Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 9 ipv 10 seats

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
932 Weergaven
kdegreve
PokerStrategist

Eerst en vooral: geweldige website! Erg leuk hoe je met je voortgang nieuwe delen van de site kan openen.

Mijn beginnersvraagje: op tiltpoker zijn er standaard 9 ipv 10 seats, hoe neem ik hier de posities? Meer algemeen: wat zijn de posities als er minder dan 10 spelers het spel starten?

10 reacties
luca02
Elite Grinder

Je houdt dan gewoon de normale positionering aan alleen valt er een plek UTG weg.

Hoop dat je dit bedoelde in ieder geval;)

Voor elke seat minder dan 10 valt er een seat weg achter de big blind.

Ik kijk altijd naar de button en tel vanaf daar.
vb: 7 spelers

2 late posities (button inclusief)
3 midden posities
2 vroege posities (maar dit zijn hier de blinds)

Je zit bij 7 tafels dus ofwel laat, ofwel midden, ofwel in de blinds.

InsidiouZ
Oldschool Grinder

Blinds vroege positie? Blinds blijven gewoon blinds.
Als je zeven spelers hebt: UTG, MP1, MP2, CO, BU, SB, BB.

Daarmee dat ik ook zeg 2 vroege posities (maar dit zijn de blinds).
En later spreek ik zelfs niet meer van vroege positie. Enkel laat, midden en blinds...

InsidiouZ
Oldschool Grinder

De naamgeving wordt gebaseerd op het preflopspel.
Volgens mijn weten ben je in de blinds nog altijd als laatste aan zet.

Oorspronkelijk gepost door InsidiouZ

Ho, wacht. Check de sectie waarin de vraag gepost is (beginnersvragen).

De posities met 7 spelers zijn: BB, SB, BU, CO, MP3, MP2, MP1

Dit is iig de manier waarop de artikelen geïnterpreteerd dienen te worden. Als je met 6 spelers speelt spreek je van UTG, MP, CO, BU, en blinds, maar de manier van spelen is alsof het BB, SB, BU, CO, MP3 en MP2 zijn.

Ik zie vaak genoeg misverstanden over deze kwestie, en voor de manier van spelen is het eigenlijk alleen van belang hoeveel spelers er tussen jou en de bb in zitten, en zo dien je de artikelen dus te lezen.

Hoe je er over praat moet je natuurlijk zelf weten, en wordt meestal InsidiouZ's interpretatie gehanteerd omdat het wat logischer klinkt.

kdegreve Topicstarter
kdegreve
PokerStrategist

yep, de early posities vallen eerst weg bij minder seats, waar ik blijkbaar overgelezen heb in de basic artikels :P

probeer nu het bronze spul uit op partypoker en dit begint verdacht goed te lukken op de 0.50/1 limiet (i love de check-raise en de call-flop raise-turn :) )

anyway, bedankt voor de vele antwoorden en tot de volgende post!

Eh nice, nog iemand die bezig is met bronze artikelen. Ik heb momenteel enkel nog odds, outs, potd odds en implied pot odds gelezen en ben er ook video's van aan't zien. Zoiets werkt echt goed, even focussen op 1 ding en dan als je dat zonder problemen kan toepassen naar het volgende gaan! ^^

InsidiouZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Oorspronkelijk gepost door InsidiouZ

Ho, wacht. Check de sectie waarin de vraag gepost is (beginnersvragen).

De posities met 7 spelers zijn: BB, SB, BU, CO, MP3, MP2, MP1

Dit is iig de manier waarop de artikelen geïnterpreteerd dienen te worden. Als je met 6 spelers speelt spreek je van UTG, MP, CO, BU, en blinds, maar de manier van spelen is alsof het BB, SB, BU, CO, MP3 en MP2 zijn.

Ik zie vaak genoeg misverstanden over deze kwestie, en voor de manier van spelen is het eigenlijk alleen van belang hoeveel spelers er tussen jou en de bb in zitten, en zo dien je de artikelen dus te lezen.

Hoe je er over praat moet je natuurlijk zelf weten, en wordt meestal InsidiouZ's interpretatie gehanteerd omdat het wat logischer klinkt.

Het is een kwestie van naamgeving, UTG kan je MP noemen, dat maakt voor het geheel niet uit. Maar mijn punt was dat de blinds geen early positie zijn.

Lamapalooza
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kdegreve
yep, de early posities vallen eerst weg bij minder seats, waar ik blijkbaar overgelezen heb in de basic artikels :P

probeer nu het bronze spul uit op partypoker en dit begint verdacht goed te lukken op de 0.50/1 limiet (i love de check-raise en de call-flop raise-turn :) )

anyway, bedankt voor de vele antwoorden en tot de volgende post!

Bronze op NL100? Er zijn ook leuke artikels over BRM.
Ok, dat bronze als status doet er eigenlijk weinig toe, maar bedoel dat je de bronze artikels net gelezen hebt en daarmee NL100 speelt. Lijkt mij niet de bedoeling.