Ga naar het forum
PokerStars Rakeback...

Meldingen
Alles wissen

PokerStars Rakeback equivalent (vanaf 2016)

12 Berichten
4 Gebruikers
2 Reacties
2,126 Weergaven
ViperPP

Gezien op 1 januari PokerStars overstapt naar hun nieuw VIP stappen-systeem met StarsCoins, ga ik een nieuwe thread starten voor het overzicht van hoeveel rakeback je krijgt bij PokerStars.

Alle info die in deze thread gebruikt wordt, komt rechtstreeks van PokerStars zelf:
* VIP changes for 2016
* VIP Steps - A New Way to Earn Rewards
* StarsCoin Table (pdf)

Enkele opmerkingen
* Op dit moment houden de tabellen hieronder enkel rekening met de VPPs verdiend in toernooipoker. Daar is het aantal VPPs dat je krijgt per betaalde dollar toernooifee constant. Cashgames hebben een variabele verdienrate voor VPPs: hogere niveaus krijgen minder VPP per dollar rake. Daardoor is de rakeback ook afhankelijk van het buy-in niveau van de cashgames waarop je speelt.
* De tabellen zijn gigantische gifs, die hier verkleind weergegeven worden. Klik op de gif voor een grotere versie, en klik dan nog eens op de grotere versie voor de full-scale tabel (waarvoor je wellicht zult moeten scrollen).
* Deze thread houdt geen rekening met vroeger verdiende FPPs. Die worden op 1 januari automatisch overgezet aan 1 FPP = 1.20 SC. Voor de meeste spelers betekent dit een significant verlies in value en probeer je best nog je FPPs op te gebruiken. Zie ook : dit nieuwsartikel .

Hoe de tabellen lezen ?
* Kijk welke je VIP level is aan het begin van de maand, en volg dan enkel de overeenkomstige kolom in de tabel.
* Kijk in die kolom enkel naar de lijnen met cijfergegevens. Die komen overeen met je beschikbare stappen. Kijk naar het aantal VPPs/SCs dat je sinds het begin van de maand verdiend hebt en zoek in de VPP of SC kolom je hiermee bereikte VIP step op. De Rakeback kolom toont met hoeveel rakeback dit overeenkomt, op het moment dat je die stap bereikte.
* Die laatste zin is belangrijk. Je rakeback verandert immers constant terwijl je binnen 1 Step verder speelt. Dit komt omdat je dan rake betaalt, maar er nog geen SCs voor krijgt. Op het einde van de maand krijg je echter wel nog de helft van de SC die overeenkomen met de VPP die je had tijdens de Step.
* Op het einde van de maand krijg je nog voor je huidige step de helft van de SCs waar je recht op had. De 'Gtd RB' toont hierbij het slechtste scenario waarbij je net niet aan de volgende step kwam. Je daadwerkelijke rakeback voor de afgelopen maand zal dan tussen de percentages van 'Gtd RB' en 'Rakeback' liggen van je afgewerkte Step.

Voorbeelden (op basis van PokerStars.be)
* Je begint de maand als ChromeStar en hebt op het einde van de maand 440 VPPs verzameld. Je hebt dus ChromeStar 22 afgewerkt. Hiervoor heb je gaandeweg 1240 SC gekregen, of dus $12.40. Dit komt overeen met 15.50% rakeback. De nieuwe maand begin je terug als ChromeStar.
* Je begint de maand als BronzeStar en haalt halfweg de maand de 100 VPP en hebt hiervoor gaandeweg 169 SC gekregen. Je bent nu ChromeStar en moet nu per Step 20 ipv 5 VPP verdienen. Je bent al direct op ChromeStar 6 (je hebt immers al 100 VPP deze maand). Je hebt op het einde van de maand 190 VPP verzameld. Je hebt dus ChromeStar 9 afgewerkt. Hiervoor heb je gaandeweg 349 SC gekregen, of dus $3.49. Dit komt overeen met een rakeback van minstens 9.98%. In je huidige Step (ChromeStar 10, 100 SC waard) was je halfweg en dat zou dus 50 SC waard zijn, maar doordat je de Step niet afgemaakt hebt, krijg je maar de helft hiervan, dus 25 SC. In totaal ga je dus 374 SC krijgen (staat niet in de tabel). Je eigenlijke rakeback blijkt na berekening: 10.83% (3.74 / (190/5.25). De nieuwe maand begin je als ChromeStar.
* Je begint de maand als SilverStar en hebt op het einde van de maand 320 VPPs verzameld. Je hebt dus SilverStar 3 afgewerkt. Hiervoor heb je gaandeweg 825 SC gekregen, of dus $8.25. Dit komt overeen met een rakeback van minstens 12.60%. In de huidige Step (SilverStar 4, 275 SC waard) zat je op 20% en dat zou dus 55 SC waard zijn, maar doordat je de Step niet afgemaakt hebt krijg je maar de helft hiervan, dus 27.5 SC. In totaal ga je dus 852.5 SC krijgen (staat niet in de tabel). Je eigenlijke rakeback blijkt na berekening: 14.65% (852.5 / (320/5.25)). De nieuwe maand begin je echter als ChromeStar, gezien je niet de 500 VPP voor SilverStar gehaald hebt.

