Ga naar het forum
WW uitkering en pok...

Meldingen
Alles wissen

WW uitkering en pokerwinst, kan dat samen?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
644 Weergaven
DoubleDee
Legacy Member

Hallo Pokerstrategy

Zoals de titel al zegt, wil ik binnenkort gebruik maken van een ww uitkering maar over de laatste maand heb ik een paar duizend euro aan pokerwinsten op mijn bankrekening ontvangen.

Is dit een probleem voor het ontvangen van een ww uitkering? Bij een bijstandsuitkering is dit sowieso een issue, dat weet ik, je krijgt immers "gratis geld" van de overheid omdat je aangegeven hebt dat je niet genoeg geld hebt om van te leven, en om wat voor reden dan ook niet kunt werken.

Bij een ww uitkering heb je gewerkt en belasting betaald voor de mogelijkheid om een ww uitkering te ontvangen zodat je de ruimte hebt om te zoeken naar een nieuwe baan, dus ik heb de hoop dat dit gewoon uitgekeerd wordt alhoewel het bekend zal zijn dat ik pokerwinst heb ontvangen. Is mijn hoop gegrond?

Bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden!

Beantwoorden
Citeren
1 reactie
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Om eerlijk te zijn: geen idee!

Ergens lijkt het mij dat het geen verschil mag maken. Je betaalt al belasting via de pokerroom en het is geen inkomen.
Aan de andere kant is het wel vermogen en 'contant geld'. Het kan dus wel invloed hebben op eventuele vrijstellingen, zoals voor waterschap en gemeente.

Dus sorry, kan je er geen antwoord op geven, maar ergens lijkt het mij geen invloed te mogen hebben. Tenslotte is winst in de staatsloterij ook geen beperking voor je uitkering. WW krijg je omdat je geen werk hebt, niet omdat je geen geld hebt.

Beantwoorden
Citeren