niet.. heb ongeveer op heel de tafel geklikt maar er gebeurt niets haha. Doe ik iets fout misschien? Of is er een andere oplossing voor?

Groetjes,

LeoFey1908

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Heb het vandaag nog getest.

Je gaat naar de balk met jouw Hud-naam (Default 2.0 Hud is dat als je naam niet hebt veranderd) en daar komt de pot-grotes van de handen die je ervoor hebt gespeeld en dan klik je met de muis op de nickname die de pot heeft gewonnen heeft en dan moet het lukken.

Beantwoorden
Citeren
LeoFey1908 Topicstarter
LeoFey1908
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Auto re-buy aanzetten is het voordeligste omdat je dan meer kunt winnen als je all in gaat. Bovendien lijk je eerder een fish als als je niet full stacked aan tafel zit, zo kun je ook fish herkennen aan tafel. Verder is deepstack spel weer anders en kun je dus de tafel verlaten. Als het een zwakke tafel is kun je wel blijven zitten. Zwakke tafels selecteer ik zelf op hoge Vpip, fishy stacks, spelers die ik ken en zwak vind etc.

Bedankt!

Hoe selecteer ik hierop en waar moet ik op letten?

Groetjes, LeoFey1908

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Weet eigenlijk niet hoe dat op Full tilt zit, speel zelf niet daar. Bij Pokerstars kun je die gegevens in de lobby zien.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je kunt het op FTP zien aan de active %. Hoe hoger de percentage hoe meer handen er door de spelers gespeeld wordt. Dus zijn de spelers ook slechter.

Beantwoorden
Citeren