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
ViperPP Topicstarter
ViperPP

Rakeback voor toernooipoker (5.50 VPP per $1 fee)

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP

Rakeback voor cashgames

...komt later...

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP

Door mijn voorbeeldjes, merk ik echter nog een probleempje. Het concept van 'Gtd RB' werkt niet helemaal correct. Ik ging er van uit dat naarmate een step vordert, je rakeback ook zakt. Dit blijkt echter niet altijd het geval te zijn. Om de 5 steps krijg je significant meer SCs dan de andere steps. Als je in zo een step bezig was wanneer de maand eindigt, gaat je rakeback nog gestegen zijn, ondanks dat je maar de helft van je verdiende SCs uitbetaald wordt.
Moet er nog effen over nadenken hoe ik dat ik het overzicht kan gieten.

Beantwoorden
Citeren
NIVEKii

Voor zover ik weet krijgt PokerStars.be ook 5.50 VPP / $ vanaf 1/1/2016.

Source: PokerStars support

Beantwoorden
Citeren
NietzscheF

Weet je misschien of de stellar rewards behouden blijven of verdwijnen die ook?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door NIVEKii

Wow, dat zou wel nice zijn, maar vraag me dan wel af of ze ergens anders hun belasting gaan recupereren.

Oorspronkelijk gepost door NietzscheF
Weet je misschien of de stellar rewards behouden blijven of verdwijnen die ook?

Ik zou eens moeten zoeken waar ergens, maar ben vrij zeker dat ik Stars zien communiceren heb dat die verdwijnen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Volgens mij verdwijnen ze ook. Al is het niet heel duidelijk vind ik als ik de VIP Club Changes for 2016 zo lees.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP

Staat blijkbaar toch min of meer in een van de links die ik gaf : https://www.pokerstars.com/vip/changes/

All current rewards – FPPs, Stellar Rebates, and Milestone Rebates – will be consolidated into a single form of reward called StarsCoin

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door NIVEKii

Staat dus inderdaad blijkbaar als dusdanig op de .be site : http://www.pokerstars.be/nl/vip/changes/

5,5 VPP voor elke USD 1,00 of CAD 1,00 aan betaald inschrijfgeld, 6,5 VPP voor elke EUR 1,00 aan betaald inschrijfgeld of 8,25 VPP voor elke GBP 1,00 aan betaald inschrijfgeld voor alle tafels, ongeacht het aantal spelers dat aan een tafel zit.

Beantwoorden
Citeren
NIVEKii

Denk je dat ik, startend als Silverstar in 2016, een rakebackpercentage van 17-17.5 kan zetten in mijn holdemmanager? Komt dat overeen met het gemiddelde dat ik per step verdien? Er van uitgaand dat ik elke Silverstar step voltooi, zonder dat ik Goldstar haal?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP Topicstarter
ViperPP

De nieuwe store bevestigt in elk geval wat we al wisten en wat ik al voorspelde: waarom zou iemand in godsnaam iets echt kopen voor je StarsCoins als je ook het equivalente cash bedrag kunt krijgen ? Het is zelfs zo dat je op pokerstars.be zelfs meer dan 1c krijgt per SC. Voor een €25 cash rebate kost het je immers 2650. $26.50 is met de huidige koers echter slechts €24.38.
Maar het verschil zit hem dan vooral in de items die te koop zijn... Bvb een iPad Mini 4 kost je 50200 SC. Voor dat aantal SC heb je echter al bijna 19 cash rebates van €25, of dus bijna €475, terwijl die iPad maar €399 kost.

EDIT: ik kan ook bevestigen dat je op pokerstars.be nu inderdaad 5.50 VPP per dollar rake krijgt tegenover 5.25 vroeger.

Beantwoorden
Citeren