Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Even een vraag

23 Berichten
5 Gebruikers
1 Reacties
3,084 Weergaven
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Carlo3568
Ben zelf wel vaak goed uit all in gekomen met kq s iets beter als met a10 ofzo...en voor 1/5 stack zou ik af en toe wel doen vooral omdat ze ook suited zijn ...

Je moet KQ eigenlijk zo zien. De suited variant is goed geschikt om postflop te spelen, en de off suited variant is goed geschikt om mee te (re)-bluffen pre flop. Vanwege de blockers. Doordat je een koning en een vrouw hebt, haal je een aantal combo's van AK, AQ, KK en QQ uit Villian zijn range. Echter, als je een grote all in gaat callen met KQ sta je er niet zo gunstig voor. In het beste geval ben je aan het coinflippen (tegen 22-JJ en uiteraard KQ) en in het ergste geval ben je crushed (tegen QQ+, en alle Ax handen). En misschien doet Villian dit wel met KJ, KT of QJ? Maar wil je echt zoveel callen om dat te weten te komen is de vraag? Zonder goeie read, moet je van het ergste uit gaan. Het is een beetje hetzelfde als een all in willen callen met 22 of 33; in het gunstigste geval ben je aan het coinflippen (vs alle overcards), en in het ergste geval ben je crushed (vs alle overpairs). Je staat er feitelijk nooit goed voor ...

Beantwoorden
Citeren
Carlo3568 Topicstarter
Carlo3568
Legacy Member

Oké dank je frietje , i keep it in mind!!!

Beantwoorden
Citeren
thefly131
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door jova23
Vraag 1 insta call
Vraag 2 call. Check raise op elk Qxx of Kxx board. Fold op elk Axx bord.
Vraag 3 fold altijd. Wil mn bigstack absoluut niet riskeren net voor itm.

Wel ik persoonlijk zou in het de geval folden (zeker op een raise vanuit early position) Maar jou optie kan ook wel maar ik vind de pot daarvoor te groot (4 BB raise en hij heeft positie + stack over om je weg te bluffen).
Bij een bord A95 of AQ6 kan je ofwel raisen als bluff (in de hoop dat hij geen A heeft) of checken en hem de kans geven om te raisen (ook als bluf als ie geen A heeft)
Ga meer akkoord met visie van frietje1986. Zeler daar je een mooie stack hebt , in 5 de positie staat en meestal komen er betere/goedkopere handen (goedkopere calls die je kan spelen met suited hands, of een monster pocket hand)

Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken dat je zonder al te veel poker theorie toch op een beredeneerde manier poker kan spelen.

Dus als je zelf lowstack bent ... minder dan 12 BB begin dan op tijd met pushen en wacht niet tot je nog 3 of 4 BB over hebt ... dan wordt je altijd gecallt.
Dus beter met mindere kaarten preflop allin vanuit late positie (bij voorkeur in een ongeopende pot), geeft je meeste kans daar je een goede fold equity hebt en anders vermoedelijk 1 tegen 1 all-in gaat en je dan ook nog goede kansen hebt.
Persoonlijk speel ik dan niet graag met A en lage kicker.... liever met JT s of zoiets ...

Beantwoorden
Citeren