Ga naar het forum
Beginnende pokerspe...

Meldingen
Alles wissen

Beginnende pokerspeler needs you!

20 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
2,338 Weergaven

Hi all,

Ik speel een aantal jaren incidenteel texas hold'em via HC en pokerstars, helaas ben ik sinds kort werkloos geworden en ben sinds 2 weken veel aan het pokeren op pokerstars.
Het lukt me redelijk en heb al een stuk of 3 keer +-$200 gewonnen en denk dat ik via deze site mijzelf verder kan ontwikkelen als pokerspeler, Ik heb geprobeerd om magazines of boeken ergens vandaan te halen maar helaas kom ik deze nog maar zelden tegen. Dus ben ik gaan surfen op internet en kwam ik termen tegen als BB/100, Hold em manager, etc etc. Wat adviseren jullie mij voor poker op het internet?

En kan iemand de software van HEM uitleggen en de definitie van BB/100.

Bij voorbaad dank

Beantwoorden
Citeren
19 reacties
CastAside
PokerStrategist

Hoi

BB/100 = 100 big blinds, dus een volledige stack aan tafel als je bv 1/2 cent Cash games speelt, met small blind 1ct en big blind 2 ct is een volle stack aan die tafel 100x de big blind. dus $2 of euro's om in te kopen aan de tafel.
Maar je kan je ook voor de 1/2 of 2/3 inkopen en dat vereist dan ook weer een andere manier van spelen.

En verder zal ik lekker veel vragen stellen, hier zijn zoveel mensen die je van alles kunnen uitleggen.

succes!

Beantwoorden
Citeren

Hai, je bent idd op de goede site terrechtgekomen. Goed materiaal, video's coaching en handbeoordelingen.(probeer tracked te spelen om meer content vrij te krijgen)
Boeken adiviseer ik sowieso Harington iig. (Niet persee over Internet poker)
over uitleg van Holdemmanager kun je genoeg vinden op Youtube.

oa.

en zo zijn er vele! S6 aan de tafels!

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

BB/100 heeft helemaal niets met 100 big blinds te maken.

Eigenlijk is het BB/100h en dit is een courante eenheid van je winrate bij cashgames en kan je dus ook terugvinden in HEM of PT. Het cijfer zegt hoeveel Big Blinds (soms ook Big Bets in Limit poker) je gewonnen hebt per 100 handen.

Speel je bvb 5NL, dus met een big blind van 5 cent, en je hebt na 5000 handen bvb $25 winst, dan heb je dus een winrate van 10 BB/100h (nl. per 100 handen won je $0.50).

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Eigenlijk is het BB/100h en dit is een courante eenheid van je winrate bij cashgames en kan je dus ook terugvinden in HEM of PT. Het cijfer zegt hoeveel Big Blinds (soms ook Big Bets in Limit poker) je gewonnen hebt per 100 handen.

Speel je bvb 5NL, dus met een big blind van 5 cent, en je hebt na 5000 handen bvb $25 winst, dan heb je dus een winrate van 10 BB/100h (nl. per 100 handen won je $0.50).

Dat bedoel ik :D genoeg mensen die precies weten hoe het wel zit!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Pt is dezelfde software als HEM neem ik aan, welke raden jullie aan?
Dus in principe worden gewoon de handen geteld die je gewonnen hebt in de afgelopen tijd?

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Nee hoor dat niet alleen die programma doen veel meer dan dat.
Er word bij gehouden tegen wie je gespeeld hebt en hoe die tegenstanders spelen over een sample van hannden.
Hoe meer handen je van een bepaalde tegenstander hebt hoe accurater je informatie word. Je kunt ook heel wat xtra programma's kopen die je helpen je leaks op te sporen leaks zijn bepaalde spots in poker waar je vaak de verkeerde keuzes maakt en dus geld lekt of juist meer had kunnen verdienen met wel de juiste keuze.
Het handbeoordeling forum op deze site is daar ook erg handig voor om dit op te sporen.

Je zou een een trail versie van beide kunnen proberen wat je fijnste vind .

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Ja PT is Pokertracker en idd ook een tracking programma.

Dit soort programma's houden niet alleen de handen bij die je gewonnen hebt maar ook de handen die je verloor of gefold hebt. De kaarten van de tegenspelers worden alleen geshowd als ze ook te zien waren aan de tafel.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door CastAside
Er word bij gehouden tegen wie je gespeeld hebt en hoe die tegenstanders spelen over een sample van hannden.
Hoe meer handen je van een bepaalde tegenstander hebt hoe accurater je informatie word. Je kunt ook heel wat xtra programma's kopen die je helpen je leaks op te sporen leaks zijn bepaalde spots in poker waar je vaak de verkeerde keuzes maakt en dus geld lekt of juist meer had kunnen verdienen met wel de juiste keuze.
Het handbeoordeling forum op deze site is daar ook erg handig voor om dit op te sporen.

