Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 10NL JJ trash of niet?

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
538 Bekeken
Tim29876

Geen reads op de schurken maar in UTG limpen om een K op de flop te checken leek mij zwak van ze. Dus ik schuif en UTG lukt het om UTG+1 weg te werken.

Heb ik UTG toch verkeerd ingeschat en slechte play mijnerzijds?

Heel graag uw oordeel...

$0.05/$0.1 No Limit Holdem
PokerStars
9 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG ($4.30)
UTG+1 ($4.70)
MP1 ($6.25)
MP2 ($2.25)
MP3 ($21.70)
CO ($16.60)
Hero ($1.85)
SB ($5.60)
BB ($8.25)

Pre-flop: ($0.15, 9 players) Hero is BTN J♥ J♠
UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, 4 folds, Hero raises to $0.60, 2 folds, UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50

Flop: K♥ 9♥ 8♥ ($1.95, 3 players)
UTG checks, UTG+1 checks, Hero goes all-in $1.25, UTG raises to $2.50, UTG+1 folds

11 replies
WPTRay

Hmz, ik vind hem lastig, ben benieuwd naar de reacties.

Dat je positie hebt scheelt al wel enorm en van een geflopte flush moet je niet uitgaan.

Ik denk dat ook gezien je reststack de push wel gerechtvaardigt is.

zazizo

wp naar mijn mening.

Ik had hem waarschijnlijk ook gepushed.. niet waarschijnlijk dat iemand de flush al heeft, beide checken ze, dus pushen maar... Als iemand die K dan wel heeft, of een hogere harten, ja dan pech. Wp deze imo.

Tim29876

Met Sklansky in gedachten: als ik had geweten dat UTG 89 holes had, zou ik 'm anders hebben gespeeld. Dus fout van mij.

Helaas voor hem vielen nog twee harten.

Bedankt voor de reacties!

zazizo

Mooi bord voor hem om te slowplayen met zijn bottom 2 :)

DeKuip

Een geflopte flush gaan we hier niet van uit, dus wat blijft er dan over?
Villain kan een hogere flushdraw hebben, maar dan zonder paartje of een lager paartje dan JJ. Villain kan de K gehit hebben, maar waarschijnlijk geen hogere flushdraw ( A♥ K♠ was preflop waarschijnlijk al geraised, Q♥ K♠ zou eventueel mogelijk zijn ), dus zal je hier nooit mijlenver achter liggen.
Zeker na 2 checks kan je hem denk ik wel pushen hier, nh!

En nee, je hebt UTG niet verkeerd ingeschat, hij speelde gewoon erg slecht :)
Ook handig om daar even een note van te maken, bij mij had die note er zo uitgezien: "limpt/callt 6BB met 89o UTG, c/r 2pair monosuited board"

Tim29876

Ok bedankt! En goeie tip ook om aantekeningen bij dat soort gasten te maken.

WPTRay

Nog even een vraag over deze hand.

Als UTG meteen een bet had geplaatst op de flop dan had deze trashhand wel meteen gefold moeten worden?
Ook draws moeten worden gespeeld als made hand dus had je hier in alle tijden moeten pushen?

Tim29876

Interessante...

Volgens mij folden vanwege een bet en de K op de flop. Als UTG bet, heb je zelf nog niet kunnen raisen en een eigen raise was een voorwaarde voor een push met een draw.

Ik ben van dat laatste echter niet zeker... heel benieuwd naar de reacties.

DeKuip

Interessante vraag Ray.
Zodra iemand hier donkbet moet je wel erg goede reads hebben om hier te pushen. Een donkbet is soms een teken van zwakte, maar op zo'n board tegen 2 man kan 't ook erg sterk zijn, dus je JJ zal niet zoveel meer waard zijn en misschien je flushdraw ook wel niet. Dus op een donkbet zou ik gewoon folden, want je hebt nog helemaal niet superveel geïnvesteerd in deze pot en het is zonde om nog 12BB te riskeren in zo'n marginale situatie.

Wat betreft de hand zoals hij ging. Pushen zoals jij deed is dus zeker geen slecht idee, maar je kan hier eigenlijk ook gewoon checken. Heb zojuist een intensieve discussie gehad met Leo en we waren er eigenlijk nog steeds niet helemaal uit. Pushen kan dus wel, maar omdat het NL10 is kan je niemand op een range zetten en kan je ook onmogelijk berekeningen maken hier. En als je checkt kun je gewoon gratis naar je flush drawen, je hebt hier namelijk helemaal geen made hand. Je JJ is officieel trash vanwege de K op de board en daarnaast heb je alleen nog een FD. Na een checkbehind op de flop kun je op de turn opnieuw evalueren. Zodra je niks hit speel je gewoon weer check/fold, zodra je je flush hit ga je gewoon broke en hetzelfde geldt natuurlijk voor als je een set hit.
Daarnaast geeft checken ook wat minder variance. Je hoeft hier helemaal niet te pushen want je hebt, zoals ik net al aangaf, niet superveel geïnvesteerd.

Ik hoop dat het wat duidelijker is, maar het is zeker een interessante hand :)

Tim29876

Laat ik deze hand maar beschouwen als een bijzonder geval. Het is een tamelijk bijzondere combinatie van flop, holes, holes van de schurk en vallen van de flush gebleken. Uitgeprint en ingelijst :)

Mocht iets dergelijks zich ooit weer voordoen, ga ik voor de check/fold of broke indien de hand verbetert.

Bedankt voor je uitgebreide beoordeling!