Hallo allemaal,
Ik poker al een jaar of 10, zowel op internet als in RL.
Op internet is veel te lezen over dat pokersites als Pokerstars rigged zouden zijn. Het is aannemelijk dat het niet mogelijk is dat pokersites bepaalde spelers voordeel geven. Ik heb ooit eens gelezen dat uit onderzoek bleek dat over een X miljoen handen AK wel degelijk 7.2 van de 10 keer won van AJ etc etc.
Geloof ik allemaal best, maar ook ik heb soms als speler van Pokerstars het gevoel dat dat mij meer bad beats om de oren vliegen als mij in RL ooit kan overkomen. Ik ben mij ervan bewust dat je online veel meer handen kan spelen, maar kijkend naar mijn online bankroll zie ik deze soms behoorlijk schommelen, wat je juist niet zou verwachtten omdat er zoveel handen gespeeld worden (kans op 10 X 6 in 25 keer is groter dan kans op 1000 X 6 in 2500 keer). Zoveel variatie heb ik in RL nog nooit gehad.
Mijn gedachte ging na dit feit uit naar de volgende theorie voor online poker:
Op de lange termijn krijg je evenveel bad beats als dat je er uitdeelt, heb je idd 1 op de 220 keer AA etc etc, maar deze kansen/resultaten zijn op korte termijn wisselvalliger dan zou horen. Periodes van pech wisselen periodes van geluk af. Pokerclients als Pokerstars stimuleren hier het statistische concept 'gamblers ruin', waarbij de speler met een X bedrag uiteindelijk verliest van de speler met een ongelimiteerd bedrag (bij gelijke kansen). Dmv deze theorie raken er meer spelers bankroet, waardoor de kans op een nieuwe storting vergroot wordt + spelers kunnen op tilt raken bij een periode van pech, of juist voor hogere bedragen gaan spelen als ze een geluksperiode ervaren. Kortom, allemaal factoren die meer geld zullen opleveren voor de pokersites.
Mijn vraag aan jullie is nu: wat vinden jullie van bovenstaande?, en zou dit legaal zijn? In feite geef je spelers voordeel, alleen voor een bepaalde periode.....
Groeten Kroes