Trackingprogramma's houden inderdaad alles bij wat er gebeurt als jij speelt. Dus ook de tegenstanders (villains ;) ). Deze gegevens kun je dan laten weergeven in de hud (heads-up display) waarmee je dus bepaalde inschattingen kunt maken. Alleen moet je natuurlijk wel leren welke stats je wanneer kunt gebruiken en wat deze betekenen.

Beantwoorden
Citeren
CastAside
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door michel2311

Trackingprogramma's houden inderdaad alles bij wat er gebeurt als jij speelt. Dus ook de tegenstanders (villains ;) ). Deze gegevens kun je dan laten weergeven in de hud (heads-up display) waarmee je dus bepaalde inschattingen kunt maken. Alleen moet je natuurlijk wel leren welke stats je wanneer kunt gebruiken en wat deze betekenen.

Zo!!!! vooral dat laatste het zijn extra hup middelen maar je moet nog altijd zelf blijven nadenken! :P

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door michel2311

Zo!!!! vooral dat laatste het zijn extra hup middelen maar je moet nog altijd zelf blijven nadenken! :P

Ik ga hem morgen even proberen en zou je een aantal van die leaks programma kunnen opnoemen die handig zijn aangezien ik zelf denk dat ik te vaak met bepaalde kaarten call en toch ietwat teveel risico in mijn spel neem. Mijn complimenten trouwens voor de feedback en support zelden zo op een fora ontvangen. ;)

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rcrd1RNMD
Ik ga hem morgen even proberen en zou je een aantal van die leaks programma kunnen opnoemen die handig zijn aangezien ik zelf denk dat ik te vaak met bepaalde kaarten call en toch ietwat teveel risico in mijn spel neem. Mijn complimenten trouwens voor de feedback en support zelden zo op een fora ontvangen. ;)

Leaks vind je niet snel met een trackingsprogramma. Hiervoor moet je dan weer meestal aparte programma's kopen, bijvoorbeeld Leakfinder. En dan nog is het imo niet vanzelfsprekend dat je de juiste oplossing gekozen hebt. Dergelijke programma's houden bijvoorbeeld volgens mij geen rekening met de tegenstanders waartegen je speel bijvoorbeeld. Met andere woorden een goede keuze in situatie A kan helemaal verkeerd zijn in situatie B.

De beste leakfinding kun je hier vinden en ook nog gratis ook.

Btw thanks for the compliment!! :f_love:

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Zowel hem2 als pokertracker hebben een trialversie van een maand geloof ik, je kan dus nadat je wat meer hebt opgezocht hoe ze juist werken zelf uittesten welke je de bestevindt. Succes

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
Zowel hem2 als pokertracker hebben een trialversie van een maand geloof ik, je kan dus nadat je wat meer hebt opgezocht hoe ze juist werken zelf uittesten welke je de bestevindt. Succes

Nog een vraag ter bevestiging, ik speel sinds 2 weken 3,50 180 man turbo sit&go. Voor mijn gevoel heb ik hier t meeste succes mee afgelopen 2 dagen 2x op een 3de plaats geëindigd.
Hem en Pt werken niet voor sit & go toch? :) mvg

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

jawel hoor, het houdt ook alle tornooihanden bij en kan tornooiresultaten tracken enz

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

maar dan moet je wel je handhistories/tourney history opslaan op je harde schijf ;) opties -> handhistory ofzoiets

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

tourneysummaries opslaan idd.
Enige nadeel is dat hij de rebuys niet altijd correct bijhoudt, bij mij tenminste.
Dus als je dat 100% juist wilt, zul je alles handmatig moeten invullen, of controleren.
Maar als je veel speelt, is dat niet echt te doen om steeds elke rebuy te noteren.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rogier
maar dan moet je wel je handhistories/tourney history opslaan op je harde schijf ;) opties -> handhistory ofzoiets

Voor tourney histories is dat helemaal niet nodig : Requests -> Tournament History. Dan krijg je een detail-mail met alle resultaten van de opgevraagde toernooien. Die kan PT4 dan uit je online mailbox pikken om zijn database te updaten. Je kan trouwens ook handjes zelf opvragen per e-mail. Zie ook : Het grote PT4 tips & truuks topic

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Enige nadeel is dat hij de rebuys niet altijd correct bijhoudt, bij mij tenminste.

PT4 berekent zelf het aantal rebuys en add-ons. Dit zou toch vrij accuraat moeten werken. Als je toch een geval hebt waarbij het niet klopt, dan open je best een Support Ticket en attach je de HH van dat toernooi. Binnen de kortste keren wordt het dan in de software gefixt.

Nu ja, als je serieus grindt, is het inderdaad niet echt te doen om zelf de rebuys bij te houden en dan te checken of PT4 het goed had...

Beantwoorden
Citeren
bobm78
Poker Player

Gebruik HM1.. :D

Beantwoorden
Citeren